بازدید 35441
تشییع و خاکسپاری مجاهد خراسان؛

رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله طبسی نماز میت اقامه کردند+ویدیو

رهبر انقلاب که پیش از این در پیامی تأکید کرده بودند، برادری مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سختکوش سال‌های پس از انقلاب را از دست داده‌اند، در اقدامی کم سابقه برای این مراسم راهی مشهد شدند تا بدین شکل قدردان یک عمر مجاهدت زنده یاد واعظ طبسی باشند.
کد خبر: ۵۷۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 05 March 2016
مراسم تشییع مرحوم آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان مقدس رضوی برگزار شد و رهبر معظم انقلاب که برای این مراسم عازم مشهد شده بودند، نماز میت این روحانی فقید را اقامه کردند و سپس پیکر ایشان به سمت حرم ثامن الحجج تشییع و در نزدیکی ضریح ایشان به خاک سپرده شد.

به گزارش «تابناک»، مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان مقدس رضوی ـ که بامداد جمعه ۱۴ اسفندماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت ـ دقایقی پیش با اقامه نماز میت به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در صحن جامع رضوی آغاز شد.

رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله طبسی نماز میت اقامه کردند

رهبر انقلاب که پیش از این در پیامی تأکید کرده بودند، برادری مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سختکوش سال های پس از انقلاب را از دست داده‌اند، در اقدامی کم سابقه برای این مراسم راهی مشهد شدند تا بدین شکل قدردان یک عمر مجاهدت زنده یاد واعظ طبسی باشند. رهبر معظم انقلاب ضمن اقامه نماز بر پیکر این عالم وارسته با قرائت فاتحه علو درجات آیت الله واعظ طبسی را از خداوند متعال خواستار شدند.

رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله طبسی نماز میت اقامه کردند

پس از اقامه نماز میت، پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی برای به خاکسپاری در کنار مضجع شريف ثامن الحجج توسط هزاران تن از مردم خراسان به سمت حرم امام رضا (ع) تشییع شد. مراسم تشییع و اقامه نماز میت در حالی برگزار شده که صحن رضوی سیاه پوش شده و جمعیت تا اطراف مرقد امام هشتم شیعیان را فراگرفته بود.

رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله طبسی نماز میت اقامه کردند

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امیرصالحی فرمانده کل ارتش، سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری و بسیاری از علما، مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی

دفتر مقام معظم رهبری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی رحلت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه مراسم بزرگداشتی عصر فردا (شنبه) از سوی حضرت آیت الله خامنه ‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به شرح زیر است؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ
ضمن ابراز تأسف و تأثر فراوان به مناسبت ارتحال عالم مجاهد و مبارز، یار صادق انقلاب اسلامی، مرید امام راحل (ره) و یاور صدیق رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، به اطلاع می‌رساند مجلس بزرگداشتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» روز شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. ضمن طلب علوِّ درجات برای آن فقید سعید و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای بیت شریف ایشان از عموم مردم مومن و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی دعوت می‌شود با شرکت در این مجلس از مقام شامخ روحانیت تجلیل شایسته به عمل آورند.
دفتر مقام معظم رهبری - محمدی گلپایگانی
 ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

ویدیو تشییع و خاکسپاری آیت الله طبسی و اقامه نماز میت بر پیکر ایشان را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 162
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان