بازدید 19104
آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان

از شدت گرفتن کناره گیری کاندیداها تا سر بر آوردن لیست های جدید

استفاده از تلگرام برای کاندیداهای انتخابات مجلس، خالی از حاشیه هم نیست؛ و گاهی با واکنش‌های تندِ مخاطبان نیز همراه می شود. البته در کنار شبکه‌های مجازی، شیوه‌های سنتی تبلیغات،‌ هنوز هم در بین کاندیداها رواج دارد و چهره شهرهای مختلف را انتخاباتی کرده است.
کد خبر: ۵۶۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 22 February 2016
آخرین تحرکات انتخاباتی در جبهه اصلاح طلبان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی چند روزی است آغاز شده اما در تبلیغات این دوره از انتخابات،‌ پدیده جدیدی به چشم می‌خورد که استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های مجازی به خصوص تلگرام است.

به گزارش«تابناک»، استفاده از تلگرام برای کاندیداهای انتخابات مجلس، خالی از حاشیه هم نیست؛ و گاهی با واکنش‌های تندِ مخاطبان نیز همراه می شود. البته در کنار شبکه‌های مجازی، شیوه‌های سنتی تبلیغات،‌ هنوز هم در بین کاندیداها رواج دارد و چهره شهرهای مختلف را انتخاباتی کرده است.

تخلفات نامزدهای انتخابات، امسال هم جزو لاینفک فعالیت‌های کاندیداهای ورود به ساختمان سبزرنگ بهارستان است. چاپ بنر و پوسترهای خارج از چارچوبی که وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام کرده یکی از رایج‌ترین تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود.

از دیگر تخلفات رایج، چسباندن آگهی‌های تبلیغاتی در فضایی غیر از فضای مجاز در نظرگرفته شده برای تبلیغات است. املاک خصوصی به جز با اجازه مالک نمی‌توانند برای چسباندن پوسترهای انتخاباتی استفاده شوند که به نظر می‌رسد این اصل،‌ در بسیاری از موارد توسط عاملین تبلیغات نامزدها درنظرگرفته نمی‌شود.

تخریب و پاره کردن تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها توسط نامزد دیگر،‌ تخلف محسوب می‌شود با این وجود، این‌روزها با شروع تبلیغات مجلس، شاهد پوسترها و تبلیغات پاره و مخدوش در سطح شهر هستیم که مشخص نیست این تخلفات توسط کدام جناح یا گروه صورت گرفته است.

با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی که در روزهای آینده رخ خواهد داد را پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید؛


ائتلاف راه سوم لیستی در مجلس معرفی نکرده است

مسعود مزروعی، در خصوص وضعیت این ائتلاف در انتخابات پیش رو گفت: بر اساس جمع بندی نهایی، لیستی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه اصفهان معرفی نکرده ایم و فقط مردم را به شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب نمایندگانی شایسته و اصلح دعوت می کنیم.

وی در خصوص برخی لیست های معرفی شده با نام راه سوم در اصفهان گفت: این لیست ها جعلی بوده و ارتباطی با راه سوم ندارد. ائتلاف راه سوم فقط در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه اصفهان، لیست مشخص ارائه شده است.

مردم تحت هیچ شرایطی تهران را ترک نکنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات روز جمعه نیاز به تشویق دارد، گفت:‌ باید بدانیم رای ندادن یعنی استمرار برخوردی که با برجام صورت گرفت. اگر می‌خواهیم برجام‌های دیگری در سطح ملی را در کشور تجربه کنیم باید به صحنه بیاییم و به ۳۰+۱۶ رای بدهیم.وی از مردم خواست تا تحت هیچ شرایطی تهران را در هفت اسفند ترک نکنند و با بی‌توجهی به این شایعات و حضور حد اکتریشان پای صندوق‌های رای این فضا را بشکنند.
نامزدهای مورد حمایت انگلیس توطئه را رسماً محکوم کنند

محمدرضا باهنر شامگاه یکشنبه در همایش بزرگ اصولگرایان کاشان و آران و بیدگل، با بیان اینکه مردم خود را برای انجام یک وظیفه شرعی آماده می‌کنند، اظهار داشت: برای دومین بار 2 انتخابات شامل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با هم برگزار می‌شود.نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انگلیس یا آمریکا از فردی که سرلیست است یا گروهی که معرفی‌کننده لیست‌های خبرگان است، حمایت می‌کند، توقع داریم آن افراد رسماً این اقدام را محکوم کنند.
لاریجانی: سیاست نیاز به تازیانه ندارد

رییس‌مجلس گفت: من از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهند همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند. علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار با مدیران و سردبیران رسانه‌های استان قم،‌ با بیان اینکه تاکنون هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ است، گفت: علی‌رغم اینکه روز 22 بهمن و نماز جمعه جزوه علیه ما منتشر می‌کنند و الی ماشاءالله روزنامه‌ها علیه ما می‌نویسند من هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ام. وی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان استانی در خصوص تخلفات انتخاباتی وی گفت: اینکه شما از دریچه خاص نگاه کرده‌اید خدا را خوش نمی‌آید. در تمام مسائلی که ذکر شد من هیچ شکایتی نکرده‌ام هرچند که می‌دانم در صورت شکایت هم رسیدگی نمی‌شود، همانطور که در اتفاقات 22 بهمن و پرتاب مهر اقدامی صورت نگرفت.رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورتی ندارد که دُز و حجم کشمکش‌های سیاسی را در کشور زیاد ببینیم و در این خصوص نیازمند یک اراده عمومی هستیم.

 
لیست جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ۳۰ نفره شد

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان اظهار داشت: باتوجه به اینکه 5 کاندیدای ما برای انتخابات مجلس دهم شامل حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، قدرتعلی حشمتیان، حجت الاسلام مرتضی اشراقی، محسن مهرعلیزاده و محمدجواد حق شناس تأیید صلاحیت نشدند، لیست جبهه را تکمیل کردیم .

وی با بیان اینکه لیست ما برای انتخابات مجلس دهم سه ستون خواهد داشت، گفت: ستون اول با عنوان عقلانیت شامل محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب، محمد ثابت اقلیدی، اسکند یارنسب، حمیدرضا اخوت، سامان خلیلیان، رضا پرتوی زاده و الهام شریفی است.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان گفت: ستون دوم جبهه با عنوان اعتدال شامل علی مطهری، الیاس حضرتی، محمدعلی وکیلی، پروانه مافی، بهروز نعمتی، شهرام لرستانی، فضل الله نصیری، حسن زمانی، حمید علی اکبری و حبیب الله کاسه ساز می شود.

حشمتیان یادآور شد: ستون سوم جبهه مستقلین و اعتدال گرایان با عنوان کارآمدی شامل کاظم جلالی، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، محمد غرضی، حسن غفوری فرد، رباب جدیری ناصری، سیدشهاب الدین صدر، حسن بیادی، پرویز کاظمی، نبی الله احمدلو و ولی الله بزرگمهر می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خط و مشی اعتدال و مستقل بودن سعی کرده ایم، اصلاح طلبان معتدل را با محمدرضا عارف، مستقلین و اعتدال گرایان را با علی مطهری و اصول گرایان معتدل را با کاظم جلالی همراه کنیم.

جدول اشتراکات چهار لیست انتخاباتی در تهران

جدول زیر اسامی نفرات حاضر در 4 لیست اصلی تهران را بدون در نظر گرفتن سرلیستی و یا حروف الفبا و تنها براساس نقاط اشتراک لیست‌ها نشان می دهد. طبق این جدول، از ردیف 17 به بعد هیچ کدام از لیست ها نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند.

ردیف ائتلاف بزرگ اصولگرایان یاران اعتدال و امید ائتلاف صدای ملت جبهه مستقلین و اعتدالگرایان
1 غلامعلی حداد عادل محمدرضا عارف محمد خوش‌چهره محمدرضا عارف
2 احمد توکلی علی مطهری علی مطهری علی مطهری
3 غلامرضا مصباحی مقدم کاظم جلالی کاظم جلالی کاظم جلالی
4 حسین مظفر سهیلا جلودارزاده سهیلا جلودارزاده سهیلا جلودارزاده
5 مرتضی آقا تهرانی مصطفی کواکبیان مصطفی کواکبیان مصطفی کواکبیان
6 محمود نبویان الیاس حضرتی الیاس حضرتی الیاس حضرتی
7 علیرضا زاکانی علیرضا محجوب علیرضا محجوب علیرضا محجوب
8 مهرداد بذر پاش محمدعلی وکیلی محمدعلی وکیلی محمدعلی وکیلی
9 بیژن نوباوه بهروز نعمتی بهروز نعمتی بهروز نعمتی
10 لاله افتخاری پروانه مافی پروانه مافی پروانه مافی
11 فاطمه آلیا غلامرضا حیدری حسن غفوری‌فرد حسن غفوری فرد
12 یحیی آل اسحاق فاطمه سعیدی حسن بیادی حسن بیادی
13 محمد نبی حبیبی فاطمه السادات حسینی حسن زمانی حسن زمانی
14 سید محمدحسن ابوترابی فرد فریده اولاد قباد حسن سبحانی سید محمدحسن ابوترابی‌فرد
15 اسماعیل کوثری علی نوبخت علی نوبخت پرویز کاظمی
16 مسعود میرکاظمی محمود صادقی محمود صادقی شهاب‌الدین صدر
17 مرضیه وحید دستجردی فاطمه ذوالقدر محمدرضا مفتح محمد ثابت اقلیدی
18 محمد ناظمی اردکانی علیرضا رحیمی محمدرضا دشتی اردکانی محمد غرضی
19 الیاس نادران ابوالفضل سروش محمود مقدم اسکندر یارنسب
20 لطف‌الله فروزنده طیبه سیاووشی محمد سقایی رباب جدیری ناصری
21 محمد سلیمانی مهدی شیخ محمدرضا علایی سامان خلیلیان
22 پرویز داودی محمدرضا بادامچی سیدمحمد طباطبایی‌نژاد فضل‌الله نصیری
23 محمدجواد عامری شهرآبی محسن علیجانی زمانی محسن عابدینی‌پور حبیب الله کاسه ساز
24 فاطمه رهبر محمدجواد فتحی سیدمحمد حسینی حمید علی‌اصغری
25 زهره الهیان احمد مازنی حسین شیخ‌الاسلام الهام شریفی
26 زهره طبیب‌زاده نوری داود محمدی مژگان آژیده رضا پرتوی زاده
27 سیدعلی قریشی سیدفرید موسوی محمد موسی‌خوانی شهرام لرستانی
28 مهدی وکیل‌پور محمدرضا نجفی طه عبد خدایی نبی الله احمدلو
29 حجت‌الله عبدالملکی عبدالرضا هاشم‌زائی وحید شریعتمداری ولی الله بزرگمهر
30 مجتبی رحماندوست پروانه سلحشور محمد صالحی‌منش حمیدرضا اخوت



انصراف یک کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه سمنان مهدیشهر و سرخه

سید عباس دانایی فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات حوزه سمنان با اشاره به انصراف یک نفر از کاندیداهای مجلس دراین حوزه انتخابیه اظهار کرد: نادر مالکی امروز انصراف خود را از ادامه رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیات اجرایی در ستاد انتخابات فرمانداری سمنان طی نامه‌ای کتبا اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار