بازدید 3394

مردم نگران افزایش نرخ جرائم نباشند

کد خبر: ۵۷۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 24 February 2016
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه مردم نباید هیچ نگرانی نسبت به افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی داشته باشند گفت: افزایش نرخ جرائم به عنوان یک عامل بازدارنده نقش مهمی در کاهش حوادث و ارتقای سلامت مردم دارد.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی از نیمه دوم اسفندماه اظهارکرد: برای پیشگیری از وقوع تصادفات حادثه ساز موضوع افزایش نرخ جریمه مطرح شد چراکه افزایش جریمه می تواند به عنوان ابزار بازدارنده و عامل پیشگیری از وقوع تصادفات باشد.

وی ادامه داد: افزایش اصل جریمه قطعا می تواند در جلوگیری از به وجود آمدن خسارات جانی و مالی اثرگذار باشد؛ بنابراین ایجاد نظم و انضباط در جامعه نیازمند قانون است، در واقع موضوع فرهنگ سازی و ایجاد نظم و امنیت در جامعه نیازمند دو ابزار سلبی و ایجابی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب هیئت وزیران باید تخلفات خصوصا تخلفات حادثه ساز کمتر شود؛ باید از ابزارهای کنترلی و فناوری نوین از جمله دوربین ها در سطح شهر و جاده‌ها بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه پلیس مجری قانون و مقررات است، گفت: ما معتقد هستیم نقش افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی بازدارندگی است؛ بازدارندگی از جرایم راهنمایی و رانندگی سبب آزادی، آرامش و امنیت در رفت و آمدها می شود ضمن اینکه خروجی این موضوع در سلامت مردم و کاهش حوادث نقش مهمی دارد.

مهری درخصوص اعمال افزایش جرایم خطاب به مردم گفت: مردم هیچ نگرانی نسبت به افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی نداشته باشند چه بسا در برخی موارد در این خصوص با شهروندان صحبت کرده‌ایم و آن ها نیز خواهان افزایش جرایم بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام پورتال اطلاع‌رسانی پلیس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه پلیس هرگز به دنبال جریمه کردن نیست، ادامه داد: افرادی باید نگران افزایش نرخ جرایم باشند که تخلف می کنند؛ افزایش جرایم در سبد خانوار و جزو مخارج روزمره نیست.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا تعداد افراد متخلف که باعث به وجود آمدن تخلفات حادثه ساز می شوند در مقابل خیل عظیم 18 میلیون وسایل نقلیه و تعداد زیادی از کاربران که دارای گواهینامه هستند، بسیار کم است، بنابراین مردم نباید نگران افزایش جرایم باشند چراکه این امر یک وسیله بازدارنده در مقابل تخلفات متخلفان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان