بازدید 4985

استقبال ترکیه از آتش بس در سوریه

سخنگوی دولت ترکیه در پایان نشست هیات وزیران ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، گفت: کشورش از توافق آمریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه استقبال می کند.
کد خبر: ۵۶۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 23 February 2016
معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه در پایان نشست هیات وزیران ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، گفت: کشورش از توافق آمریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه استقبال می کند.

به گزارش ایرنا، «نعمان کورتولموش» شامگاه دوشنبه در یک کنفرانس خبری که به صورت زنده از برخی شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد، افزود: این آتش بس حاصل توافق آمریکا و روسیه است، امیدواریم که این آتش بس مانند آتش بس های دیگر بی نتیجه نباشد.

سخنگوی دولت ترکیه هم چنین با تاکید بر موضع قبلی آنکارا مبنی بر لزوم برکناری بشار اسد، خواهان زمینه سازی برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شد.

این در حالی است که ترکیه از آغاز بحران سوریه به همراه عربستان و قطر از مخالفان بشار اسد حمایت کرده و دهها بار میزبان عناصر ضد دولت سوریه بوده است.

به گزارش ایرنا، پوتین روز دوشنبه در یک گفت وگوی تلفنی که ازشبکه های تلویزیونی سراسری روسیه پخش شد، گفت که روسیه وآمریکا توافقنامه آتش بس سوریه را امضا کرده اند و آتش بس از روز 27 ماه فوریه (هشتم اسفند ماه) به اجرا در می آید.

رئیس جمهوری روسیه گفت که آتش بس از روز 27 ماه فوریه جاری در سوریه برقرار خواهد شد و این آتش بس شامل گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش نمی شود و مراکز تحت کنترل این گروه های تروریستی همچنان تا نابودی کامل آنها بمباران می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار