بازدید 6091

قیمت نفت یک دلار افزایش یافت

پیش از این نیز وزیر نفت کشور نسبت به مذاکره با عربستان ابراز تمایل کرده بود. این اظهارات و توافق صورت گرفته سبب افزایش قیمت نفت شده است.
کد خبر: ۵۶۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 17 February 2016
توافق بر سر تثبیت تولید نفت در سطح ماه ژانویه، بازار نفت را افزایشی کرد و قیمت نفت در بازارهای جهانی با یک دلار افزایش 33.18دلار در هر بشکه فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز پس از توافق روسیه و عربستان برای تثبیت سطح تولید نفت و کاهش اشباع جهانی افزایش یافت.

به گزارش فارس، پیش از این نیز وزیر نفت کشور نسبت به مذاکره با عربستان ابراز تمایل کرده بود. این اظهارات و توافق صورت گرفته سبب افزایش قیمت نفت شده است.

اما رسانه‌های خارجی در تلاشند، در صورت عدم به نتیجه رسیدن توافق، تمایل ایران برای باز پس گرفتن سهم خود از بازار را عامل شکست معرفی کنند درحالی‌که عربستان و روسیه در حال حاضر در بالاترین سطح در حال تولید هستند.

هرچند قیمت نفت بالا رفته است اما رسانه‌های غربی افزایش قیمت نفت را موضع سخت ایران برای عدم حفظ سطح تولید مرتبط می‌کنند درحالی‌که اگر همچنین تاثیری بر بازار داشت باید قیمت نفت نزولی می‌شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 27 سنت افزایش یافت و 32.45 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 1.21 دلار کاهش یافته بود.

نفت خام آمریکا نیز با 66سنت کاهش 29.70دلار در هر بشکه معامله شد.

عربستان روز گذشته اعلام کرد که توافق به همکاری دیگر تولیدکنندگان بستگی دارد.

تحلیلگران اف‌جی‌ایی در یادداشتی اعلام کردند اقدام برای تثبیت سطح تولید در سطح ژانویه تفاوت اندکی بر روی توازن عرضه و تقاضا در سال جاری ایجاد می‌کند و برای از بین بردن  600 هزار بشکه نفت در روز مازاد در سال جاری کافی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار