بازدید 30912

پوتین دستور خروج ارتش روسیه از سوریه را صادر کرد+ویدیو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید از روز سه شنبه خروج بخش عمده ای از نظامیان روس از سوریه آغاز می شود. با این حال وی بشار اسد را مطمئن کرده است که روسیه همچنان در کنار وی برای مبارزه با تروریسم باقی خواهد ماند. ظاهرا توافق پوتین و بشار اسد برای کاهش نیروهای روسی در روزهای گذشته صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۷۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 14 March 2016
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید از روز سه شنبه خروج بخش عمده ای از نظامیان روس از سوریه آغاز می شود.

به گزارش «تابناک» ،پوتین همچنین اعلام کرد نیروهای رزمی روسیه «بخش اعظمی» از ماموریت خود را در سوریه به انجام رسانده اند. پوتین این اظهارات را در نشستی با حضور وزرای خارجه و دفاع روسیه در کاخ کرملین بیان کرد.

  به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، پوتین در این دیدار گفت:«وظیفه تعیین شده برای وزارت دفاع  و نیروهای نظامی به انجام رسیده است. بر همین اساس من به وزیر دفاع دستور می دهم خروج بخش اعظمی از نیروهای نظامی را از جمهوری عربی سوریه از فردا (روز سه شنبه) آغاز کند.»پوتین همچنین از وزیر خارجه روسیه درخواست کرد نقش پر رنگ تری در مذاکرات صلح روسیه ایفا کند.

پوتین اظهار امیدواری کرد این تصمیم پیام خوبی برای همه طرف های درگیر در بحران سوریه باشد و کمک کند طرفین درگیر با اعتماد سازی، حل و فصل صلح آمیز بحران سوریه را تضمین کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت پوتین در گفتگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، وی را از این تصمیم مطلع کرده است.به گزارش خبرگزاری ریانوستی، بشار اسد در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات صلح ژنو نتایج ملموسی در بر داشته باشد.

روسیه از تاریخ هشتم مهر ماه 1394 با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود علیه مواضع گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره را در سوریه آغاز کرده بود.

خبر دستور پوتین برای خروج نیروهای روسی از سوریه تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که وزیر خارجه روسیه اعلام کرد روسیه و آمریکا توافق کرده اند که عملیات علیه داعش در سوریه را با هم هماهنگ کنند. بر اساس این توافق قرار شده است که نیروهای روسی پالیمار را آزاد کنند و از آن سو هم نیروهای دو کشور استان رقه را از دست داعش خارج کنند.


پشتیبانی هوایی روسیه از نیروهای دولت سوریه، مسیر را برای ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی هموار کرد.

تعداد بازدید : 65
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار