بازدید 20846
۷

پرجمعیت ترین سیستم ریلی دنیا

کشور هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست و همین ویژگی باعث شده که عنوان پرجمعیت ترین سیستم ریلی دنیا را به خود اختصاص بدهد.
کد خبر: ۵۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 28 February 2016
کشور هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست و همین ویژگی باعث شده که عنوان پرجمعیت ترین سیستم ریلی دنیا را به خود اختصاص بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  در حمل و نقل بين شهري، كيفيت هر يك از سيستمهاي حمل و نقل، با توجه به توان رقابتي هر يک، با ساير سيستم ها ارزيابي مي شود. اين توان با توجه به مزاياي حمل و نقل ريلي در مصرف كم انرژي، سرعت مناسب، ايمني و آلودگي كمتر همراه با ظرفيت بيشتر در حمل و نقل مسافر و به ويژه حمل و نقل بار اهميت پيدا مي كند اما سیستم حمل ونقل ریلی درکشور هند با دیگر کشورها کمی متفاوت است و بیش از حد معمول پرجعیت خواهدبود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۷
دردسر جمعیت زیاد همینه ... بالاخره یک میلیارد نفر رو باید یجور جا بدن دیگه...
زندگی بی کیفیت موریانه ای .. فقط همین
خدایا به این ملت کمک کن
با سلام البته از حیث جابجایی مسافر گمان می کردم که چین اولین باشد ولی نگاهی به اینترنت انداختم و جالب بود که از کل ۳ میلیارد مسافر-کیلوگرم سالیانه در دنیا؛ یک میلیارد و صد میلیون مسافر-کیلوگرم به هند اختصاص دارد که با شصت و دو هزار کیلومتر از حیث طول خطوط ریلی تقریبا یک چهارم آمریکا و بیش از یک سوم روسیه و بعد از کانادا و چین در رتبه پنچم قرار دارد.البته آنچه موجب تشدید ازدحام بیش از حد مسافر در هند میشود به نداشتن قطارهای سریع السیر که با بالا بردن سرعت جابجایی قادر به رفت و آمد های بیشتری در طول یک روز کاری می باشند بر می گردد. همانطور که در عکس ها پیداست علیرغم وجود خطوط قدرت برای قطارهای برقی؛ نمونه های مندرج در عکس و پر ازدحام در خطوط غیر برقی است وگرنه ولتاژ‌ بالای خطوط انتقال نیرو در بالای سر قطار امکان سوار شدن کسی را بر روی سقف قطار به دلیل برق گرفتگی شدید نمی داد. نکته جالب پایانی اینکه از کل حدودا یک میلیون کیلومتر خطوط ریلی در دنیا؛ سی و هفت درصد در اروپا برای فقط مسافر- سی و دو درصد در آمریکا غالبا برای بار و مابقی در آسیا برای بار و مسافر می باشد
آينده نزديك در تهران
اینا که مشت آدمن یه قطار بهشون وصل شده!!
ماشا........................لله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل