بازدید 4804

تکمیل زیرساخت ها نیازمند اختصاص اعتبار لازم است

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی
کد خبر: ۵۷۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 01 March 2016
عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در  نشست علنی امروز (11 اسفندماه) مجلس شورای  اسلامی در نطق میان دستور  خود، گفت:  از حضور گسترده مردم بویژه مردم انقلابی و صبور  حوزه انتخابیه  و زحمات تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، هیات‌های اجرائی و نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر و سپاسگذاری می‌شود، همچنین به  تمامی اعضای ستادهای انتخاباتی اینجانب و اعضای سایر ستادهای کاندیداهای محترم که باعث گرم شدن فضای انتخابات و مشارکت بالا شدند، خسته نباشید، می‌گویم.

نماینده مردم سواحل مکران، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس ادامه داد: به همه منتخبین ملت که به مجلس راه پیدا کردند تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم که بتوانند بیش از گذشته به مردم خدمت کنند و سبب وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف مردم و توسعه کشور شوند چراکه روند توسعه شرق هرمزگان نباید کند شود. انتخابات یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است، مهمترین مسئله در انتخابات، رعایت حق و حقوق مردم است، برای تداوم حضور مردم همه باید تلاش کنیم تا میزان سلامت برگزاری انتخابات ارتقاء یابد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: دستور لازم را برای تسریع در اجرای طرح‌های توسعه سواحل مکران در شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد صادر کنید، همچنین برای اجرای طرح های توسعه سواحل مکران نیاز به تخصیص منابع داریم بنابراین دستور دهید اعتبار مورد نیاز برای ایجاد تکمیل زیرساخت های لازم در منطقه شامل توسعه راه‌های اصلی و فرعی، کمک به توسعه و عمران شهرها، گسترش پوشش مخابراتی، توسعه بندرگاهی در میناب، سیریک و جاسک، توسعه فضاهای آموزشی و آموزش عالی و خدمات بهداشتی و درمانی لحاظ شود.

هاشمی نخل آبادی با بیان اینکه این زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه ایجاد منطقه آزاد جاسک که برای تصویب نهایی توسط کمیسیون اقتصادی به صحن علنی مجلس ارسال شده را فراهم کند، در تذکر به وزیر اقتصاد افزود: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و خشکسالی‌های مکرر و رکود حاکم بر جامعه، جلوگیری از اعمال فشار بانک‌ها به کشاورزان و کسبه و بازار منطقه شرق هرمزگان برای بازپرداخت تسهیلات الزامی است.

 عضو کمیسیون برنامه و  بودجه و محاسبات مجلس خطاب به وزیر نیرو با بیان اینکه علت افزایش بی‌رویه هزینه آب و برق مصرفی مناطق روستایی شهرستانهای میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد را بررسی کنید چراکه مردم توان پرداخت قبوض آب و برق را ندارند، گفت: برای حل این موضوع بایدچاره اندیشی و ایرادات پیش آمده را برطرف کرد.

وی همچنین افزود: در واگذاری هر چه سریعتر و تعیین تکلیف اراضی مردم در روستاها که به‌عنوان زمین مسکونی در آن خانه ساخته‌اند و یا می‌خواهند به محدوده روستا اضافه شود، همچنین در واگذاری زمین برای پرورش میگو به مردم و بیکاران جویای کار توجه ویژه شود.

هاشمی نخل ابراهیمی در ادامه از وزیر کشور خواست انتزاع دهستان برنطین از بخش بیکا،  ارتقاء مراکز بخش لیردف، ارتقاء بخش‌های رودخانه و توکهور به شهرستان را تسریع کند، همچنین وضعیت مربوط به تسهیلات تردد شناورها، لنج‌های سنتی از بنادر کوچک جنوب، گذرنامه‌های مرزی، جواز تردد مرزی، افزایش مدت زمان اعتبار  مجوزها و تسریع در صدور این مجوزها به‌طوری که ملوانان و جاشوها بتوانند در زمان نیاز این مدارک را اخذ نکنند، بررسی دقیق شود.

وی با تشکر از وزیر شهرسازی به منظور اقدامات صورت گرفته برای توسعه شبکه راه ها، گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در دست اجرا، راه ها و پل ها سرعت بگیرد، همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح های؛ اسکله بندر سیریک، اسکله کرگان، جاده ساحلی بندرعباس، میناب، سیریک، باند دوم محور میناب به تیاب،کلاهی و...، بازگشایی راه سیریک به پشت کوه، بازگشایی راه بیکا به میناب، پل‌های ماشنگی، آبدان، چیرم آباد و ... تسریع شود.

عضو کمیسیون برنامه و  بودجه و محاسبات مجلس در ادامه از  وزیر بهداشت تسریع در تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان جدید رودان را خواستار شد و گفت: تسریع در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی،تکمیل و توسعه تجهیزات بیمارستان جاسک، احداث بیمارستان 64 تختخوابی سیریک و تجهیز و تامین پزشکی متخصصی برای بیمارستان بشاگرد، جاسک را درخواست کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل