بازدید 3448

مجلس آتی، با همکاری دولت رشد اقتصادی کشور را تامین کند

کمال‌الدین پیرموذن
کد خبر: ۵۷۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 06 March 2016
 متن کامل نطق میان دستور کمال‌الدین پیرموذن در  نشست علنی  امروز  (یکشنبه 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

به نام آفریدگار مهربانی که نعمت ملت رشید و فهیم را برای وطن عزیزم ایران اسلامی ارزانی داشت و عشق ائمه معصومین و محبت امام و رهبری و ایرانیان را در دلهایمان به ودیعه نهاد.

دلهای ما همیشه پر از یاد فاطمه است

این سرزمین، قلمرو اولاد فاطمه است

مولا علی (ع) می‌فرمایند: نکند که بالاترین چیزی که می‌خواهی از دنیای خود، بدان دست یابی، لذتی یا فرو نشاندن خشمی باشد، بلکه باید لذت تو در زنده کردن حقی یا میراندن باطلی باشد.

در آغاز لازم می‌دانم به پاس سوگندی که در حفظ دین و آیین و تامین حقوق ملت و به خاطر علاقه مندی و دلسوزی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، به حسن اجرای قانون اساسی به عنوان مهمترین میثاق ملی، بسته ام از حقوق مشروع و قانونی خود و نامزدهای رد صلاحیت شده سیاسی انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ایران، دفاع کرده، اشعار دارم اعضای محترم شورای نگهبان، در کدامین قانون آمده است به جرم محبوبیت مردمی و اصلاح طلبی، علی رغم تایید کامل مراجع چهارگانه، صرفاً با بها دادن به گزارش کذب و واهی اشخاص حقیقی حسود و یا حقوقی پرونده آبکی ساز مطلق گرای ضدبرجام، می توان حق مسلم کاندیداتوری یک فرد را سلب کرد.

عدالت کن، که در عدل آنچه یک ساعت به دست آید

میسر نیست در هفتاد سال، اهل عبادت را

اعضای بیت امام راحل و چکیده های انقلاب را با نگاه سیاسی رد صلاحیت کرد.

اینجانب را به جهت مخالفت با حرکات فراقانونی گروه های خودسر و توهین به هموطن تورک ایرانی و دفاع جانانه از برجام، اصلاح طلبی و دفاع از حق بانوان، چهره های محبوب مردم و دکتر علی مطهری که عموماً از وظایف وکالت مجلس است ردصلاحیت کرد.

همه سیاسیون همچون خود آقای علی مطهری محق تایید صلاحیت بودند

کدام وجدان پاک است که از رد صلاحیت های گسترده سیاسی و غیرقانونی نامزدهای انتخاباتی که آثار زیانباری در جامعه و خانواده های آنان بجا گذاشته، غمناک و ناراحت نیست. مگر این حق‌کشی‌ها و مظلومیت ها، شوق و ذوق شهروندان حق‌طلب تهرانی را در اعطای آرای مثبت به لیست های امید دوچندان نکرد.

اعضای محترم شورای نگهبان! اشخاص باید با ملاک‌ها و معیارها، برابر موازین قانونی و شرعی، قضاوت شوند نه با بینش سیاسی و اتهام واهی جناحی، و تاریخ  داور حقیقی، در رابطه با عملکرد نهادهای حکومتی قضاوت خواهد کرد.

به راستی اگر در کشوری مبتنی بر مردم‌سالاری دینی، نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری، با دارا بودن منزلت و شأن رفیع در قانون اساسی، نتوانند به استیفای حقوق اساسی خود اقدام نمایند، چگونه می‌توان انتظار داشت شهروندان عادی کشور امیدی به رعایت حقوق خود داشته باشند؟ و چه کسی باید حامی این مردم بی‌پناه باشد؟

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید

شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

باید با اقدامات غیرقانونی، مجدانه برخورد کرد

نمایندگان مجلس نهم و دهم، من و تو، در صندلی هایی تکیه زده ایم که روزگاری محل جلوس مدرس ها بود. مدرس‌گونه‌ بودن، ایجاب می کند همواره به موقع از حقوق آحاد ملت، ردصلاحیت شده های محق، دفاع کنیم و خلأ قانونی این نارسایی دل آزار را مرتفع و با اقدامات غیرقانونی، مجدانه برخورد نماییم.

مجلس آتی، با همکاری  دولت رشد اقتصادی کشور را تامین کند

به دنبال حضور پرشکوه مردم، در صحنه انتخابات که نتیجه ای جز تحکیم پایه های اعتدال در امورات کشور ندارد، بجاست مجلس آتی، با همکاری صمیمانه دولت، مطالبات واقعی ملت و رشد اقتصادی کشور را تامین کند، همه شعارها و برنامه های دکتر روحانی را که بی تردید با عنایت به استقبال افکار عمومی و نتیجه انتخابات مجلس در پایتخت، رئیس جمهور دولت دوازدهم، هم انشالله خواهند بود، جامه عمل بپوشاند.

نمایندگان مجلس دهم نبایستی کاری کنند که ملت به این باور برسند که رأی و نظر آنان در اعمال حاکمیت نافذ نیست و صدای آنها در مجلس شنیده نمی شود.

آرزوی من سربلندی مردم عزیزی است که با وجود مرارت های بی شمار، دشواری ها و تنگناها، چون با مردم سالاری دینی، برای اعتلای اسلام و ایران باور یافته اند، با عزمی متوکلانه، نمایندگان مجلس را برگزیده اند.

بودجه سال آتی و برنامه ششم توسعه کشور، استان اردبیل را دریابید و صاحب منصبان کشور، اجرای اصل 15 قانون اساسی با تدوین زبان محلی و قومی را در مدارس آذربایجان و اردبیل بیش از این به تاخیر نیندازید. پسندم آنچه را جانان پسندند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل