بازدید 58873
بسته خبری «تابناک»؛

رابطه ظریف و احمدی نژاد؟/ مدعی جدید برای ریاست مجلس/ نفوذ شبکه ۶۰۰ نفره در رسانه‌ها/ تهرانی ها به لیست انگلیسی رای دادند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«انتقادات بی‌پرده سیدمهدی هاشمی از اصولگرایان»،«احمدی نژاد، عامل اصلی شکست اصولگرایان!»،«شغل جدید بذرپاش بعد از نمایندگی»،«حمله یک امام جمعه به معاون رئیس جمهور» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 04 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


تولید مشترک یا خالی کردن انبار خودروهای دهه ۷۰ پژو؟

نادر قاضی پور با تاکید براینکه قراردادهای جدید منعقد شده بین ایران خودرو و پژو باید شفاف سازی شود،گفت:باید مشخص شود که هدف از انعقاد قراردادهای جدید تولید مشترک و صادرات بخشی از محصولات به نام ایران است، یا پژو تنها با هدف صادرات به ایران و خالی کردن انبار خودروهای دهه 70 خود قرارداد منعقد کرده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با آغاز همکاری با خودروسازان اروپایی،خودروسازان داخلی باید نسبت به توقف تولید خودروهای قدیمی و ارتقای کیفیت سایر محصولات اقدام کنند. این خبر در خانه ملت منتشر شده است.


برخی نمایندگان از وکیل‌الدوله‌ها هم بدترند

مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که، برخی منتقدان و مخالفان دولت با توجه به گرایش برگزیدگان انتخابات دور دهم مجلس اعلام می‌کنند که مجلس دهم به سوی وکیل‌الدوله شدن پیش می‌رود، آیا این امر می‌تواند صحت داشته باشد و چه آسیبی به جامعه خواهد زد؟ گفنت: آنهایی که در دولت نهم و دهم تنها اقدامات دولت را تائید و سکوت می‌کردند از وکیل‌الدوله هم بدتر شدند، چرا در آن زمان چنین اعتراضات و یا انتقاداتی را مطرح نمی‌کردند؟ بارها مقام معظم رهبری در دولت کنونی بر همدلی و همراهی دولت و ملت تاکید داشته‌اندزیرا بحث و جدل اقدام درستی نیست و باید قانون و عقلانیت بر روابط میان دولت و مجلس حاکم باشد. حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به جای نصیحت کردن نمایندگان مجلس دهم خود را نصیحت کند که به جای تهمت زدن و آبروی مردم را بردن، براساس منطق و اخلاق در مجلس سخن بگوید، بجای محکومیت شخص در دادگاه به راحتی پشت تریبون توسط این شخص با الفاظ بدی محکوم می‌شوند. این شخص که خود روزی وکیل‌الدوله بود، امروز دیگران را وکیل‌الدوله می‌نامد و در آن زمان بسیاری از نمایندگان منتقد کنونی از تمام مواضع دولت نهم و دهم دفاع کردند. در صورتی که ما همانی بودیم که هستیم، هیچ‌گاه به هیچ وزیری در دوران نمایندگی خود تذکری ندادم اما در دولت یازدهم بارها و بارها به وزیر بهداشت و درمان تذکر داده‌ام و این تذکرها تنها درخواست به تمکین به قانون توسط وزیر بوده است و بیان تذکر به معنای قبول نداشتن دولت نیست. در بسیاری از اوقات نیز از این دولت دفاع کردم و این امر هم به معنای تایید و موافقت با تمامی اقدامات آن‌ها نیست اما این اشخاص که امروز تهمت وکیل‌الدوله بودن را به نمایندگان مجلس دهم می‌زنندند. این مصاحبه در سایت باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


انتقادات بی‌پرده سیدمهدی هاشمی از اصولگرایان

سیدمهدی هاشمی فعال سیاسی اصولگرا و رییس کمیسیون عمران مجلس نهم داشت: به عقیده بنده لیست ائتلاف اصولگرایان نتوانست همه سلایق و تخصص‌ها را در خود جای دهد اما لیست غیراصولگرایان این نقص را نداشت. بنده لیست ائتلاف اصولگرایان را به هیچ وجه قبول نداشته و ندارم. سربسته بگویم این لیست کارشناسی و منطقی تهیه نشد. آن چیزی که موجب تغییر اقبال مردم به جریان اصلاح طلبان شد، عملکرد اصولگرایان در مجلس و دولت است. مردم یک بار دیگر به غیراصولگرایان فرصت دادند تا خودشان را نشان دهند. اگر از این فرصت به خوبی استفاده کردند باز مردم این فرصت را برای‌شان تمدید خواهند کرد اما اگر از این فرصت به درستی استفاده نکردند این فرصت از آنان گرفته می‌شود. مردم با هیچ فرد و جریانی عهد اخوت نبسته‌اند. مردم دوست ندارند امانت‌شان را به دست فرد یا افرادی بسپارند که امانت‌دار نباشند و بلکه بدتر، در امانت خیانت کنند. مردم به کارگزاران و مسئولانی که خدمت کردند، چه در دوره طاغوت و چه در دوره جمهوری اسلامی، احترام می‌گذارند. مردم برای مسئولانی که خیانت‌کارند ارزشی قائل نیستند. آقای هاشمی رفسنجانی روزگاری رییس مجلس، رییس جمهور، رییس مجمع تشخیص و خبرگان بوده است. گاهی اقبال عمومی بیشتر بوده و گاهی کمتر شده. ایشان در دایره انقلاب است ولی آقای منتظری از دایره انقلاب خارج شد و حذف شد. مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌اند. مردم عملکرد بنی‌صدر، بازرگان، رجایی، هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌ژاد و روحانی را دیده‌اند. این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.


به خاطر تخریب‌ها رای به فهرست جامعه مدرسین کاهش داشت

آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در کشور بیش از ۸۰ درصد به فهرست جامعه مدرسین رای دادند که در دوره قبل این رقم ۹۰درصد بود که این کاهش ۱۰ درصدی به دلیل تخریب‌هایی بود که توسط دیگران صورت گرفت. از همه کسانی که تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگرفتند و به همان فهرست جامعه مدرسین برای مجلس خبرگان و به فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان برای مجلس شورای اسلامی رای دادند تشکر می‌کنم. این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شد.


اختلاف بین اینستاگرام و تلگرام

مدیران اینستاگرام درحرکتی ناجوانمردانه لینک‌های به اشتراک گذاشته‌شده کاربرانش به تلگرام را فیلتر کردند. فیس‌بوکی‌ها که مالک اینستاگرام هستند، دو ویژگی add me / Follow me را به‌سوی تلگرام و حتی اسنپ چت برداشتند. چندی پیش نیز واتس اَپ که متعلق به فیس‌بوک است لینک‌های تلگرام را مسدود کرده بود تا کاربران نتوانند تبادل لینک کنند. این اقدام باعث شد تا پاول دوروف، مؤسس و مدیر تلگرام در توئیتی به این اقدام اینستاگرامی ها اعتراض کند. وی ضمن اعتراض یادآور شد در حالی لینک به تلگرام را فیلتر کرده‌اند که لینک به لینکداین، توئیتر، فیس‌بوک، VK و Periscope همچنان بدون مشکل کار می‌کند و مدیران اینستاگرام بدون اعلام قبلی دست به این کار زده‌اند. این در حالی است که اپلیکیشن تلگرام به‌سرعت در حال افزایش کاربر بوده و جالب اینکه روزانه 35 میلیون عکس توسط کاربران تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود که این رقم در اینستاگرام به 70 میلیون می‌رسد! به همین خاطر مدیران اینستاگرام از بابت تلگرام احساس خطر کرده‌اند و دست به فیلتر تلگرام زده‌اند. این خبر در شبکه های اجتماعی تلگرام در حال دست به دست شدن است.


دولت سه ماه ابتدایی سال را با تنخواه اداره می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احتمال ارائه تنخواه به دولت برای اداره کشور در سه ماه ابتدایی سال ۹۵ خبر داد. غلامرضا مصباحی مقدم گفت: رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان تذکر دادند که دولت لایحه چند دوازدهم بودجه را ارائه دهند تا مجلس در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده زمان لازم را برای بررسی لایحه بودجه را داشته باشد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یک راه دیگر که به نظر می رسد دولت متمایل به آن است، این است که مجلس بودجه را دربست تصویب کند. این کار اصلا به مصلحت نیست. عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما برای تصویب بودجه ۹۵ نیازمند برنامه هستیم گفت: برنامه ششم دیر به مجلس ارائه شد و مجلس فرصت لازم برای بررسی آن را ندارد. علاوه بر این چیزی که تحت عنوان برنامه به مجلس داده شد، تنها احکامی برای اجرای برنامه است. نیاز داریم که دولت یکسال اجرای برنامه پنجم را تمدید کند تا بودجه ۹۵ در قالب برنامه پنجم بررسی شود.خبرگزاری مهر این خبر را منتشر کرد.


احمدی نژاد، عامل اصلی شکست اصولگرایان!

عضو جبهه ایستادگی در خصوص عدم اقبال مردم نسبت فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان؛ عنوان کرد: حضور برخی از چهره ها تحت عنوان " یاران احمدی نژاد " اصلی ترین دلیل رای نیاوردن نسبت فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان در تهران بود و باعث شد اقبال مردم نسبت فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان از بین برود. حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران؛ بیان کرد: علت اصلی شکست اصولگرایان در استان تهران هشت سال تخریب جریان اصولگرایی توسط محمود احمدی نژاد است و قطعا اگر احمدی نژاد یک جمله در نقد فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان صحبت می کرد، به طور حتم این فهرست در تهران رای می آورد.کنعانی مقدم درباره رابطه فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان و محمود احمدی نژاد؛ تشریح کرد: از نظر بنده احمدی نژاد می خواست با تربیت پایداری ها آرای خاموش جامعه را به سمت خود جلب کند. اینکه بعضی ها می گویند: اگر احمدی نژاد از ائتلاف اصولگرایان حمایت می کرد اصولگرایان در تهران رای می آوردند، یک نظریه و فرضیه کاملا اشتباه و غلط است.این خبر در سایت نامه نیوز منتشر شده است.


مدعی جدید برای کرسی ریاست مجلس

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اظهار داشت: 60 درصد از کاندیداهای مورد حمایت حزب مردمی اصلاحات در سراسر کشور در دور اول راهی مجلس شده‌اند و 20 تا 15 درصد از کاندیداهای مورد حمایت ما نیز که مستقل و میانه هستند به دور دوم راه یافتند.وی افزود: من معتقدم که اکثریت مجلس متعلق به هیچ یک از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، بلکه اکثریت مجلس متعلق به مستقل‌ها و اعتدال‌گرایان است.فومنی با بیان اینکه جریان سوم به این راحتی ریاست مجلس را از دست نمی‌دهد، گفت: البته ما مایلمیم برای ریاست مجلس با هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا تفاهم کنیم اما علی‌رغم همه همکاری‌ها معتقدیم که ریاست مجلس دهم متعلق به جریان سوم است.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت که این حزب در مرحله دوم نیز از همه کاندیداهای مستقل و اعتدال‌گرا محکم و قوی حمایت خواهد کرد.این اظهارات فومنی در گفتگو با فارس بیان شده است.


شغل جدید بذرپاش بعد از نمایندگی

مهرداد بذر پاش که از ورود به مجلس دهم باز مانده است، بعد از پایان دوران نمایندگی اش در مجلس نهم وقت بیشتری را صرف پستی خواهد کرد که از سوی رئیس سازمان صدا و سیما به وی داده شد.مهرداد بذرپاش در در ۲۰ اردیبهشت سال جاری طی حکمی از سوی «محمد سرافراز» مدیررسانه ملی به دبیری قرارگاه تخصصی ماهواره منصوب شد. این قرارگاه با هدف بررسی نقش ماهواره‌ها و چگونگی برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن، تشکیل شده است.احتمالا بعد از دوران نمایندگی آقای بذرپاش علاوه بر مدیریت روزنامه وطن امروز به عنوان صاحب امتیاز؛ تمرکز بیشتری روی قرارگاه ماهواره ای خواهد داشت. البته بذرپاش پس از جدا شدن از دولت احمدی نژاد مدتی راهی بنیاد تعاون سپاه شده بود و بعید نیست دوباره راهی بنیاد تعاون سپاه شود.این خبر توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است.


جانشین احتمالی آیت الله طبسی

شنیده ها حکایت از آن دارد که سیدابراهیم رئیسی جانشین آیت الله طبسی در آستان قدس رضوی خواهد شد.رئیسی، هم اینک تولیت امامزاده صالح را عهده دار است و همزمان دادستان کل کشور نیز است.بر اساس شنیده های انتخاب همچنین آیت الله علم الهدی نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی را به عهده خواهد گرفت.این ادعا توسط سایت انتخاب منتشر شده است.


احمد توکلی تکذیب کرد

احمد توکلی در متنی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد نوشت:

« بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و عصر جمعه همگی به خیر

متوجه شدم متنی درباره آقای هاشمی و خانواده ایشان به نقل از من در برخی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده. فارغ از این که حق و باطل در این متن مغشوش و درهم ریخته است اما هر کس که با قلم و ادبیات سیاسی من آشنا باشد، متوجه می‌شود این متن مربوط به اینجانب نمی‌باشد و اطلاع ندارم با چه نیتی ساخته و به این نام جعل و توزیع شده است. با این حال مواضع من در این موارد مشخص است و سابقا در رسانه ها منتشر شده استگفتنی است چندیست که متنی منتسب به احمد توکلی با عنوان دفاعیه برای هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.


شکست سنگین ورزشی‌ها در انتخابات مجلس!

با وجود اینکه افراد ورزشی زیادی برای حضور در مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده بودند اما هیچ یک از آن‌ها موفق به جلب نظر مردم نشدند و رای نیاوردند. اسامی برخی قهرمانان و مسئولان ورزشی که قصد حضور در مجلس را داشتند اما یا انصراف دادند، یا تائید صلاحیت نشدند و یا رای نیاوردند، به شرح ذیل است:

بهنام محمودی (ملی‌پوش سابق والیبال)، آرش میراسماعیلی (ملی‌پوشان سابق جودو)، محمد رویانیان (مدیرعامل اسبق پرسپولیس)، مجید خدایی (ملی‌پوش سابق کشتی)، فاطمه هاشمی(رئیس فدراسیون ورزش پیوند اعضا)، سید مهدی هاشمی (رییس فدراسیون تیراندازی)، غلامرضا جعفری (رییس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازیهای بومی محلی)، حمید سیفی (ملی‌پوش سابق کشتی)، افشین داوری (رییس سابق فدراسیون دوومیدانی)، عزیز محمدی (رییس سابق سازمان لیگ فوتبال)، مهرزاد خلیلیان (مدیر عامل سابق سپاهان)، صادق درودگر (مدیرعامل سابق ملوان بندرانزلی)، جواد خیابانی (گزارشگر فوتبال)، هادی حسینی (مدیر کل سابق تربیت بدنی مازندران)، مقداد نجف‌نژاد (مدیر عامل سابق استقلال). ایسنا این گزارش را منتشر کرده است.


افکارتان را عوض کنید آقای قاضی‌پور

حمیده زرآبادی، اولین منتخب مردم قزوین در انتخابات مجلس دهم در نامه‌ای به نادر قاضی‌پور به اظهارات او پاسخ داد. در بخشی از این نامه می‌خواینم: جناب آقای قاضی پور، سخن مشهوری وجود دارد از یکی از زنان سیاستمدار جهان که در جایی گفته است: مراقبِ افکارتان باشید که کلمات را می‌سازند، مراقب کلماتتان باشید که رفتارتان را می‌سازند، مراقب رفتارتان باشید که تبدیل به عادتتان می‌شود، مراقب عادتتان باشید که شخصیت تان را می سازند و مراقب شخصیت تان باشید که سرنوشت تان را رقم می‌زنند. اکنون نیز سخن بنده به عنوان یک زن با جنابعالی این است که افکار خودتان را در مورد "زن" به عنوان موجودی محجور و طفیلی، عوض کنید و دست کم ذهن خود را در جوار شعاع درخشان کارنامه زنانی متمرکز کنید که تاریخ شیعی از زبان مصلحانه و نافذ آنان در مجالس مردانه رنگ و بو گرفته است و تاریخ معاصر، بشریت امروز را مدیون بهره‌مندی از حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌داند. سایت انتخاب این نامه را منتشر کرده است.


زندگی شخصی رهبر انقلاب به فقرا نزدیک است

رئیس کمیته امداد امام خمینی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران: اکنون مشاهده می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب زندگی شخصی خود را به فقرا نزدیک کرده است و دولت نیز در موضوع حمایت از فقرا حساس است و اقداماتی انجام داده که البته این اقدامات کافی نیست. وی همچنین به برخی شایعات واکنش نشان داد و گفت: در اینجا صراحتاً اعلام می‌کنم که منابع ما به هیچ کشور خارجی نمی‌رود و کمک‌های ما صرفاً به آنها فکری است چرا که آنها منابع خود را دارا هستند. خبرگزاری فارس متن این سخنرانی را منتشر کرده است.


مگر مردم تهران به لیست انگلیسی رای دادند؟

کاظم جلالی که پنجشنبه شب در حسینیه قلعه شاهرود سخن می گفت: افزود: اینکه گروهی به یک کشور بیگانه نسبت داده شوند و سپس از سوی مردم انتخاب شوند، توهین به مردم است.وی با بیان اینکه ،رقابت انتخاباتی جنگ بین امام حسین(ع) و یزید نیست، افزود:کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شدند همه فرزندان انقلاب هستند، بعضی ها گفتند لیست انگلیسی، مگر مردم در تهران به لیست انگلیسی رای دادند؟

جلالی گفت: روحانیت محور است و ما اسلام را از روحانیت یاد گرفتیم ولی از آبروی اسلام مایه گذاشتن برای مسائل جزئی اشتباه است. نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، رقابت های سیاسی را به جنگ و دعوا و تعارض نباید تبدیل کنیم، افزود: رفتن افراد به مجلس در اختیار مردم است و خودشان تصمیم می گیرند. او افزود: چهره های خدمتگذار را نباید تخریب کرده و آخرت خود را به پای دنیای کسی بفروشیم، نفاق، دو رویی و چاپلوسی از مشکلات ماست، با هم صادق باشیم و درست حرکت کنیم، که حرکت در مسیر رهبری همان درست عمل کردن است. جلالی گفت: این نگاه مارکسیست هاست که هدف وسیله را توجیه می کند، در شهر معلمان دین و اخلاق و شهری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از 20 دقیقه پیرامون عنصر شاهرودی صحبت کرده نباید این بداخلاقی ها باشد. وی گفت: به این نتیجه رسیدیم که بعضی روش هایی که در اصولگرایی وجود دارد درست نیست و ما نسبت به برخی روش ها نقد داریم، باید کشور به سمت عقلانیت پیش رود. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


انتقاد بی‌سابقه داریوش ارجمند از «مختار»

داریوش ارجمند بازیگر نقش‌هایی همچون مالک اشتر و حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ساخته‌های داوود میرباقری، انتقادات تندی نسبت به سریال «مختارنامه» وارد کرد.ارجمند در بخشی از صحبت‌های تازه‌اش در دیدار با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفته است علاقه‌ای به بازی در سریال «مختارنامه» نداشته: «اصلاً دوست نداشتم در سریال مختارنامه بازی کنم، با دلیل و منطق به شما می‌گویم که سریال مختارنامه ایراد بسیار زیادی داشت و ساخت چنین سریالی به صرفه نبود.» او در ادامه گفت: «من رفتار مختار را رفتار شیعه نمی‌دانم زیرا او که خود را مدعی رهروی از امام علی (ع) می‌دانست، نباید قاتلان امام حسین (ع) و یارانش را به آن شکل مجازات می‌کرد، زیرا شما می‌دانید که رفتار امام علی (ع) با ضاربش چقدر منصفانه بود.»از نظر داریوش ارجمند، رفتار «مختار» رفتار شیعه نیست و زمان 12 ساله و بودجه 66 میلیاردی این سریال به صرفه نبوده است. ارجمند همچنین نحوه کشته‌شدن مختار در این سریال را دروغ خواند. ایسنا به نقل از کانال ایران این خبر را منتشر کرده است.


نفوذ شبکه ۶۰۰ نفره در رسانه‌ها

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تلاش جبهه ضدانقلاب برای جلوگیری از راهیابی نیروهای انقلاب به مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: ما قبل از این موضوع هم از یک شبکه 600 نفره نفوذ در رسانه‌ها مطلع شدیم و این موضوع را از طریق تذکر با امضای جمعی از نمایندگان به وزیر ارشاد گفتیم.وی با بیان اینکه این عناصر نفوذی در رسانه‌ها و روزنامه‌ها در حال تخریب چهره‌های انقلابی بودند، تصریح کرد: سیستم‌های نظامی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران به طور کامل بر این شبکه‌های نفوذی واقف و مسلط هستند، اسناد بسیار دقیق و ریزی دارند و از قبل هم بخشی از این اسناد را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دادند که ما هم مطلع باشیم و از جایگاه قانونی بتوانیم آن را پیگیری کنیم. این مصاحبه را فارس منتشر کرده است.


حمله یک امام جمعه به معاون رئیس جمهور

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در نماز ‌جمعه کرج به حماسه ملت ایران و حضور گسترده آنها در انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و با انتقاد از اظهارات یکی از معاونان رئیس‌ جمهور در مقطع حساس انتخابات، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای در شرایط حساس اظهارات نسنجیده‌ای را بیان می‌کنند که خوراک تبلیغاتی برای جنگ رسانه‌ای علیه کشور فراهم می‌سازند.حسینی‌همدانی ادامه داد: اینکه می‌گویند در یکی از روستاهای کشور مردم مجبور به فروش مواد مخدر هستند و تمام مردان آن روستا اعدام شده‌اند.


خاطره جنجالی قاضی‌پور غیرواقعی بود!

قاضی‌پور گفته آنچه درباره قدرت‌الله علیخانی به عنوان خاطره تعریف کرده، غیرواقعی بوده و از این بابت متأسف است. صحبت‌های قاضی‌پور که اخیراً منتشر شده و در بخشی از آن خاطره‌ای درباره علیخانی مطرح کرده بود، در این روزها جنجالی شده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس، در گفت‌وگو با «خانه ملت» در واکنش به اخباری که از وی درباره حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله علیخانی منتشر شده بود، عذرخواهی کرد.وی با بیان اینکه "آقای علیخانی از چهره‌های برجسته و ارزشمند ادوار گوناگون مجلس است"، تاکید کرد: بنده برای ایشان همیشه احترام فراوان قائل بوده‌ام و افتخار دارم وی از رفقای خوب ما و مورد تکریم و ارادت همه نمایندگان و دوستان است.قاضی‌پور افزود: اینجانب در میان شور و شوق انتخاباتی هواداران، مطلبی بیان کردم که اشتباه و غیرواقعی بود و ضمن اظهار تأسف، امیدوارم سوءتفاهمات برطرف شود.


رابطه ظریف و احمدی نژاد؟

محمد جواد ظریف در برنامه دید در شب حضور پیدا کرد و در مقابل دوربین این برنامه گفتگویی مفصل به مجری سابق صدا و سیما داشت. آقای ظریف در این مصاحبه به موضوعات مختلفی پرداخت و به سوالات و پرسش های متفاوتی هم پاسخ داد.ظریف در بخشی از این گفت گو در رابطه با نظرش در رابطه با محمود احمدی نژاد بیان می کند:« احمدی نژاد علاقه ای به بنده نداشتند و من هم ارادتی به سیاستهای ایشون نداشتم. در دولت احمدی نژاد شش سال خانه نشین شدم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل