بازدید 7694
۱
با رشد چشمگیر فروش خودروهای الکتریکی

نفت باید منتظر سقوط دیگری باشد؟

کد خبر: ۵۷۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 24 February 2016
زمان آن رسیده تا سرمایه‌گذاران نفتی، خودروهای الکتریکی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در دو سال آینده، شرکت‌های تسلا و چوی در نظر دارند تا فروش خودروهای الکتریکی خود را با محدوده بیش از 200 مایل با قیمت 30 هزار دلار به فروش برسانند. فورد، فولکس‌واگن، نیسان و بی‌ام‌و در حال سرمایه‌گذاری میلیاردی هستند، و تقریبا همه خودروسازان بزرگ به همراه گوگل و اپل در حال کار روی نسل جدید خودروهای برقی هستند.

این موضوع یک مشکل بزرگ برای بازارهای نفتی خواهد بود. اوپک هنوز هم مدعی است که خودروهای الکتریکی تنها یک درصد از فروش جهانی خودرو را در سال 2040 تشکیل خواهد داد. پیش‌بینی اکسون موبیل نیز به طور مشابهی نسبت به خودروهای الکتریکی بی‌اعتناست.

سقوط قیمت نفت که از سال 2014 آغاز شد باعث شده تا مقدار زیادی نفت ناخواسته در مخازن نفتی سراسر دنیا باقی بماند و این در حالی است که روزانه در حدود 2 میلیون بشکه نفت خام بیش از تقاضای جهانی تولید می‌شود. علی‌رغم گسترش شدید میادین نفتی در شمال آمریکا هیچکس چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کد. پرسشی که وجود دارد این است که خودروهای الکتریکی چه زمانی می‌توانند باعث عرضه مازاد  2 میلیون بشکه‌ای شوند؟

در میان موج قیمت‌های پایین بنزین، فروش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان 60 درصد افزایش پیدا کرده است. اگر این سطح از رشد ادامه پیدا کند، تا سال 2023، فروش خودروهای الکتریکی و به واسطه‌ آن کاهش تقاضای نفت موجب عرضه مازاد 2 میلیون بشکه‌ای نفت خام خواهد شد. این یک بحران خواهد بود. پیش‌بینی زمان فرا رسیدن تکنولوژی جدید سخت است ولی قبل از آنکه نادیده‌گرفتن آن غیرممکن شود، اتفاق خواهد افتاد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منتظر نفت ١٠ دلاري باشيد ايران اومد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل