بازدید 3859

جزئیات توافق امروز ایران و سوئیس در بخش حمل و نقل

کد خبر: ۵۷۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 28 February 2016
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات توافقات امروز ایران و سوئیس در بخش‌های مختلف حمل و نقل، گفت: یک شرکت دریایی سوئیسی در بندرعباس سرمایه‌گذاری می‌کند.
اصغر فخریه کاشان در گفتگو با مهر درباره توافقاتی که میان وزارت راه و شهرسازی با هیات اقتصادی کشور سوئیس انجام شده است، گفت: یک یادداشت تفاهمی در مورد همکاری‌های بندری با یک شرکت سوئیسی با نام MSC به امضا رساندیم که این شرکت، یکی از بزرگترین شرکت‌های دریایی جهان است.

وی با بیان اینکه این شرکت قبل از تحریم هم در ایران فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: پس از تحریم فعالیت این شرکت در ایران قطع شده بود اما دوباره کار خود را از بندرعباس شروع خواهد کرد که قرار شده اینها در زمینه ساخت پایانه‌های بندری فعالیت داشته باشند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با اشاره به اینکه امروز یکشنبه این تفاهم نامه به امضا رسیده است، افزود: بر این اساس، شرکت MSC فعالیت خود را در زمینه سرمایه گذاری در پایانه های دریایی ایران شروع می کند.

فخریه کاشان به زمینه همکاری دیگری میان ایران و سوئیس در بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: شرکت راه آهن و مپنا در حال مذاکره با یک شرکت بزرگ تولیدکننده لوکوموتیو هستند که این شرکت قرار است در ایران باهمکاری مپنا لوکوموتیو بسازد تا ما بتوانیم از تولیدات آنها استفاده کنیم.

وی به مذاکرات دیگری در بخش حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: یک شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های شهری هم علاقه به فعالیت در ایران دارد که در حال حاضر مشغول رایزنی با وزارت صنعت و شهرداری است تا این اتوبوس‌ها را در داخل کشور تولید کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل