بازدید 5989

فریدمن: کنار زدن اسد از قدرت، دیوانگی است

تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان کنار زدن رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» توصیف کرد.
کد خبر: ۵۶۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 22 February 2016
تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان کنار زدن رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» توصیف کرد.

به گزارش فارس، «توماس فریدمن» تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه کنار گذاشته بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» خواند و گفت او باید در آینده نزدیک همچنان قدرت را در اختیار داشته باشد.

وی که در برنامه «جی‌پی‌اس» شبکه سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، در واکنش به اظهارات «فرید زکریا» مجری برنامه که تبعات احتمالی سقوط اسد از جمله تشدید درگیری‌ها در سوریه را برشمرد، گفت: «من به هیچ وجه از سقوط اسد در شرایط کنونی حمایت نمی‌کنم.»

او هرچند اسد را «رهبری وحشتناک و جنایتکار» خواند، اما گفت: «برای من از همان ابتدا کاملا روشن و مبرهن بود که این یک جنگ داخلی است و تنها راه برای پایان دادن به آن، این است که مانند جنگ لبنان، هیچ طرفی برنده نباشد و هیچ گروهی نیز شکست نخورد، مثلا گروه‌هایی که در اقلیت قرار دارند، مانند علوی‌ها و تا حدی مسیحیان، تنها راه برای پایان دادن به این وضعیت این است که اسد در آینده نزدیک در قدرت باقی بماند.»

این تحلیلگر آمریکایی افزود: «کنار زدن اسد در شرایط کنونی، به همان دلایلی که خودت اشاره کردی، دیوانگی است.»

در ماه‌های گذشته مقامات و تحلیلگران آمریکایی موضع اولیه خود مبنی بر کناره‌گیری فوری اسد از قدرت را تغییر داده و حالا می‌گویند که او می‌تواند «تا مدتی» در قدرت بماند. در مقابل روسیه، ایران و دولت سوریه می‌گویند سرنوشت دولت آتی سوریه باید در جریان انتخاباتی مشخص شود که همه افراد، از جمله اسد، بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر