بازدید 3223

افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تصویب شد

کد خبر: ۵۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016
با پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب شورای شهر تهران نرخ بلیت مترو و اتوبوس درون شهری در بخش خصوصی و عمومی در سال آینده افزایش می یابد.

به گزارش فارس،  بررسی نرخ بلیط حمل و نقل عمومی در سال آینده شهر تهران موضوع دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که بررسی آن جلسه یک شنبه 16 اسفند ماه را به نوبت دوم در بعد از ظهر همین روز کشاند.

تعیین نرخ بلیط مترو، یکی از موضوعاتی بود که در قالب این دستور جلسه مورد بررسی دقیق قرار گرفت و با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیط ها برای مسافرت های کمتر از 10 کیلومتر به میزان 50 تومان، مسیر های بین 10 تا 20 کیلومتر به میزان 100 تومان و برای مسافرت های بالای 20 کیلومتر به میزان 150 تومان افزایش می یابد.

همچنین نرخ بلیط های تک سفره از 600 تومان به 700 تومان، دو سفره از 1000 تومان به 1100 تومان و حومه ای نیز 1200 تومان تعیین شده است.

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری در این خصوص افزایش 20 درصدی نرخ بلیط ها بود گفت: علی رغم اعتقاد کمیسیون به پایین بودن نرخ بلیط ها جمع بندی کمیسیون عمران و حمل و نقل افزایش 12 درصدی این نرخ ها بوده است.

محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به تفاوت وضعیت مترو با سایر وسایل حمل و نقل شهری این نرخ همتراز با اعلام بانک مرکزی از تورم سالانه صورت گرفت.

در ادامه این جلسه همچنین بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوس رانی شهر تهران در سال 1395 نیز در دستور کار شورا قرار گرفت که بر مبنای تصمیم اعضای شورا کرایه اتوبوس ها نیز با افزایش همراه بود.

بر این اساس مقرر شد کرایه اتوبوس ها در مسافت بین 5 تا 10 کیلومتر با 500 ریال و از 10 کیلومتر به بالا با 1000 ریال افزایش همراه باشد که این ارقام برای اتوبوس های عمومی صادق است.

در ادامه نیز اعضای شورای اسلامی شهر تهران رای به افزایش 15 درصدی کرایه اتوبوس های بخش خصوصی دادند که به این ترتیب کرایه اتوبوس های بخش خصوصی در سال 95 نیز به میزان 15 درصد افزایش خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر