بازدید 23165

قیمت خریدوفروش عضو در کانال‌های تلگرام

کانال شبکه‌ای گسترده و یک‌سویه‌ای را از کاربران و مدیران تشکیل می‌دهد. به‌گونه‌ای که در این شبکه یک یا چند تولیدکننده محتوا به علاوه یک یا چندین هزار نفر مصرف‌کننده محتوا حضور دارند. جایگزینی کانال‌ها به‌جای گروه‌ها پدیده‌ای است که امروز به‌طور فزاینده‌ای در تلگرام در حال شکل گرفتن است.
کد خبر: ۵۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 14 February 2016
گسترش روزافزون فضای مجازی در عصر کنونی باعث شده است که اینترنت و اپلیکیشن‌های مرتبط با این فضا به جزئی لاینفک از زندگی ما تبدیل شود. جست‌وجو در این فضا دریچه‌های متفاوتی را به روی کاربران بازکرده است. این دریچه‌ها هرکدام کاربری‌های متفاوتی را دارا هستند. بخشی از کاربران این فضا را برای وقت‌گذرانی، بخشی برای کسب اطلاعات و بخشی نیز برای تجارت انتخاب می‌کنند. امروزه کاربرانی که برای تجارت و تبلیغات مشاغل و محصولات خود در این فضا فعالیت می‌کنند کم نیستند.

به گزارش نسیم آنلاین، یکی از ابزارهایی که در حال حاضر در کشور ما بسیار مورد استقبال این دسته از کاربران قرارگرفته است اپلیکیشن تلگرام است. اپلیکیشنی که در آمارهای منتشرشده نزدیک به 80 درصد کاربرانش را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. شاید کم‌وبیش با تلگرام آشنا باشید. همین چند وقت پیش بود که مدیران این برنامه تصمیم گرفتند امکان جدیدی را تحت عنوان کانال به این برنامه اضافه نمایند.

کانال تلگرامی چیست؟


کانال شبکه‌ای گسترده و یک‌سویه‌ای را از کاربران و مدیران تشکیل می‌دهد. به‌گونه‌ای که در این شبکه یک یا چند تولیدکننده محتوا به علاوه یک یا چندین هزار نفر مصرف‌کننده محتوا حضور دارند. جایگزینی کانال‌ها به‌جای گروه‌ها پدیده‌ای است که امروز به‌طور فزاینده‌ای در تلگرام در حال شکل گرفتن است.

اگر در تلگرام یک جست‌وجوی کوتاه داشته باشیم متوجه حضور گروه‌های مختلفی از افراد می‌شویم. از قبیل این گروه‌ها می‌توان به اشخاص عادی، مدیران مشاغل، مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌ها و حتی مدیران بلندپایه کشوری اشاره کرد. این گروه‌ها برای ارائه عقاید و برنامه‌هایشان یا برای ارائه تولیدات و محصولاتشان در کانال منحصربه‌فردشان فعالیت می‌کنند.

یکی از نکات قابل‌توجه در بحث کانال تعداد کاربرانی است که در آن حضور دارند. بالا یا پایین بودن تعداد کاربران تبدیل به یکی از شاخصه‌های اصلی کانال‌ها شده است. به‌گونه‌ای که بالا بودن تعداد اعضای یک کانال تبدیل به‌حکم محبوبیت آن شده است. به‌طور مثال برخی فکر میکنند در بحث خبر اگر لازم باشد از به‌روزترین اخبار اطلاع داشت، مطمئناً به سراغ کانالی خواهید رفت که تعداد کاربران آن بالاتر باشد. چراکه فکر می کنند بالا بودن تعداد اعضای آن کانال بیانگر اهمیت بالا و صحت اخبار کانال موردنظر است.

تعداد اعضاء کانال مبین اعتبار آن است!


افزایش اعضای کانال اصلی‌ترین هدف ادمین(مدیر) یک کانال است. هر چه اعضای یک کانال بالاتر رود انگیزه ادمین کانال برای ادامه فعالیت بیشتر می‌شود. همین چند وقت پیش مدیر یکی از کانال‌های پرطرفدار تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که در ماه نزدیک به 30 میلیون تومان از تلگرام درآمدزایی می‌کند.

کانالی که در آخرین آمار ما نزدیک به 830 هزار عضو دارد شبکه گسترده‌ای را تشکیل داده است. استفاده از این شبکه گسترده برای تبلیغات مطمئناً درآمد بالایی را ایجاد خواهد کرد. مدیر این کانال پرطرفدار هزینه تبلیغات در کانالش را 500 تا 600 هزار تومان اعلام کرده است. خوب چنین اتفاقاتی در فضای مجازی خیلی از اشخاص را راغب به ایجاد و راه‌اندازی کانال کرده است. به‌قول‌معروف هم فال است وهم تماشا، یعنی هم محصول خود را تبلیغ می‌کنند و هم محصول دیگران را که در قبال آن یا مبلغی را دریافت می‌کنند یا در این زمینه تهاتر می‌کنند. یعنی تبلیغ متقابل برای همدیگر ایجاد می‌کنند. این محصول در قالب‌های متن، عکس، فیلم و صدا منتشر می‌شوند.

این تبلیغات یک جنبه دیگر نیز دارد که بحث افزایش اعضا است. مدیران سعی می‌کنند با تبلیغات مؤثر تعداد اعضایشان را افزایش دهند. برخی فکر می‌کنند هر چه تعداد اعضا بیشتر شود اعتبار کانال نیز بیشتر می‌شود. راد مدیر یکی از کانال‌های پرطرفدار تلگرامی چندی پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که ارزش یک کانال با تعداد اعضای یک‌میلیون نفر نزدیک به یک میلیارد تومان است!

 همین جاذبه مالی باعث شده است تا افرادی به فکر راه اندازی دکانی جدید برای بالا بردن تعداد اعضای کانال‌ها بیافتند.

کسب درآمد در پشت پرده تلگرام


هیاهوی گرم افزایش کانال‌های تلگرامی که افزایش اعضا تبدیل به اصلی‌ترین هدفشان شده است باعث ایجاد شغل جدیدی شده است. شغلی که در پشت پرده باعث تعجب برخی از کاربران تلگرام شده است. در گفت‌وگویی که با برخی از این کاربران انجام دادیم عنوان کردند که برایشان جای تعجب دارد که چگونه به‌طور میانگین روزانه به تعداد اعضای کانالی که در آن عضو هستند 2 تا 3 هزار نفر افزوده می‌شود درصورتی‌که تعداد بازدید پست‌های جدید تغییر چندانی نمی‌کند! شغلی که در حاشیه تلگرام جدیداً ایجاد شده است، به افزایش اعضا کانال می‌پردازد. به‌تازگی سایت‌هایی شروع به فعالیت کرده‌اند که خدمات افزایش اعضا در کانال را ارائه می‌دهند.

با رفتن به صفحه نخست چنین سایت‌های با چگونگی نحوه اضافه کردن اعضاء در کانال و قوانین و مقررات مربوطه دست پیدا می‌کنیم. در بخش مزیت‌های افزایش اعضا توسط این سایت‌ها مواردی از قبیل: افزایش اعضا بدون تبلیغات، اضافه شدن اعضا در کمترین زمان و راه‌حلی مناسب برای نشان دادن تعداد اعضا کانالتان! ذکرشده‌اند.

همچنین از نکات قابل‌توجه که مدیریت سایت مذکور به آن‌ها اشاره‌کرده است می‌توان به: ایرانی بودن اعضا، واقعی و دائمی بودن اعضا، دریافت حقوق از مدیریت سایت و اینکه این اعضا بسته به علاقه‌شان پست‌های شمارا دنبال خواهند کرد و ما تضمین نمی‌کنیم که این اعضا تمامی پست‌های شمارا بازدید نمایند، اشاره کرد. مواردی که با یک نگاه ساده می‌توان به مبهم بودن آن‌ها پی برد. نحوه فعالیت خود اپلیکیشن تلگرام ابهام برانگیز است، اینکه بدون هیچ قانون و مقرراتی در حال فعالیت در بستر اینترنت کشور ما است و هر روز با ایجاد امکانی جدید سعی در جذب مخاطب بیشتر دارد.


با عبور از مزایا و نکات قابل‌تأمل این سایت‌ها به بخش تعرفه‌های آن‌ها درباره افزایش اعضا می‌رسیم. بخشی که بر اساس تعداد اعضای اضافه‌شده مبالغ مختلفی را عنوان می‌کند. تصویر زیر بیانگر تعرفه‌های مختلف این خدمات است.

همان‌طور که در تصویر بالا مشهود است مدیر سایت با اولین پیشنهاد که عضویت رایگان 20 کاربر است سعی در جذب مخاطب دارد. ما سعی نمودیم با ایجاد یک کانال آزمایشی این مراحل را مورد ارزیابی قرار دهیم. در ابتدا 20 کاربر اضافه می‌شوند و بعدازاین یکی از بسته‌ها را خریداری نمودیم که بعد از اضافه شدن به‌تدریج شروع به ترک کانال نمودند!

رقابت به هر قیمتی


از نکات قابل‌توجه در این سایت‌ها تبلیغات کانال‌هایی است که این بسته‌ها را خریداری نموده‌اند. یعنی به‌محض خریداری یکی از بسته‌ها، آدرس و لوگوی کانال در سایت ذکر می‌شود. با یک نگاه ساده به این تبلیغات که در دسته‌بندی‌های مشخصی قرارگرفته‌اند شاهد حضور برخی از کانال‌های خبرگزاری‌ها می‌شویم که تعداد عضو قابل توجهی دارند. رقابتی شدن فضای کانال‌های تلگرامی حتی مدیران رسانه‌ای را نیز درگیر خودکرده است. به‌گونه‌ای که سعی نمودند با خرید اعضا از رقابت با همتایان خود عقب نمانند.

از طرفی با یک محاسبه ساده می توان به درآمد  سایتهای افزایش ممبر(عضو) پی برد. با یک حساب سرانگشتی متوجه درآمد بالای این‌گونه سایت‌ها می‌شویم. به‌طور مثال اگر فقط 100 کانال اقدام به خرید بسته 10 هزارنفری نموده باشند یعنی مبلغ 800 هزار تومان پرداخت کرده باشند مدیریت سایت مبلغی معادل 80 میلیون تومان را به جیب زده است! این را باید درآمد حاشیه‌ای از تلگرام نامید. درآمدی که با توجه به اثرات تلگرام بر سبک زندگی ما قضاوت درست یا غلط بودنش با مسئولان مربوطه است.

عملی که دراین‌بین غیراخلاقی است نمایش دروغین کانال‌هایی است که از این طریق اعضاء خود را افزایش داده‌اند. جای این بحث نیز باقی است که در این کورس افزایش اعضاء، احترام به حقوق مخاطب چه‌ می‌شود؟ چرا با نمایش دروغین سعی می‌شود اعتبار کانال را بالا نشان داد تا به‌عنوان یک مرجع مدنظر قرار گیرد؟ همچنین باید دید مسئولان مربوطه که معتقد به فیلترینگ تلگرام نیستند در این زمینه چه عقیده‌ای دارند؟

مطمئناً امروز تلگرام تبدیل به فضایی برای درآمدزایی‌های هنگفت خیلی از اشخاص سودجو شده است. کاربران فعال در این فضا به درآمدزایی این اشخاص نیز کمک شایانی می‌کنند. اپلیکیشنی که امروز با پرداخت نکردن حتی یک تومان مالیات به‌راحتی در کشور ما فعالیت می‌کند و عرصه را برای حضور اپلیکیشن‌های داخلی تنگ نموده است از این طریق و ایجاد چنین امکاناتی محبوبیتش را افزایش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار