بازدید 20100

ادعاهای عجیب مهره عربستان در یمن درباره عمق نفوذ ایران

هادی در ادامه ادعا‌هایش گفت: ما ۶ ایرانی را بازداشت کرده بودیم که برای ساخت کارگاه موشک گراد با برد ۷۰ کیلومتر به یمن آمده بودند. البته حوثی‌ها پس از سیطره بر صنعا آنان را آزاد کردند و ما دیگر کسی را در بازداشت نداریم!
کد خبر: ۵۷۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 02 March 2016
عبد ربه منصور هادی، مهره دست‌نشانده سابق عربستان در یمن که حذفش از رأس هرم قدرت، منجر به تجاوز عربستان به کشور همسایه‌اش برای بازگرداندن منصور به قدرت شد، ادعاهایی عجیب را درباره دخالت ایران مطرح کرد که پیش از این رسانه‌های سعودی در راستای فضاسازی بین‌المللی علیه ایران منتشر کرده بود.

به گزارش «تابناک»، عبد ربه منصور هادی در مصاحبه با روزنامه سعودی «عکاظ» ادعا کرد: چهار شبکه العالم، المسیره، المنار و المیادین شبانه روز در حال پخش برنامه (درباره یمن) هستند و ما از ایرانی‌ها خواستیم این دخالت‌ها را متوقف کنند.

رئیس جمهور مستعفی یمن افزود: «علی عبدالله صالح و پسرانش بازیگران اصلی طرح سقوط صنعا هستند آنان در پس پرده ائتلاف با حوثی‌ها قرار دارند و درباره ده موضوع به توافق رسیدند که بارز‌ترین آن‌ها عبارتند از: عبدالملک الحوثی مرجع دینی یمن باشد، احمد علی عبدالله صالح مرجع سیاسی باشد، من به عنوان رئیس جمهور ترور شوم تا ابتکار عربی خاتمه یابد و تجربه ایران برای حکومت یمن درنظر گرفته شود تا ایران از اقتصاد یمن حمایت کند».

وی مدعی شد که این مسائل را از طریق اطلاعات تلفن همراه یکی از مشاوران انصارالله به دست آورده و در همین راستا بدون ارائه مستنداتی افزود: این مشاور حوثی در دیدار با مسئول امنیت ملی تلفن همراه خود را جا گذاشت، و ما آن تلفن همراه را به اتاق عملیات مشترک خود با سعودی‌ها و آمریکایی‌ها تحویل دادیم.

عبدربه در ادامه ادعاهای عجیب و فاقد مستنداتش، تعداد نیروهای حزب الله لبنان در یمن را کم خواند و در عین حال مدعی شد که به تازگی دو ایرانی در یمن کشته شده‌اند!

ادعاهای عجیب مهره عربستان در یمن درباره ایران

هادی در ادامه ادعا‌هایش گفت: ما ۶ ایرانی را بازداشت کرده بودیم که برای ساخت کارگاه موشک گراد با برد ۷۰ کیلومتر به یمن آمده بودند. البته حوثی‌ها پس از سیطره بر صنعا آنان را آزاد کردند و ما دیگر کسی را در بازداشت نداریم!

هادی همچنین داستان بازداشت یک نیروی اطلاعاتی سوری را مطرح و ادعا کرد: آن فرد یک ایرانی بود که گذرنامه لبنانی داشت!

عبدربه منصور هادی در پاسخ به اینکه با توجه به محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن، چگونه ایران به این کشور سلاح می‌رساند، مدعی شد: از قایق‌های عادی ماهیگیران برای ورود به یمن از طریق سواحل بین المکلا و الغیضه استفاده می‌کند، یمن ساحلی طولانی به طول ۲۶۰۰ کیلومتر دارد!

این ادعاهای عبد ربه منصور هادی در حالی مطرح می‌شود که یمن توسط ائتلافی از نیروی دریایی کشورهای متحد عربستان در تجاوز به یمن، کاملاً در محاصره دریایی و هوایی است و اساساً امکان ورود قایق‌های خاص تندرو نیز به این منطقه وجود ندارد و تمامی قایق‌های عادی که مجوز عبور از این حصار دریایی را می‌یابند نیز به شدت توسط عوامل سعودی بازرسی می‌شوند؛ بنابراین، این استدلال فاقد اساس و بنیان منطقی است.

در حالی که انصارالله حدود یک سوم جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند و یازده ماه حملات سنگین عربستان به یمن نتوانسته منجر به تغییری در معادلات یمن شود، عبدربه منصور هادی درباره آینده آن‌ها در یمن گفت: پایان همه آن‌ها فرا خواهد رسید!

عبدربه منصور هادی، یکی از مهم‌ترین بهانه‌های عربستان برای لشکرکشی به یمن به شمار می‌آید. وی در ۲۷ فوریه ۲۰۱۲ به عنوان تنها نامزد ریاست جمهوری پس از کناره گیری علی عبدالله صالح به عنوان رئیس جمهور یمن معرفی شد.

با شدت گرفتن اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌ها و اقدامات عبدربه منصور هادی، وی سرانجام در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ در اقدامی برنامه ریزی شده از ریاست جمهوری استعفا داد و به عدن گریخت. هادی که از حمایت مستقیم عربستان برخوردار است، در عدن خودش را دوباره رئیس جمهور یمن معرفی کرد.

پس از مدت کوتاهی با آغاز حملات ویرانگر و مرگبار عربستان به یمن تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به بهانه بازگرداندن هادی به صنعا، وی به عربستان رفت. هادی به همراه مزدورانش در عدن از حملات ائتلاف عربستان پشتیبانی می‌کند. در این حملات تاکنون هزاران یمنی شهید و یا مجروح شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار