بازدید 15445

ارزیابی ظریف از خروج نیروهای روس از سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به خروج نیروهای روس از سوریه آن را گامی مثبت در جهت برقراری آتش‌بس ارزیابی کرد.
کد خبر: ۵۷۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 15 March 2016
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به خروج نیروهای روس از سوریه آن را گامی مثبت در جهت برقراری آتش‌بس ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ، پس از دیدار با جولی بیشاب همتای استرالیایی خود در یک کنفرانس خبری در کامبرا به خروج نیروهای روسیه از سوریه واکنش نشان داد و آن را مثبت ارزیابی کرد.

محمد جواد ظریف گفت: این حقیقت که یک آتش بس در سوریه برقرار شده خبری خوشایند است. این چیزی است که ما در طول دو سال و نیم- سه سالگذشته خواستار آن بوده ایم.

وی افزود: این واقعیت که روسیه اعلام کرده در حال فراخواندن بخشی از نیروهای خود از سوریه است، نشان می‌دهد که آن‌ها نیاز فوری و قریب الوقوع برای توسل به گزینه نظامی برای حفظ آتش بس نمی‌بینند. بنابراین این یک نشانه مثبت است و ما باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین گفت:‌ هرچند این نیمه آتش‌بس شامل داعش یا نیروهای وابسته به جبهه النصره و القاعده نیست، جامعه بین‌الملل علیه آن‌ها متحد شده است . من خواستار یک مبارزه جهانی بی‌رحمانه علیه داعش و دیگر گروه‌های افراط‌گرا هستم.

ظریف تصریح کرد: پیامی که جامعه بین‌الملل به داعش فرستاده و همچنان باید به دیگرسازمان‌های افراط گرا بفرستد این است که مبارزه ما علیه آن‌ها بی رحمانه است ما توقف نخواهیم کرد و من بر این باورم که باقی جامعه بین‌الملل نیز در این زمینه متحد است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه سخنانش تاکید کرد: از نظر من هیچ کس نباید داعش یا دیگر سازمان های تروریستی را نباید به عنوان یک اهرم فشار حتی برای دستاوردهای سیاسی موقت قلمداد کند.

وی افزود: من امیدوارم که این پیام بتواند به تمام نقاط در این منطقه تسری یابد به ویژه اینکه ما بیش از پیش شاهد قتل عام و خونریزی حاصل از تروریسم در منطقه مان توسط نیروهای داعش هستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد: مسکو بخشی از نیروهایش را از سوریه فراخواهد خواند. این اقدام که با استقبال شورای امنیت سازمان ملل مواجه شد گامی مثبت در جهت ادامه مذاکرات صلح ژنو برای حل بحران سوریه محسوب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر