بازدید 41960
بسته خبری «تابناک»؛

وساطت خانوادگی برای پس گرفتن شکایت از قاضی‌پور/پیش‌ بینی به آشوب کشیدن انتخابات 96!/ابراز تاسف خاتمی از نبود یزدی و مصباح

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «تعبیرهاشمی رفسنجانی درباره برجام وانتخابات»،«تندروی های دوره قبل به مذاق مردم خوش نیامد»،«اکران «بادیگارد» برای «بهزاد نبوی»»،«موضع عارف درباره نقشش در مجلس دهم»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 09 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دست ۱۲ متهم پرونده فساد نفتی هنوز رو نشده است
عضوکمیته پیگیری پرونده متهم نفتی،در واکنش به صدور حکم اعدام بابک زنجانی، گفت:پرونده متهم نفتی مافیایی بوده و یکی از بزرگ ترین پرونده فساد اقتصادی قرن است. امیر عباس سلطانی با تاکید بر اینکه اعدام "بابک زنجانی" در هر حال مردم را در ابهامی گسترده فرو خواهد گذاشت، افزود:نباید صورت مسئله با اعدام این متهم پاک شود.وی با بیان اینکه باید تکلیف تمامی افراد ذی نفوذ در پرونده بابک زنجانی مشخص شود، گفت: باید هر 12 نفر متخلف این پرونده به سزای اعمال خود برسند. عضوکمیته پیگیری پرونده متهم نفتی،یادآور شد: مطالبه مردم در خصوص پرونده متهم نفتی روشنگری در خصوص این پرونده است. این خبر توسط خبرگزاری خانه ملت منتشر شده است.

واکنش عابدزاده به سرقت دستکش‌هایش
عابدزاده درباره فروش خیریه دستکشش که دزدیده شده بود، گفت: سارقِ بخش مهم زندگی‌ام را هرگز نمی‌بخشم. او می‌خواهد کار خیر کند؟ بیاید با هم دستکش را بفروشیم! اگر بنا به فروش باشد، آن فردی که دستکش را در اختیار دارد بیاید پیش خودم تا دستکش را برای امور خیریه به مزایده بگذاریم نه اینکه بفروشد و پولش را بگذارد توی جیبش. من راضی نیستم و مطمئن باشد پولش حلال نیست و تاوانش را پس می‌دهد. من با وجود تأکید شدید پزشکان، آن دستکش را دستم کردم و روی زانوهای داغون و با درد زیاد بازی کردم و آن مسابقه و آن دستکش، بخشی فراموش‌نشدنی از زندگی‌ام است. دزد بخشی از تاریخ زندگی‌ام را هرگز نمی‌بخشم. این خبر در خبر آنلاین منتشر شده است.

شاهکار فیروز کریمی با تنبیه عجیب بازیکنش
فیروز کریمی 10 دقیقه تیم خود را 10 نفره کرد و در شکست تیمش نقش داشت.فیروز کریمی سرمربی تیم اکسین البرز، در دیدار با شاهین بوشهر با یک حرکت عجیب، جنجال‌ساز شد. وقتی اصغر کریمی، بازیکن تیم اکسین البرز، یک مصاف تک به تک را از دست داد و یک پنالتی هم خراب کرد، هیچگاه تصور نمی‌کرد فیروز کریمی برای تنبیه، او را 10 دقیقه بیرون بکشد و روی نیمکت بگذارد. در دقیقه 73 مسابقه، صبر سرمربی اکسین بعد از چندبار اخطار به این بازیکن تمام شد و چنین اقدامی کرد. کریمی 10 دقیقه روی نیمکت نشست و پس از آن دوباره به زمین برگشت.در واقع با این اقدام، تیم اکسین از دقیقه 73 تا 83، 10 نفره بازی کرد و این به ضرر تیم کریمی شد. آنها در نهایت این مسابقه را با سه گل باختند و کریمی هم پس از مسابقه بسیار معترض بود.این خبر توسط خبرگزاری خبر آنلاین منتشر شد.

تعبیرهاشمی رفسنجانی درباره برجام وانتخابات
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در تازه ترین مطلب در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: رای مردم در انتخابات 94 رای اعتماد به برجام و قدردانی از زحمات وزیر خارجه بود.

وساطت یک نماینده از همسر خود برای پس گرفتن شکایت از قاضی‌پور
در پی شکایت زنان مجلس نهم از نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، او در پی جلب رضایت همکاران خود برآمده است. سید محمود نبویان نماینده تهران و حسن کامران نماینده اصفهان، قاضی‌پور را به حضور نمایندگان زن مجلس بردندفاطمه رهبر، نماینده مجلس در همین باره گفت: قاضی‌پور از روز دو شنبه که مطلع شد برای شکایت از وی امضا جمع می‌کنیم، برای عذرخواهی پیش ما آمد و گفت که منظورش نمایندگان زن اصولگرای مجالس هفتم، هشتم و نهم نبوده و مخاطبش برخی افراد در حوزه انتخابیه بوده است. اما مطالب منتشر شده از او به همراه فایل صوتی‌اش کاملاً واضح است و قاضی‌پور باید در همان سطح که سخنانش در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب یافته است، جبران مافات، تکذیب و عذرخواهی کند. شکایت نمایندگان زن مجلس از نماینده ارومیه روز دوشنبه به دادستانی کل کشور تحویل شده و نسخه‌ای هم به «کمیسیون اصل 90»، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و رئیس مجلس ارسال شده است. این خبر در کانال تلگرامی روزنامه ایران منتشر شده است.

کسانی که از برجام زیان دیده اند ، برای دولت مانع ایجاد می کنند

حجت الاسلام علی یونسی گفت: «برجام 2»، ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد. از نظر اقتصادی، کاسبی خیلی‌ها تعطیل می‌شود، قاچاق و دورزدن‌ها تعطیل و متوقف و خیلی‌ها منافع شان به خطر می‌افتد. در این صورت،‌آنان قطعاً آرام نمی نشینند و بحران‌سازی می‌کنند. مدام برای دولت، مسأله سازی و بحران سازی می‌شود تا نتواند «برجام 2» را اجرا کند. به بهانه‌های فرهنگی دولت مدام تحت فشار قرار می‌گیرد تا دولت در حوزه فرهنگی هیچ اقدامی نکرده و تحولی صورت ندهد.اگر مجلس همراه باشد، رئیس جمهوری می‌تواند دولتی قوی تشکیل دهد. همراهان قوی داشته باشد. بخشی از «برجام 2» اینهاست، عاملان اصلی شکاف در انسجام ملی، گروه‌های تندرو هستند.این خبر در روزنامه ایران منتشر شده است.


تندروی های دوره قبل به مذاق مردم خوش نیامد
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارزیابی فضای انتخابات گذشته و تغییر جدی ترکیب نمایندگان تهران گفت: عوامل متعددی در کنار هم وجود داشت و دست به دست هم داده است که منجر به تغییر جدی ترکیب نمایندگان در برخی حوزه های انتخابیه به خصوص تهران شده و شاید مباحث اقتصادی نیز در این بین کم تر از مسائل سیاسی دارای نقش نبوده است. عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه می گوید: مردم در شرایط فعلی به دنبال حل مسائل اقتصادی خود هستند و انتظار دارند نمایندگان آن ها در جایگاه مهم مجلس به جای دنبال کردن چالش های سیاسی با دولت در یک تعامل منطقی مبتنی بر حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران گره پیگیری مباحث گره معضلات اقتصادی را باز کنند. نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم هم چنین افزود: شاید یکی از دلایل مهم دیگر به جز مباحث اقتصادی نیز این بود که برخی تندروی ها که بعضا شاهد ان بودیم نیز مورد پسند مردم واقع نشد چرا که از اساس تندروی بامذاق جامعه ما سازگار نیست. این گفت و گو را خانه ملت منتشر کرد.

پیش‌ بینی به آشوب کشیدن انتخابات 96!
اگر فرض کنیم انتخابات 7 اسفند انتخابات ریاست جمهوری می‎بود و دقیقا همین افراد و با همین گرایش‎ها و تعلقات سیاسی در آن شرکت می‎کردند، با عنایت به میزان موفقیت گروه‎های سیاسی در تصاحب کرسی‎های مجلس، منتخب ملت به طور قطع و یقین فردی منتقد دولت ‎می‎بود و نه همسو و هوادار دولت.یک دو دوتا چهارتای ساده البته همراه با نگاهی واقع‎بینانه به فضای کلی کشور و کل فضای کشور- فارغ از نمونه‎ها و چشم‎اندازهای گزینشی که کارکردی جز اغوا و خودفریبی ندارند- می‎تواند تخمین خوبی درباره سرنوشت انتخابات 96 به دست بدهد. ضمن آنکه روشن است در انتخابات 96 فقط مردم تهران نیستند که پای صندوق‎های رأی می‎آیند!حال سوال این است که آیا آنچنان که در سال‎های 92 و 94 در روزهای بعد از انتخابات خیابان‎های آرامی داشتیم و سطل‎های زباله از تعرض در امان بودند، آیا چنین امیدی را می‎توان برای سال 96 هم داشت؟ این مطلب در روزنامه وطن امروز منتشر شده است.

اکران «بادیگارد» برای «بهزاد نبوی»
عکس زیر، اکران اختصاصی فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را برای بهزاد نبوی نشان می‌دهد.این عکس را کانال تلگرامی روزنامه ایران بازنشر کرده است.

بسته

چه کسانی می گویند سوییفت وصل نشده؟
عراقچی با اشاره مشکلات داخلی‌ که مانع اجرای کامل برجام و نمود رفع تحریم‌ها در فضای اقتصادی ایران می‌شود، گفت: شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که انگار جایی برق قطع شده بوده و برخی با یک انشعاب‌هایی برقشان را به صورت غیر قانونی تامین می‌کرده‌اند. در این حوزه، هم ما با گروه‌هایی مواجه‌ایم که با وصل شدن برق بساط کارهای غیر قانونی‌شان برچیده شده و اکنون مقاومت می‌کنند. یک مثال آن؛ در دوران تحریم‌ها وضعیت صرافی‌ها بوده است. در همان دوره صرافی‌ها، هم بسیاری از مشکلات تحریم را برطرف کردند و هم سودهای کلان برده‌اند. سودهایی که اینها در دوره تحریم برده‌اند، به دلیل قطع روابط بانکی با ایران بود. الان هم طبیعی است که بعضی از افرادی که از این سیستم منتفع می‌شدند، دائما در حال تبلیغ این مسئله‌اند که سوییفت وصل نشده و چه و چه؛ چرا که به دنبال این هستند که‌‌ به همان سیستم سابق برگردد.این دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه برخی از مشکلات مربوط به اجرای برجام به تداخل تحریم‌های اولیه و ثانویه بازمی‌گردد، متذکر شد: این تداخل‌ها باعت شده اجرای موفقیت‌آمیز برجام به کندی پیش برود، اما این آمریکایی‌ها هستند که موظف به برداشتن موانع اجرای برجام هستند. مثلا بیمه نفتکش‌ها که الان برطرف شده است یا مشکلات بانکی و مسائل فنی سوییفت که هماکنون برطرف شده است.این گزارش در ایلنا منتشر شده است.

قرص‌های ترامادول لای پتو به کشور وارد شده‌اند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اعضای کمیسیون در این خصوص هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد و این موضوع بررسی خواهد کرد.احمد آریایی نژاد در واکنش به ورود هزار و هفتصد تن ترامادول به داخل کشور از مبادی مرزی گفت: این قرص ها لای پتو به کشور وارد شده و از آنجایی که قرص ها میان پتو قرار داشتند نمی دانیم چطور وارد کشور شده است و باید در خصوص افرادی که در کار واردات پتو هستند، سوال کرد.وی در ادامه افزود: از آنجایی که ملازمتی بین پتو و خواب وجود دارد و همواره پتو برای خواب مصرف می شود و قرص ترامادول نیز با خواب رابطه دارد از این رو این دو کالا با هم به کشور وارد شده است.این خبر در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است.
 
موضع عارف درباره نقشش در مجلس دهم
شنیده ها حاکی است که محمدرضا عارف در رایزنی هایی که با او برای مجلس دهم شده دربرابر پیشنهادات نمایندگان نزدیک به دولت که از او خواسته اند خود را برای نایب رئیس اول مجلس آماده کند گفته است اگر بر روی صندلی های هیات رئیسه بنشینم تنها روی صندلی ریاست خواهم نشست.یک منبع آگاه که در جریان رایزنی ها با محمدرضا عارف قرار داشته می گوید این موضع گیری دکتر عارف تا حد زیادی کار را برای دولت سخت کرده زیرا دولت روحانی در شرایط فعلی لاریجانی را مناسبترین گزینه برای ریاست مجلس دهم می داند و پیش از این نیز افراد نزدیک به دولت تاکید کرده بودند که همکاری نزدیک با لاریجانی را در مجلس دهم نیز ادامه خواهند داد.گفته می شود همراهی روحانی با عارف در سفر یزد نیز در ادامه رایزنی های دولت برای منصرف کردن سرلیست امید در تهران انجام شده زیرا دولت نمی خواهد در مجلس دهم با چالشی از سوی علی لاریجانی روبرو شود و ترجیح می دهد سازوکار همکاری با لاریجانی در مجلس آینده هم به همین صورت حفظ شود.این ادعا در سایت افکار خبر منتشر شده است.


موضع روحانی درباره ممنوع الکاری شجریان
رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد مخالف ممنوعیت من از کار هستند. گروه‌هایی هستند که با اسم‌های مطرح مشکل دارند. برای خودشان خبرگزاری، روزنامه و رسانه هم دارند. علت اینکه مشکلشان با من چیست، نمی‌دانم؛ همانطور که نمی‌دانم چرا تا این اندازه کینه‌توزانه رفتار می‌کنند.چیزی که در این میان مشخص است اینکه این آدم‌ها نه من را از نزدیک دیده‌اند و نه چیزی از هنر می‌دانند. هیچ! فقط کارشان این است که آدمی را نفی کنند. این مایه تاسف است که کسانی که با هنر هیچ سر آشتی ندارند ... اما راهی جز آشتی با هنر وجود ندارد.آدم‌ها ممکن است روزی متوجه این ماجرا بشوند که اشتباه کرده‌اند و از اشتباه خودشان برگردند. در این صورت است که امید می‌تواند وجود داشته باشد وگرنه کسی که فکر می‌کند دارد کاری را درست انجام می‌دهد هیچ‌وقت رویه‌اش را عوض نمی‌کند.این اظهارات در گفتگوی محمدرضا شجریان با مهرنامه منتشر شده است.

واکنش عطاران به پاره کردن بیلبورد فیلمش
به تازگی و پس از اکران فیلم «من سالوادور نیستم»، به دلیل وجود عکس بازیگر زن برزیلی، بسیاری از بیلبوردهای فیلم بر سردر سینماها پاره شد.رضا عطاران بازیگر «من سالوادور نیستم» در واکنش به این اتفاق، عکسی از بیلبورد پاره سردر یک سینما را در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «سردرهای فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» بخاطر حضور بازیگر زن برزیلی، به این روز درآمد. ................ این نقطه چین خیلی حرف توشه».

بسته


عضو شورای تهران از چمران شکایت کرد
محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر با ارسال نامه ای به فرماندار تهران از مهدی چمران رئیس شورا به دلیل تخلفات صورت گرفته در تصویب بودجه 95 شهرداری پایتخت شکایت کرد.محمد حقانی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به بند 12 ماده 71 قانون شورا ها گفت: این قانون صراحتا بر ضرورت تصویب بودجه شهرداری و سازمان ها و شرکت ها ذیل آن در شورای شهر تاکید می کند.وی با بیان اینکه در جریان تصویب بودجه 95 شهرداری تهران بدعتی جدید توسط یکی دو عضو تاثیرگذار شورای شهر انجام شد، اظهار کرد: درحالی که منابع و تبصره های بودجه در صحن شورای شهر به تصویب رسید، در تصویب مصارف بودجه که مهم ترین بخش بودجه محسوب می شود، چیزی در صحن شورا تصویب نشده است.وی این موضوع را بدعت دانست و گفت: تصویب نشدن مصارف بودجه در صحن شورا تخلفی است که موجب شکایت به فرمانداری شده است.وی گفت: اگر از طریق فرمانداری تهران این تخلف رفع نشود به مراجع بالاتر شکایت می کنم.این خبر در ایرنا منتشر شده است.

وزیر انگلیسی مسلمان در راه تهران
وزیر تجارت انگلیس بهار سال آینده در راس هیاتی بلندپایه راهی ایران می شود.«ساجد جاوید» وزیر مسلمان کابینه انگلیس قرار است در ماه می میلادی (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) با سفر به ایران گفتگوهای اقتصادی میان تهران- لندن را پیش ببرد.براساس اعلام فاینشنال تایمز ماجد در راس هیات بلندپایه اقتصادی به ایران سفر می کند.گفته می شود در این سفر علاوه بر مسئولان نفتی و گازی شماری از فعالان در بخش های مهندسی جاوید را همراهی می کنند.این خبر در خبرگزاری مهر منتشر شده است.

لفظ «عدم احراز صلاحیت» نیاز به توجیه و تفسیر دارد
یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علی رغم قابل تقدیر بودن زحمات شورای محترم نگهبان در بحث احراز صلاحیت‌ها، اما وجود لفظ عدم احراز صلاحیت و یا عدم صلاحیت در جامعه و بین مردم نیاز به توجیه و تفسیر دارد.آیت‌الله سیدعلی شفیعی نخستین سخنران پیش از دستور جلسه امروز مجلس خبرگان بود که نطق خود را با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و ابراز تأسف از عدم حضور آیات یزدی و مصباح که در دوره پنجم مجلس خبرگان حضور ندارند، آغاز کرد. این عضو مجلس خبرگان سپس از رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان، وزارت کشور، جامعه مدرسین حوزه علمیه و تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کرد.شفیعی در ادامه درباره ضرورت دفاع و حمایت از عملکرد شورای نگهبان درمورد احراز صلاحیت‌ها سخن گفت و افزود: علی رغم قابل تقدیر بودن زحمات شورای محترم نگهبان در بحث احراز صلاحیت‌ها، اما وجود لفظ عدم احراز صلاحیت و یا عدم صلاحیت در جامعه و بین مردم نیاز به توجیه و تفسیر دارد، زیرا عده ای که در شهرستان ها دارای مناصب عالی و مورد اعتماد مردم هستند، با استناد به مواردی از قانون انتخابات ، صلاحیت آنها احراز نشده با تزلزل جایگاه در بین مردم مواجه می شوند و مردم در مورد او حرف و حدیث هایی زده و حیثیت فرد از بین می رود. با اینکه قطعا نظر شورای محترم نگهبان اینگونه نیست اما به دلیل وجود این لفظ در قانون، مستمسکی برای هتک حیثیت افراد می شود. لهذا باید الفاظ قانون اصلاح شود و به کلماتی که مفهوم بد نداشته باشند تبدیل گردد.نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرگان موظفیم هم جایگاه ولایت فقیه و هم جایگاه مجلس خبرگان را برای آنان تبیین کنیم و در این حال، پیگیر مشکلات مردم و جامعه هم باشیم.این خبر در خبرگزاری آنا منتشر شده است.

رئیس بانک مرکزی خبری از پول های ایران ندارد!
طی چند روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 95 به نقل از نماینده بانک مرکزی در این کمیسیون عنوان کرد براساس گزارش بانک مرکزی 5 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه ایران در آمریکا که مربوط به قبل از انقلاب بوده آزاد شده است. در همین زمینه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گویی اعلام کرده است که من خبر از این موضوع ندارم. این گفت و گو را خبرگزرای فارس منتشر کرده است.

پیام موشکی سپاه به زبان «عبری»
یکی از نکات جالب توجه در رزمایش رزمایش «اقتدار ولایت»، شعار حک شده بر روی این موشک‌ها بود که به زبان عبری، جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی را تکرار می‌کرد که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.» تاکید کرد که عمر اسرائیل حتی قبل از شلیک موشک‌های سپاه در صورت جنگ به پایان این رزمایش رنگ و بوی ضدصهیونیستی بیشتری نیز داشت و فرمانده نیروی هوافضای سپاه خواهد رسید.

2 دلیل اصلی فساد دولتی از دیدگاه زیباکلام
صادق زیباکلام با انتقاد از گسترش فساد دولتی در طول سال‌های 1384 تا 1392، دو دلیلی اصلی را برای بروز چنین مفاسدی ذکر کرد. دلیل اول پاسخگو نبودن نهادهای بالاتر در کشور است. بالاخره این پرونده‌ها و فسادها در خلاء که اتفاق نیفتاده است. این‌ها در دولت اصولگرایان و در مقطعی اتفاق افتاده است که دولت، مجلس و سایر نهادها دست اصولگرایان بوده است و آنها نه‌تنها دارای بخشی از قدرت بلکه صاحب بیشترین ارکان آن بوده‌اند اما امروز بابت این فسادهایی که یکی پس از دیگری برملا می‌شود اصلا پاسخگو نیستند. بنابراین فقدان نظام پاسخگویی در کشور ما سبب بروز چنین فسادهایی شده و ممکن است باز هم شاهد آن باشیم. عامل دومی که معتقدم نقش پررنگی در به‌وجود آمدن چنین فسادهایی دارد، اقتصاد دولتی حاکم بر ایران است. در کشور همه‌چیز در دست دولت است. بانک‌ها، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع بزرگ، راه‌آهن، همه و همه در اختیار دولت است و متاسفانه تجربه تاریخ بشر نشان داده است که هرجا که اقتصاد دولتی شود دیر یا زود فساد در آن رخنه خواهد کرد. زیباکلام این تحلیل را در روزنامه قانون طی یادداشتی منتشر کرده است.

نظر کرباسچی درباره ریاست مجلس آینده
غلامحسین کرباسچی درباره رویکرد دولت نسبت به ریاست عارف یا لاریجانی بر مجلس دهم اظهار داشت: ریاست عارف یا لاریجانی، چندان برای حسن روحانی  تفاوتی ندارد.وی افزود: انتخاب ریاست مجلس توسط نمایندگان انجام می‌شود و روحانی هم قادر است با هر دوی آنها کار کند.دبیرکل حزب کارگزاران درباره آینده ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نیز گفت: اصلاح‌طلبان باتوجه به مجموعه شرایط کشور و عملکرد رئیس جمهور، در سال 96 هم از حسن روحانی حمایت خواهند کرد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

نظر جالب شمخانی در مورد اقتصاد ایران
علی شمخانی صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بسیاری از سنگرهای اقتصادی ما با تفکر لیبرالیسم اشغال شده و نسبت آن با اقتصاد مقاومتی مانند جن و بسم‌الله است.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


پاسخ توئیتری ابتکار و مولاوردی به یک درخواست
حساب توئیتر نشر چشمه در یک اقدام جالب از شهیندخت ملاوردی و معصومه ابتکار درخواست کرد تا کتاب‌هایی را که این روزها می‌خوانند معرفی کنند و این دو معاون رئیس‌جمهور هم در حساب توئیتر خود به درخواست پاسخ دادند. نشر چشمه در توئیتر خود نوشت:
"ای‌کاش خانم‌ها مولاوردی و ابتکار کتاب‌های موردعلاقه خودشان را برای دختران و زنان معرفی کنند.

معصومه ابتکار در حساب توئیترش نوشت:
"ممنون ازدعوت شما،اخرین کتاب که خواندم قلعه و قلندربود روایتی زیبا اززندگی سهروردی،این مدت بدلیل مشغله ازلذت کتابخوانی محروم شدم"

و شهیندخت مولاوردی هم نوشت:
با سپاس. هم اکنون در حال مطالعه کتاب خوب «جسم زن، جان زن» نوشته کریستین نورتراپ با ترجمه خانم توراندخت تمدن هستم.

زخمی کردن صورت نوزاد حین زایمان
ابوالفضل جلیلی با به اشتراک گذاشت تصویر زیر در اینستاگرامش نوشت: ««این عکس رو یادتون میاد؟ چند ماه پیش دوست کاشی‌کار من که با یه لیسانس حسابداری عاشقانه ازدواج کردند و یه نوزاد در حال تولد دارند ... امروز دوستم زنگ زد گفت پسرم توی بیمارستان ... سعادت‌آباد دنیا اومد. با دو اتفاق؛ یکی اینکه بچه مشکل تنفسی داره و از این بابت روزی سه میلیون تومان از من گرفتند. بعد از شش روز گفتند چون نمی‌تونی از نظر مالی ادامه بدی ببرش بیمارستان طالقانی. و مهمتر اینکه هنگام خروج نوزاد از رحم، تیغ جراحی بصورت بچه خورده بطوری پاره شده که چندین بخیه خورده!!! دوست من تا امروز چندین میلیون داده. پسرش چاقو خورده. بیمارستان هم انگار نه انگار. واقعاً داشتم فکر می‌کردم اگه نوزاد یه آقازاده بود الان چه می‌کردند. البته اگه آقازاده‌ها بچه‌هاشونو بیمارستان طالقانی ببرند... زخم روی صورت هیچوقت فراموش نمی‌شود.»»

بسته


ابراز تاسف خاتمی از نبود یزدی و مصباح در خبرگان آینده
آیت الله سید احمد خاتمی در صحبت‌هایی پیش از ضیافت شام نوزدهمین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: باید تاسفم را از اینکه بزرگانی چون آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی را در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نداریم، ابراز کنم. از همه کسانی که در دوره چهارم خبرگان حضور داشتند و در دوره پنجم نیستند نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.  وی ادامه داد:‌ برخوردی که امروز آیت الله یزدی در نطق خودشان داشتند مایه افتخار روحانیت است. تعبیر ایشان این بود که از کسانی که به من رای ندادند تشکر می‌کنم. این منش روحانیت در طول تاریخ و راز ماندگاری روحانیت است. آقای یزدی فرمودند که تسلیم قانون هستند و خودشان و جامعه مدرسین نیز هیچ اقدامی برای انصراف کسی و ورود ایشان به مجلس انجام ندادند.  خاتمی همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد ما این افتخار را برای خبرگان ثبت کردیم. در مساله رقابت‌ها هم شکوه خاصی بین روحانیت بود. من و آقایان بهرامی و علی مرادی که در کرمان کاندیدا بودیم با کمال صمیمت هرجا که می‌رفتیم، می‌گفتیم ما سه نفر هستیم.  وی در ادامه تاکید کرد: در زمینه هزینه‌ها نیز برای انتخابات خبرگان بنده یک ریال خرج نکردم‌. تنها خرجم این بود که یک کوپه قطار از قم به کرمان گرفتم و در حدی که جامعه مدرسین عکس سه نفر را چاپ کرده بود ما هم داشتیم. در این دور از انتخابات جنس خبرگان خودش را نشان داد و بسیاری از اعاظم نیز همین طور رفتار کردند. امیدواریم این منش برای همیشه در تاریخ خبرگان ثبت شود. سایت نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار