بازدید 6108
جدیدترین موضع گیری «عادل الجبیر» درباره پرونده‌های منطقه‌ای

عادل الجبیر: باقی ماندن اسد ممکن نیست

وزیر خارجه عربستان به تشریح مواضع ریاض در قبال پرونده‌های مهم منطقه‌ای شامل سوریه، یمن و لبنان پرداخت و گفت: باقی ماندن بشار اسد در قدرت امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۵۷۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 09 March 2016
وزیر خارجه عربستان به تشریح مواضع ریاض در قبال پرونده‌های مهم منطقه‌ای شامل سوریه، یمن و لبنان پرداخت و گفت: باقی ماندن بشار اسد در قدرت امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان طی سخنانی اعلام کرد: عربستان نسبت به حل سیاسی بحران یمن پایبند است و روند حل بحران این کشور از طریق سیاسی باید در داخل یمن صورت گیرد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: ریاض از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در راستای رسیدن به راهکاری مسالمت آمیز برای بحران یمن حمایت می کند.

عادل الجبیر در رابطه با سوریه نیز ادعا کرد: باقی ماندن بشار اسد در قدرت امکان پذیر نیست و طی هفته های آینده میزان جدیت نظام و متحدان وی مشخص می گردد. بشار اسد از طریق مسالمت آمیز و یا نظامی در نهایت کنار خواهد رفت اما مسأله اصلی زمان است.

وی در رابطه با لبنان نیز مدعی شد: ما به دنبال وحدت لبنان هستیم اما اینکه یک گروه شبه نظامی که در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفت، بر تصمیم گیری ها در این کشور اثر بگذارد، آزار دهنده است. تلاش می کنیم تا مانع استفاده حزب الله از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در هر زمینه ای شویم. شورای همکاری خلیج فارس مشغول بررسی تدابیری است که قصد دارد علیه حزب الله به کار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی