بازدید 33358
بسته خبری «تابناک»؛

کمک سه وزیر به بابک زنجانی/شیوه حذف رقیب توسط اصلاح طلبان/ تصمیم وزیر برای رانت 1000 میلیاردی!/بازداشت رجزخوانان گلستانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«توضیحات آیت‌الله جنتی درباره خانه و پرایدش»،«فراخوان جالب برای رأی دادن»،«تنها راه انتخاب رهبر از دید روحانی»،«علت تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان»،»، و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 15 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

توضیحات آیت‌الله جنتی درباره خانه و پرایدش

آیت‌الله احمد جنتی در نطق انتخاباتی خود درباره برخی اموالش از جمله خانه و خودروی خود توضیح داده است.آنطور که روزنامه شرق روایت کرده، این کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: «وظیفه خبرگان بسیار سنگین است. این نهاد مسئولیت بسیار سنگین و بی‌بدیلی برای عزل و نصب رهبری برعهده دارد. مجلس خبرگان باید رهبری را تعیین کند که مشروعیت نظام وابسته به اوست و اگر او نباشد قوای سه‌گانه هیچ‌کدام مشروعیتی ندارند که این تشکیلات خبرگان راجع‌به رهبری مسئولیت دارد».آیت‌الله جنتی به چگونگی انتصابش به‌عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: «در اوانی که در خوزستان بودم، از رادیو شنیدم که امام راحل بنده را به‌عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند که بنده با شنیدن این خبر تعجب کردم؛ زیرا قبلا فعالیتی در این زمینه نداشتم».او با بیان اینکه "خصوصیاتی نظیر ساده‌زیستی را از امام(ره) و دوستانی نظیر شهید بهشتی یاد گرفته‌ام"، افزود: «در این زمینه شاگرد امام(ره) بوده‌ و هستم و این را در مسکن، لباس و خوراکم حفظ کرده‌ام. بنده خانه‌ای در قم دارم که وقفی است و ساختمان آن نیز خشت‌وگلی است که این خانه را در ابتدای انقلاب خرید‌ه‌ام و درحال‌حاضر نیز به همان حال مانده است. پراید دست‌دومی هم خریده‌ام و هنوز از آن استفاده می‌کنم».


طرح عجیب «اردوغان ناجی قدس»!

انتشار یک طرح جدید توسط هواداران رجب طیب اردوغان در ترکیه طی روزهای اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اردوغان سوار بر اسب می‌خواهد قدس را نجات دهد!هواداران رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طرحی را ارائه کردند که اردوغان را ناجی قدس و بیت‌المقدس نشان می‌دهد.در این طرح، رجب طیب اردوغان با لباس مخصوص سوار بر اسب به جلو می‌تازد و عده‌ای از مردم نیز پشت سر او پیاده به راه افتاده‌اند.این روزنامه در ادامه نوشت: نکته قابل تأمل این است که اخیراً اردوغان روابط خود با رژیم صهیونیستی را تقویت کرده و مهم‌تر اینکه وی مجری اصلی توطئه‌های تشنج‌آفرینی این رژیم در منطقه است.


معاون احمدی نژاد در زندان لیست می دهد!/ شیوه حذف رقیب توسط اصلاح طلبان/ تصمیم وزیر برای رانت 1000 میلیاردی!


برجام 2 تبلیغاتی است

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون دلیل اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اجرای برجام2، اظهار داشت: سؤال این است که برجام1 چه تأثیری در کشور داشت که اکنون به فکر برجام دیگر افتاده‌اند؟ در برجام1 فقط ما هزینه کردیم و حاضر شدیم از سوخت 20 درصد دست برداریم و همچنین اراک را تغییر داده و فردو را به مرکز تحقیقاتی تبدیل کنیم.وی با بیان اینکه مردم آثار برجام1 را مشاهده نکرده‌اند، گفت: وقتی آقایان کاری را به نتیجه نرسانده‌اند، برای فرار از پاسخگویی در قبال اینکه چرا 2.5 سال مردم را معطل کرده‌اند،‌ چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.فروزنده با تأکید بر اینکه برجام2 یک هدف تبلیغاتی است، تصریح کرد: می‌خواهند با حرف‌های نمایشی همان‌طور که گفتند اقتصاد را 100 روزه حل می‌کنیم، حالا هم می‌خواهند بگویند با برجام2 این مشکل را حل می‌کنیم تا مجلس را بگیرند.عضو ائتلاف اصولگرایان در پایان اظهار داشت: دولت می‌خواهد مجلس دولت‌ساخته‌ای درست کند که بر آنها نظارت نکند و امروز دولت در مقام پاسخگویی است، چون 2.5 سال کشور را معطل گذاشته و رکود شدیدی بر کشور حاکم است.


معاون اول دولت قبل در حال ساماندهی لیست انتخاباتی است

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم از اقدام خلاف قانون معاون اول دولت احمدی‌نژاد در راستای تهیه لیست انتخاباتی ۷۰ نفره از داخل زندان خبر داد.سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با ایلنا، با ابراز نگرانی از ورود پول‌های کثیف به انتخابات، اظهار داشت: آقای رحیمی از داخل زندان یک لیست ۷۰ نفره‌ برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تهیه کرده‌ است.او با بیان این‌که نامزدهای نزدیک به جریان انحرافی در استان‌های غربی در این لیست قرار گرفته‌اند، گفت: معاون اول پیشین رییس‌جمهور این ۷۰ نامزد انتخاباتی را به لحاظ مالی حمایت می‌کند.او همچنین درباره نحوه ورود غیرقانونی معاون‌اول رئیس‌جمهور پیشین به انتخابات پیش‌رو اینگونه گفت که آقای رحیمی حدود دو هفته پیش از زندان بیرون آمده و‌ فهرست انتخاباتی مد نظر خود را سازماندهی کرده‌است.


پخش تبلیغ داوطلب انصرافی خبرگان از رادیو

برنامه تبلیغی آیت الله محمدصادق (محی الدین) حائری شیرازی در حالی که پنجشنبه گذشته از نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری انصراف داده بود، امروز از شبکه رادیویی تهران پخش شد.به گزارش ایرنا، براساس قانون انتخابات، داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با هماهنگی کمیته بازرسی تبلیغات انتخابات استان تهران می توانند نسبت به پخش برنامه تبلیغات انتخاباتی خود از صدا و سیمای استانی اقدام کنند.براین اساس از روز جمعه 23 بهمن ماه، پخش برنامه های تبلیغاتی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از شبکه های تلویزیونی و رادیویی استان تهران آغاز شده است.نکته قابل توجه در روز سوم پخش برنامه تبلیغاتی داوطلبان خبرگان رهبری، پخش برنامه تبلیغاتی آیت الله محمدصادق حائری شیرازی بود که چندی پیش اعلام کرد از شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان تهران انصراف داده است.«علی اصغر ناصربخت» معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران با تایید انصراف قطعی آیت الله محمدصادق حائری شیرازی به خبرنگار ایرنا گفت: ایشان اعلام کرده است از شرکت در انتخابات انصراف می دهد.


توئیت تعجب برانگیز شاهزاده سعودی

یک شاهزاده سعودی از نقض حریم هوایی سوریه به‌وسیله جنگنده‌های عربستان خبر داد.به‌گزارش العالم، «خالد آل سعود در کاربری توییتر خود نوشت: جنگنده‌های سعودی حریم هوایی سوریه را شکستند. ای مردم مستضعف سوریه، رهایی نزدیک است.»پیشتر پایگاه خبری اورینت نیوز اعلام کرده بود: «حملاتی که علیه موقعیت‌های نظامی حکومت سوریه در حومه لاذقیه انجام شد، ترجیحا به‌وسیله جنگنده‌های سعودی بوده است.»ریاض، در طرحی مشترک با آنکارا در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به سوریه است.


همراهان روزهای سختی امام و بیت امام را فراموش نکنیم

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در آخرین پست اینستاگرامی خود، تصویری را از دوران حبس مرحوم حاج سید احمد خمینی در زندان قزل قلعه منتشر کرد و نوشت: همراهان روزهای سختی امام و بیت امام را فراموش نکنیم.به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سید حسن خمینی زیر این عکس نوشته است:روزها به سرعت برق و باد می گذرند. اتفاق های خوب و بد، هر چیز و هر جا، همه و همه می‌آیند و می‌گذرند و باز می‌آیند. آنچه می‌ماند یادها و خاطره هاست؛ و عکس‌ها که این روزها کمک کننده به حافظه هاست.یادگار امام در زندان قزل قلعه. زمان طاغوت. قبل از ازدواج. روزهای غربت امام. آن روزها که نام خمینی جرم بود و مانع هر پیشرفتی می‌شد.همراهان روزهای سختی امام و بیت امام را فراموش نکنیم. یاران ایام غربت، یاران حقیقی‌اند.


احمدی نژاد از دل تحریم انتخابات شورای شهر بیرون آمد

حمیدرضا جلایی پور عضو انجمن جامعه شناسان ایران تصریح کرد: اینکه مجلسی مانند مجلس نهم روی کار آید که از جهت گیری ضد توسعه احمدی نژاد دفاع می کرد فرق دارد با اینکه مجلسی داشته باشیم که دنبال توسعه همه جانبه، درون زا و برون نگر باشد. شما شاهد بودید که تند روها در مجلس تلاش داشتند برجام را برهم بزنند و اگر تاکید لاریجانی نبود شاید موفق هم می شدند. به گزارش ایرنا جلایی پور تصریح کرد: در ضمن نمایندگان مجلس تریبون قانونی دارند که می توانند درباره بسیاری از مسائل مهم کشور نظر دهند. شما ببنید این مجلس چه چیزهایی را مدام مورد اعتراض قرار می داد؟ اعتراضات این افراد در جهت منافع مردم و کشور بود یا مصالح عده ای تندرو؟. باید حتی الامکان نمایندگانی را روی کار آورد که حرفهای اساسی جامعه را مورد توجه قرار دهند.وی افزود: توصیه دیگرم این است که مردم نه فقط خود در انتخابات شرکت کنند بلکه فامیل، دوستان، همسایگان و همفکران خود را به شرکت در انتخابات دعوت کنند.وی تصریح کرد: تجربه 20 ساله اخیر ایران نشان داده که تحریم انتخابات معمولا به نفع تندروها تمام شده است. نمونه اش انتخابات آزاد شورای شهر دوم است که مشارکت مردم بسیار پایین بود و از دل آن شورای شهری (با صد و شصت هزار رای از یک شهر هشت میلیونی) بیرون آمد که احمدی نژاد را شهردار کرد و سکوی پرش وی به سوی ریاست جمهوری شد.


تصمیم وزیر صنعت برای رانت 1000 میلیاردی!

احمد توکلی در نشستی با عنوان «نحوه پوشش مفاسد اقتصادی در رسانه‌ها» که در حاشیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت امسال توانست جلوی رانت 1000 میلیارد تومانی که بر اساس تصمیم وزیر صنعت ایجاد می‌شد را بگیرد، گفت: هم‌اکنون دچار فساد سیستماتیک هستیم.


برنامه اصولگرایان برای خروج از بن‌بست اقتصادی

محمد ناظمی اردکانی عضو لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با بیان اینکه ائتلاف بزرگ اصولگرایان برای مجلس دهم برنامه‌ای تنظیم کرده که در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مؤثر است، اظهار داشت: نکاتی که درباره مسائل مختلف گفته می‌شود برگرفته از همین برنامه است. عضو لیست اصولگرایان تهران، برخی از برنامه اصولگرایان برای خروج از بن‌بست اقتصادی و رکود را اصلاح فضای کسب‌وکار، اصلاح سیستم بانکی و تغییر سیستم اقتصاد متکی به نفت عنوان کرد.


شیوه حذف رقیب توسط اصلاح طلبان

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در همایشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در گفتمان اصلاح‌طلبی حذف رقیب به شیوه غیرقانونی وجود ندارد بلکه حذف رقیب در پای صندوق‌های رای صورت می‌گیرد و مردم می‌گویند چه کسی به صحنه بیاید. این مسئله ریشه در تفکر اسلامی ما دارد زیرا در تفکر اسلامی هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و ارائه یک الگوی اخلاقی به مراتب از نتیجه انتخابات برای ما مهمتر است.


رجزخوانی اوباش گلستان برای اشرار مازندران

چهار شرور گلستانی که با انتشار فیلم‌هایی در تلگرام برای اشرار تلگرامی مازندران رجز خوانی کرده بودند، در شهرستان بندرگز دستگیر شدند.به گزارش «جام‌جم»، ماجرای رجزخوانی اشرار در تلگرام از یک ماه قبل و با انتشار فیلم چند نفر از اشرار مازندران آغاز شد. در این فیلم‌ها شش نفر از اشرار مازندران برای یکدیگر رجزخوانی می‌کردند و یکی از اشرار معروف به «شاه مازندران» نیز با قمه مردی را کتک می‌زد.پس از انتشار این فیلم‌ها، پلیس مازندران در عملیات‌هایی اشرار را دستگیر و دادستان بابل هم اعلام کرد اتهام شاه مازندران، محاربه است. در حالی که ماجرای رجزخوانی اشرار مازندران پایان یافته بود، مأموران فتای استان گلستان هنگام رصد در فضای مجازی مشاهده کردند که چهار مرد جوان تصاویر و فیلم‌هایی از خود تهیه کرده و در حال انتشار آن در تلگرام هستند. این افراد که بدنشان پر از خالکوبی بود، قدرت‌نمایی و شرارت‌های خود را به نمایش گذاشته و به رجزخوانی برای اشرار مازندران پرداخته بودند.


فراخوان جالب برای رأی دادن

روزنامه قانون در صفحه نخست شماره امروز، متن و طرح زیر را منتشر کرد:«شما گلایه دارید؛ ما هم داریم. می‌گویید در انتخابات 92 شرکت کرده‌ایم و دولت روحانی به قول‌هایی که داده، عمل نکرده است. انتقاد شما وارد است. می‌فرمایید زمینه لازم برای حضور کاندیداهای مرتبط با همه سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی در کشور فراهم نشده است و رایزنی دولت نتیجه نداده است! ما هم قبول داریم. می‌فرمایید حضور و عدم حضور ما در نتیجه انتخابات تاثیری ندارد، خیر اینجا دیگر با شما موافق نیستیم. این از همان تفکرات خطرناک است که خیلی‌ها روی آن حساب کرده‌اند، البته با حضور یا عدم حضور ما و شما در نهایت انتخابات برگزار خواهد شد، همان‌طور که پیش از این نیز برگزار شده است. شرکت کردن یا نکردن در انتخابات حق ماست، اما این حق فردی نتایج یا عواقب جمعی و ملی نیز در پی خواهد داشت ... شما اگر نیایید مسیر متفاوتی نرفته‌اید بلکه جاده را خراب کرده‌اید و راه آینده خود و فرزندانتان را مسدود کرده‌اید. نیامدن ما با آمدن آنها در ارتباط است. آنها که شما را ناامید از صندوق‌های رأی می‌خواهند، از صندوق رأی بیرون خواهند آمد. پیروز اصلی عدم حضور مردم، مخالفان ملت و کشور هستند. همه کشورها کم و بیش درگیر منازعات سیاسی‌اند، سیاست‌ورزی با قهر از صندوق‌ها میانه‌ای ندارد. 7 اسفند را تبدیل به مناسبتی دیگر در تقویم کشور کنیم.»



تنها راه انتخاب رهبر از دید روحانی

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در برنامه تبلیغاتی خبرگان که از عصر امروز از شبکه تهران پخش شد، اظهار داشت: مردم باید توجه کنند که انتخابات خبرگان بسیار حائز اهمیت است و طبق قانون اساسی در شرایط فعلی برای انتخاب رهبری در صورت نیاز هیچ راهی برای انتخاب رهبری جز از طریق خبرگان وجود ندارد.


تحقیق دادستانی از ۳ وزیر دولت قبل

نشست مشترک دادستانی تهران و سردار اشتری فرماندهی نیروی انتظامی، معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران و دادستان‌های شهرستانها و روسای حوزه‌های قضایی استان تهران به ریاست عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد. دادستان تهران گفت: در پرونده بابک زنجانی از چند وزیر دولت سابق که ذیل صورتجلسه مرتبط با بابک زنجانی را امضا کرده بودند و برخی مسئولین مرتبط با پرونده تحقیق شده است.


ادعای توقیف یک کشتی مرتبط با ایران در غرب یمن

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی مدعی شده است که یک کشتی باری حامل تجهیزات ارتباط نظامی را در بندر «الحدیده» در غرب یمن توقیف کرده است.به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ائتلاف سعودی، مدعی شد یک کشتی باری حامل کانتینرهای حاوی تجهیزات ارتباطات نظامی در بندر «الحدیده» در غرب یمن را توقیف کرده است.این ائتلاف، مبدأ کشتی مذکور را کشور جیبوتی و منبع این تجهیزات ارتباط نظامی را شهر «بندرعباس» در جنوب ایران اعلام کرده است.عربستان سعودی که ایران را به نفوذ در یمن و حمایت تسلیحاتی از جنبش «انصارالله» متهم می‌کند، بارها ادعاهای خود مبنی بر توقیف یک کشتی مرتبط با ایران در یمن را طرح کرده است.


علت تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان

سيد حسين مرعشى در خصوص ليست نهايى اصلاح طلبان گفت:ضمن عذر خواهى از عموم مردم به دليل تاخير در ارائه ليست نهايى ائتلاف اصلاح طلبان ؛بدينوسيله به اطلاع عموم مى رساند با توجه به تاييد عده اى ديگر از داوطلبين نمايندگى مجلس شوراى اسلامى توسط شوراى نگهبان؛ اين تاخير جهت آخرين رايزنى ها بوده كه انشاء الله اصلح ترين افراد به ليست اضافه شوند.توصيه مى كنم آخرين اخبار در اين خصوص را از رسانه هاى معتبر پيگيرى نموده و به شايعات و حدس و گمانه زنى در اين زمينه توجه نكنيد.لازم به ذكر است رايزنى در اين زمينه هم چنان ادامه دارد.


ادعای ارتباط مشکوک وزارت نفت با دلالان بنزین

مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» گفت؛ به دروغ گفتند بنزین ایرانی، سرطانزاست! چه دلیلی دارد افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در بوق و کرنا شود؟ عملکرد وزارت نفت با رفتار عربستان تفاوتی ندارد عضو کمیسیون انرژی گفت: دلال‌های بنزین در ۲.۵ سال گذشته بنزین‌هایی را وارد کشور کردند که نه تنها یورو ۴ نبود، بلکه طبق گزارشات به دست آمده حتی توزیع برخی از این بنزین‌ها در ۱۰، ۲۰ سال گذشته ممنوع بوده است. وی افزود: البته تحقیق و تفحص این موضوع در نوبت مجلس است و عده ای از نمایندگان تحقیق و تفحص آن را امضا کردند و در نوبت صحن است تا تصویب شود و دقیقا بررسی شود که چه کسانی و با چه قیمتی این بنزین را وارد کرده‌اند و چه ارتباطی با وزارت نفت و دولت یازدهم دارند. اما متأسفانه هنوز در نوبت است تا در صحن مجلس مطرح شود.


ائتلاف پرشکیان با بعضی از چهره های اصولگرا در تبریز

بر اساس شنیده ها؛ مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با همراهی کاندیداهای اصولگرای تبریز قصد ایجاد ائتلافی جدید را دارند. پزشکیان با همراهی محمد حسین فرهنگی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان و جبهه پایداری و علیرضا منادی دیگر نماینده تبریز در مجلس احتمالا فردا خبر ائتلاف خود را رسانه ای کنند. لازم به ذکر است که این نماینده اصلاح طلب بخاطر عدم حمایت شورای هماهنگی اصلاح طلبان تبریز از کاندیداهایی که به اصولگرایی مشهور هستند، مصاحبه ای نیز با تابناک انجام داده است و از عدم قبول این لیست خبر داده است. احتمالا اعضای لیست مورد حمایت پزشکیان به شرح زیر خواهند بود:مسعود پزشکیان، محمدحسین فرهنگی، علیرضا منادی، حسن فدایی، رضا پاشایی.


واکنش اصولگرایان اصفهان به انشعاب جدید

به گزارش کانال خبری روزنامه ایران، ابوالفضل قربانی، رییس ستاد انتخابات مجمع اصول گرایان استان اصفهان با غیر قابل توجیه خواندن تشکیل ائتلاف‌های خلق الساعه با نام و عنوان اصول گرایی اظهار کرد: ائتلاف‌هایی از این دست نه تنها لیست محسوب نمی‌شوند بلکه کارکرد لحظه ای و انتخابتی نیز دارند؛ باید از انجام چنین حرکاتی در مجموعه اصول گرایی پرهیز شود .هیچ اطلاعی از این ائتلاف، تعداد و اسامی نامزدهای این ائتلاف ندارد و همه این اطلاعات حدس و گمان رسانه ای است، در واکنش به تأیید تأسیس این ائتلاف توسط حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی گفت: بدون شک هر چه تعداد کاندیدا بیشتر باشد تعداد آرای اصول گرایان و شانس آن‌ها نیز به مراتب کاهش خواهد یافت . تا این لحظه بیش از 10 نامزد اصول گرا در سطح شهر و استان اصفهان کناره گیری خود از ادامه رقابت‌های انتخاباتی را اعلام کرده‌اند؛ در هر حال چنین حرکت‌هایی قابل دفاع یا توجیه نیستند و به زیان جریان اصول گرایی تمام خواهند شد.


دوره احمدی‌نژاد از جهت فساد مالی بی‌سابقه بود

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی می‌گوید، سابقه هاشمی از همه آقایان جامعه مدرسین بیشتر است. او فساد دولت احمدی‌نژاد را در کشور بی‌سابقه دانست. سیدکاظم اکرمی همچنین گفت:لاریجانی سعی کرده است میانه‌رو باشد و با تندروها همراهی نکند. لاریجانی با اعتدال حرکت کرده است و امیدوارم اگر به مجلس راه پیدا کرد این مسیر را ادامه دهد.به گزارش ایسنا، سیدکاظم اکرمی، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی با اشاره به عملکرد مجلس نهم (مجلس فعالی) گفت: این مجلس به دلیل عملکردش در چهار سال گذشته نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی در مصاحبه با "عصر ایران" عنوان کرد: مجلس نهم در برابر تخلفاتی که در دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت ساکت بود یا بهتر بگویم منفعل بود. دوره احمدی‌نژاد از جهت فساد مالی پس از انقلاب در کشور بی‌سابقه بوده است اما مجلس در قبال این همه فساد سکوت کرد.


سه وزیر احمدی‌نژاد به بابک زنجانی کمک کردند

یکی از نمایندگان پیگیری‌کننده پرونده بابک زنجانی گفت که سه وزیر احمدی‌نژاد و رئیس کل بانک مرکزی به بابک زنجانی کمک کردند از این رو باید همگی عوامل پشت پرده پرونده زنجانی مجازات شوند.به گزارش آنا، دادگاه بابک زنجانی چهارشنبه هفته گذشته پس از 26 جلسه بررسی به اتمام رسید و در این جلسه زنجانی آخرین دفاعیات خود را ارائه داد. پس از اتمام جلسات دادگاه بسیاری از دنبال‌کنندگان این پرونده بر این باور بودند که به اتهامات اطرافیان زنجانی و آنهایی که رانت‌ها را در اختیار او گذاشتند نیز رسیدگی شود.سیدحسین دهدشتی، درباره اظهارات اخیر دادستان تهران گفت: ما هم حرفمان از اول همین بود، مسلما بابک زنجانی به تنهایی نمی‌توانسته است همه این تخلفات را انجام داده باشد.وی افزود: وزرایی که آقای دولت‌آبادی اسم آوردند احتمالا وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی آقای احمدی‌نژاد هستند که طی نامه‌ای بانک FIIB را که متعلق به بابک زنجانی است، تأیید کردند و به بانک مرکزی تأکید کردند که با این بانک کار کنند.این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از دیگر مسئولانی که در این پرونده سهیم بودند آقای مرتضوی است و هماهنگونه می‌دانید زمانی که پرونده زنجانی در کمیسیون انرژی در حال بررسی بود، و ایشان از نظر ما متهم بودند، آقای مرتضوی در حال تفاهم با آقای زنجانی برای واگذاری 138 شرکت بود.


کنایه قالیباف به احتمال اسپانسر شدنش برای سرخابی‌ها

شهردار تهران از آمادگی شهرداری برای اسپانسرینگ سرخابی ها خبر داد؛‌ اتفاقی که البته رخ نخواهد داد. به گزارش نامه نیوز، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم واگذاری دو ورزشگاه به سرخابی ها گفت: در سال‌های قبل و آن روزهایی که شهرداری اسپانسر استقلال و پرسپولیس بود آن‌ها نتایج خوبی گرفتند. ما امروز با همراهی شهرداری دو ورزشگاه را نیز به ‌آن‌ها واگذار کردیم و امیدواریم گام نهایی برای حرفه‌ای شدن این باشگاه‌ها با واگذاری آن‌ها به نهادهای غیر دولتی در این راستا برداشته شود. این آمادگی داریم که باز هم اسپانسر آن‌ها شویم اما این یک شرط دارد. اینکه یک نهاد غیر دولتی بخواهد اسپانسر باشد، ما همواره آمادگی‌اش را داشته ایم اما شرطش این است که آن‌ها نیز خودشان این موضوع را بخواهند. قالیباف با کنایه به دولت روحانی اشاره کرده که رابطه خوبی با شهرداری ندارد و در همین راستا نیز وزیر ورزش ترجیح داد به مراسم امروز نرود. طبعا با توجه به این رابطه، وزارت ورزش علاقه ای به همکاری با شهرداری برای اسپانسرینگ سرخابی ها ندارد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار