بازدید 13070
اشاره تلویحی مدیر امور مجامع

افزایش سرمایه "شبندر" با ارزیابی مجدد دارایی

یک مقام مسئول در پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه ابهام ناشی از اعلام نرخ خوراک و فرآورده‌ها مانع از اعلام بودجه‌های برآوردی 95 و عملکردی امسال شده از احتمال بررسی افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی در اواخر سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 29 February 2016

یک مقام مسئول در پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه ابهام ناشی از اعلام نرخ خوراک و فرآورده‌ها مانع از اعلام بودجه‌های برآوردی 95 و عملکردی امسال شده از احتمال بررسی افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی در اواخر سال 95 خبر داد.
 
مدیر امور سهام و مجامع شرکت پالایش نفت بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، گفت: به دلیل باقی‌ماندن ابهام‌ها از نحوه اعلام قیمت نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی پالایشگاهها از سوی وزارت نفت امکان اعلام بودجه برآوردی سال مالی 95 پالایشی‌ها به بورس مقدور نیست.

مجید رحیمی با بیان اینکه اعلام نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مورد تایید اعضای هیات مدیره پالایشگاهها نیست، افزود: مطابق با قوانین بازار سرمایه تا تیر ماه سال اینده شرکت‌های پالایشی فرصت ارایه بودجه براوردی حسابرسی شده خود به همراه گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی 94 به بورس را خواهند داشت.

این در حالی است که شرکت پالایش نفت بندر عباس به دلیل باقی ماندن ابهام‌های موجود هنوز تنوانسته حتی گزارش عملکرد سه ماهه سوم امسال خود را به بازار اعلام کند.

وی در ادامه با اشاره به ارزندگی سهام شرکت های پالایشی از نگاه تحلیل‌گران بازار سهام، نسبت به سهام بازی در این گروه هشدار داد و افزود: با توجه به ارزان شدن قیمت نفت خام در بازار های جهانی و از سویی ارزان شدن قیمت سهام پالایشی‌ها گاهی دیده می‌شود، برخی معامله گران به بهانه‌های مختلف در این گروه به دنبال نوسان‌گیری هستند.

رحیمی درباره شایعه افزایش سرمایه "شبندر" از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تصریح کرد: طرح توسعه افزایش ظرفیت بنزین سازی پالایشگاه نفت بندر عباس هم اکنون با پیشرفت 95 درصدی روبرو است و برای فعال شدن در مدار تولید نیازمند افزایش سرمایه خواهد بود. اما اینکه شرکت برای افزایش سرمایه ازمحل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها چه تصمیمی در دستور کار دارد، باید برای بررسی این موضوع تا پایان سال 1395 منتظر ماند، چرا که به احتمال زیاد امکان تحقق این موضوع وجود خواهد داشت.

به گفته وی شرکت پالایشگاه نفت بندر عباس پیش از این یکبار در سال 1382 تجدید ارزیابی شده و اینکه تصمیمی مبنی بر تکرار تجدید ارزیابی دارایی ها و طرح های جدید در این شرکت وجود داشته باشد، بستگی به نظر هیات مدیره شرکت و اینکه آیا می‌توان دارایی های پالایشگاه قدیم این شرکت را ارزیابی کرد، بستگی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار