بازدید 24544
مرور روزنامه‌های یکشنبه 25 بهمن؛

رمز گشايي از تصميم مطهري/ دو آیت الله به هم رسیدند!

موضوع انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و ارائه دو لیست متفاوت توسط دو آیت الله در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. این در حالی است که موضوع برجام 2 نیز با واکنش شدید اصولگرایان مواجه شده است.
کد خبر: ۵۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 14 February 2016

موضوع انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و ارائه دو لیست متفاوت توسط دو آیت الله در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. این در حالی است که موضوع برجام 2 نیز با واکنش شدید اصولگرایان مواجه شده است.

البته در این میان موضوع بحران سوریه و تشنج در روابط ایران و عربستان نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

در ادامه می توانید روایت تابناک از روزنامه های امروز یکشنبه 25 بهمن را بخوانید.

«روزنامه قانون» در گزارش یک امروز خود به تقابل میان آیت الله هاشمی و مصباح بر سر انتخابات خبرگان رهبری می پردازد. این روزنامه در این گزارش با تیتر «دو آیت الله به هم رسیدند» به تفاوت ها و اشتراکات لیست هاشمی و جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان می پردازد. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد: «خبرگان مرد‌م» به محوريت آيت الله منتشر شد‌. آيت الله هاشمي ليست مورد‌ حمايت خود‌ د‌ر مجلس خبرگان را منتشر كرد‌ تا حاميانش بتوانند‌ به يك مجموعه از افراد‌ همفكر راي د‌هند‌.

حالا د‌ر كنار ليست هاي سنتي مانند‌ ليست جامعه مد‌رسين و حامعه روحانيت مبارز بايد‌ ليستي از افراد‌ مورد‌ حمايت آيت ا... هاشمي را هم قرار د‌هيم.بعد‌ از گذشت مد‌ت‌ها كش و قوس د‌ر فضاي انتخاباتي و عد‌م تاييد‌ صلاحيت ياران و نزد‌يكان د‌ر انتخابات مجلس خبرگان آيت ا... د‌ست به كار شد‌ و از يك ليست حمايت كرد‌ تا بتواند‌ د‌ر فضاي انتخاباتي با جمع به صحنه رقابت وارد‌ شود‌. هرچند‌ رد‌ صلاحيت افراد‌ي مانند‌ آيات سيد‌ حسن خميني، محمود‌ امجد‌، محسن غرويان د‌ست آيت ا... هاشمي را د‌ر ارائه يك ليست بست اما باز هم او ليست «خبرگان مرد‌م» را منتشركرد‌. رقابت انتخاباتي مجلس خبرگان د‌ر تهران ميان رفقاي قد‌يم و البته زير سايه اختلاف سليقه هاست. از يك سو سرليست جامعه مد‌رسين آيت ا... جنتي و مصباح يزد‌ي هستند‌ و د‌ر سوي د‌يگر آيت ا... هاشمي و حسن روحاني.

رقابتي ميان سنتي ها و معتد‌ليني كه د‌ر مباحث د‌يني و فقهي اختلاف نظر هايي نيز با هم د‌ارند‌. ياران هاشمي اما شرايط سخت تري براي رقابت د‌ارند‌.

پيشتر با به صد‌ا د‌ر آمد‌ن زنگ شروع تبليغات انتخابات مجلس خبرگان د‌ر روز 22 بهمن، بنر هاي تبليغاتي آيت ا... با لوگوي خبرگان ملت از سطح شهر جمع شد‌ كه اين موضوع با اعتراض ستاد‌ تبليغاتي هاشمي رفسنجاني همراه بود‌. حال با بررسي اسامي و تفاوت هاي اين د‌و ليست خواهيم پرد‌اخت.

تفاوت ليست‌ها د‌‌ر د‌‌يد‌‌گاه‌ها

د‌‌وروز پيش ليست مورد‌‌ حمايت آيت ا...‌هاشمي‌د‌‌ر خبرگزاري‌ها با نام«خبرگان مرد‌‌م» منتشر شد‌‌. د‌‌ر اين ليست نام افراد‌‌ي را مي‌توان د‌‌يد‌‌ كه د‌‌ر ليست جامعه مد‌‌رسين حضور ند‌‌ارند‌‌ و البته اين ليست اشتراكاتي هم با ليست جامعه مد‌‌رسين د‌‌ارد‌‌.

د‌‌ر اين ليست علاوه بر‌هاشمي‌رفسنجاني كه به عنوان سر ليست قرار د‌‌ارد‌‌ نام افراد‌‌ي چون، حسن روحانی، ابراهيم اميني، محمد‌‌ امامي‌كاشاني، محمود‌‌ علوي، محمد‌‌ علي موحد‌‌ي كرماني، ابوالفضل ميرمحمد‌‌ي، محمد‌‌ محمد‌‌ي نيك ( ري شهري)، محسن قمي، محمد‌‌علي تسخيري، محمد‌‌ سجاد‌‌ي عطا آباد‌‌ي، قربانعلي د‌‌ري نجف آباد‌‌ي،‌هاشم بطحايي، محمد‌‌ حسن زالي ( فاضل گلپايگاني)، نصرالله شاه‌آباد‌‌ی و محسن اسماعيلي به چشم مي‌خورد‌‌. نكته جالب د‌‌ر اين ليست حضور محسن اسماعيلي تنها كاند‌‌يد‌‌اي غير ملبس د‌‌ر انتخابات خبرگان د‌‌ر ليست مورد‌‌ حمايت آيت الله است. د‌‌ر آن سوي رقابت اگر به ليست جامعه مد‌‌رسين قم د‌‌ر تهران نگاهي بيند‌‌ازيم افراد‌‌ي د‌‌ر اين بين مشتركند‌‌ و افراد‌‌ي متفاوت. د‌‌ر ليست جامعه مد‌‌رسين چهره‌هايي همچون احمد‌‌ جنتی، محمد‌‌تقی مصباح یزد‌‌ی ، محمد‌‌ يزد‌‌ي، علیرضا اعرافی، محمد‌‌باقر باقری کنی ، غلامرضا مصباحي مقد‌‌م، سید‌‌ محمد‌‌رضا مد‌‌رسی یزد‌‌ی ،علي مومن، حسن روحانی، ابراهیم امینی، محمد‌‌علی موحد‌‌ی کرمانی، سيد‌‌ ابوالفضل میر محمد‌‌ی، محسن قمي،‌ محمد‌‌ محمد‌‌ی ری شهری، قربانعلی د‌‌ری نجف آباد‌‌ی و محمد‌‌ امامي‌كاشاني قرار د‌‌ارند‌‌. اگرچه ليستي به عنوان ليست جامعه مد‌‌رسين حوزه علميه قم د‌‌ر برخي رسانه‌ها منتشر شد‌‌ه اما اين تشکل روحاني هنوز د‌‌ر پايگاه اطلاع رساني خود‌‌، اين ليست را قرار ند‌‌اد‌‌ه است. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نیز از انتشار لیست نهایی جامعه روحانیت مبارز برای پنجمین د‌‌وره از انتخابات خبرگان رهبری تا روز سه شنبه 27 بهمن خبر د‌‌اد‌‌ه است.»


«روزنامه آرمان» نیز در گزارشی با تیتر «كليد جريان سوم در جيب مطهري؟» به موضوع انتخابات مجلس و موضوع لیست ها پرداخته است و در گزارشی با تیتر «در حالي كه روز جمعه اعلام شد اصلاح‌طلبان و اعتداليون و صدای ملت ليست ائتلافي ارائه خواهند داد اما ساعاتي بعد علی مطهري اين موضوع را تكذيب و تاكيد كرد كه تشكل او به صورت مستقل به ارائه ليست خواهد پرداخت. چرا او چنين تصميمي گرفت؟ مگر نه آنكه دو طيف اعتداليون و اصلاح‌طلبان از ابتدا همكاري با چهره‌هايي مانند مطهري را رد نكرده بودند پس چه موضوعي در اين ميان منجر به آن شد كه فرزند شهيد مطهري در راستاي استقلال حركت کند؟ براي درك اين موضوع بايد نگاهي به اظهارات قبلي درباره مطهري و مواضع نماينده تهران در مجلس داشت.

رمز گشايي از تصميم مطهري

علی مطهري در شرايطي اعلام كرد حاضر به ائتلاف با اعتداليون و اصلاح‌طلبان نيست كه همگان تصور محور بودن او در آن ائتلاف را داشتند اما تصميم مطهري براي انتخابات چيست؟ به نظر مي‌رسد وی درصدد راه‌اندازي جريان سوم سياسي باشد، جرياني كه تصميم براي راه‌اندازي آن سابقه طولاني دارد چنانكه مرحوم حجت‌الاسلام سيداحمد خميني از ابتداي انقلاب اين خط را ترسيم كرد، خطي كه اخلاق محور آن بود و رسيدن به قدرت در اولويت‌هاي بعدي قرار داشت. پس از آن هم حزب كارگزاران با رويكردي متفاوت از چپ و راست آن زمان شكل گرفت كه البته اندكي بعد خود را چپ ناميد و نتوانست راه سوم را محقق كند. حزب اعتدال و توسعه هم اين داعيه را داشت اما به سبب ناشناخته بودن آن پيش ازانتخابات 92 نتوانست تاثيرگذاري زيادي داشته باشد و حالا مطهري است كه تصور مي‌كند نوبت اوست كه بختش را براي راه‌اندازي و تثبيت جريان سوم امتحان كند.


«روزنامه تابناک» نیز در گزارشی به موضوع بحران سوریه و همچنین موضوع کنفرانس مونیخ بر سر موضوع صلح سوریه پرداخته است. این روزنامه در این گزارش با تیتر «قطار صلح سوریه در ایستگاه مونیخ» می نویسد: «پنج سال از زمان وقوع تحولاتی که به آغاز جنگ داخلی در سوریه و بروز بحران در این کشور منجر شد می‌گذرد و تاکنون، نشست‌های متعدد بین‌المللی که برای حل و فصل این بحران برگزار شده، به دلایل مختلف هیچ یک با موفقیت همراه نشده است. در تازه‌ترین مورد از تلاش‌ها، پس از آنکه نماینده سازمان ملل نتوانست معارضین سوری را به ماندن پای میز مذاکره با نمایندگان دولت بشار اسد در ژنو متقاعد کند، نمایندگان دولت‌های مرتبط با موضوع سوریه و همچنین نمایندگانی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی ذیربط در مونیخ گرد هم آمدند تا برای حل و فصل معضل سوریه تدبیری بیاندیشند. این نشست در حالی برگزار شد که طی روزهای اخیر، مقامات سعودی مکرراً از طرح‌های خود برای اعزام گسترده نیروی زمینی به سوریه سخن گفته و تلاش داشته‌اند به این شکل، جلوی پیشروی مستمر نیروهای ارتش سوریه علیه معارضین را در عرصه میدانی نبرد بگیرند. به هر ترتیب، هرچند نشست مونیخ با دستیابی به توافقاتی برای برقراری آتش‌بس در سوریه پایان یافت، هنوز هم چشم‌انداز به ثبات رسیدن واقعی اوضاع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این تفاسیر، نشست مونیخ در حالی برگزار شد که حکومت سوریه و جبهه هم‌پیمان آن دست بالا را در مذاکرات داشتند و به همین دلیل بود که نشست قبلی در ژنو با ترک گروه‌های معارضه بی‌سرانجام ماند. بامداد جمعه اما گروه‌ها و کشورهای مختلف مجبور به پذیرش واقعیت‌های میدانی شدند و به جز عربستان که هنوز بر سیاست‌های خود مبنی بر رفتن بشار اسد و حمایت از گروه‌های تروریستی تأکید دارد، دیگر کشور‌ها با تسامح، پذیرش آتش‌بس ظرف یک هفته آینده در مناطق تحت کنترل معارضه و دولت سوریه را اعلام و خاطرنشان کردند که این آتش‌بس مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی، از جمله داعش و النصره را شامل نمی‌شود. البته هنوز بر سر اینکه احرار الشام و جیش‌الاسلام جزو گروه‌های تروریستی هستند، اختلافات باقی است. ترکیه و عربستان این گروه‌ها را تروریستی نمی‌دانند، ولی روسیه و ایران آن‌ها را در زمره گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌کنند. آمریکا نسبت به حضور آن‌ها پای میز مذاکرات مخالفتی نداشته، اما تأکید دارد که نشست سوری - سوری بدون پیش شرط برگزار شود».


«روزنامه کیهان» نیز در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری به موضوع برجام 2 که در روزهای اخیر توسط رئیس جمهور مطرح شده است می پردازد. شریعتمداری در این یادداشت با عنوان «... وگنجشک‌ها جدی جدی می‌میرند!» با انتقاد شدید از این طرح می نویسد: «این که دولت محترم از بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیز درباره برجام و دستاوردهای نداشته - و یا اندک داشته- آن چه منظوری دارد؟ و کدام نقطه را نشانه رفته است؟ در این باره گفتنی است که؛

الف: بی‌تردید «نقطه مطلوب» این ماجرا در آینده‌ای بسیار نزدیک تعریف شده است. چرا که می‌دانند اغراق‌گویی درباره برجام نمی‌تواند دوام چندانی داشته باشد و افکار عمومی در فاصله‌ای نه چندان دور متوجه توخالی بودن تعریف و تمجیدهای گزاف خواهند شد.

ب: این نقطه مطلوب در کدام آینده نزدیک تعریف شده و در آینده نزدیک چه اتفاق و رخداد مهمی در پیش است؟ این سؤال، پاسخ روشن و خالی از ابهامی دارد؛ «انتخابات»

5- رئیس جمهور محترم پنهان نمی‌کند که خواستار مجلسی با حضور نمایندگان همسو با دولت است و به عنوان نمونه، ایشان در همایش استانداران به صراحت گفته بود «خواهان مجلس اعتدالی» است و البته هنوز تعریف مشخصی از اعتدال ارائه نداده‌اند و این واژه‌ را به معنای همراهی با دولت به کار برده و می‌برند! و موارد دیگری از همین دست که فهرست آن طولانی است.

اکنون می‌توان به وضوح نتیجه گرفت که تعریف و تمجیدهای غیرواقعی درباره برجام، کاربرد انتخاباتی دارد و مجموعه دولت اعتدال و مدعیان اصلاحات که متاسفانه و با عرض پوزش طی 3 سال گذشته دستاورد قابل ارائه چندانی نداشته‌اند و انبوهی از وعده‌های داده شده و تحقق نیافته در کارنامه خود دارند با بزرگنمایی درباره برجام؛

الف: انتظار دارند بر ناکامی‌های خود در تحقق وعده‌ها سرپوش گذاشته و افکار عمومی را از مطالبه این وعده‌ها بازدارند!

ب: بر این تصورند که با معرفی برجام به عنوان «فتح‌الفتوح»! و معجزه قرن! و... چنته خالی از دستاورد خود را نه فقط «پُر» بلکه حاوی «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران»! جلوه دهند و شاید بر این باورند که ارائه «این دستاورد بادکنکی»! می‌تواند آراء مردم را به حساب نامزدهای هوادار دولت فاکتور کند!

ج: ادعای «الگو بودن برجام»! و آمادگی برای «برجام 2»! در همین بستر قابل ارزیابی است و آقایان به یقین می‌دانند که اینگونه ادعاها، فقط می‌تواند کاربرد انتخاباتی داشته باشد و مردم، با بصیرت‌تر از آنند که یک معاهده با هزینه‌های سنگین را به عنوان «الگو» برای حل و فصل سایر مشکلات برگزینند! و این پرسش را نادیده بگیرند که مگر «برجام یک» چه دستاورد قابل ارائه‌ای داشته است که سخن از «برجام 2» نیز در میان باشد؟!

6- و اکنون سخنی با دولت محترم در میان است و آن، این که؛ چرا از بیان «واقعیت برجام» و توضیح درباره دستاوردهای ادعایی آن خودداری می‌کنید؟ به یقین گرد و غبار ناشی از بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیز خیلی زود فرو می‌نشیند و واقعیت‌ها آنگونه که هست، در میدان دید همگان قرار می‌گیرد، کما این که مردم علی‌رغم آنهمه بزرگنمایی دولت محترم درباره برجام، واکنش مثبتی نشان ندادند و آن تعریف و تمجیدها را با واقعیات محسوس و ملموس از جمله چرخ معیشت خود همخوان ندیدند. از این روی به آسانی می‌توان نتیجه گرفت اینگونه اغراق‌ها نه فقط اغراق‌کنندگان را به مقصود نمی‌رساند بلکه می‌تواند به جایگاه دولت در نگاه مردم، آسیب‌های جدی نیز برساند و به قول یکی از شعرای کشورمان در اقتباس از شعر معروف «اریش فرید» شاعر اتریشی؛ «بچه‌ها شوخی‌ شوخی به گنجشک‌ها سنگ می‌زنند و گنجشک‌ها جدی جدی می‌میرند»!»


«روزنامه وطن امروز» نیز در گزارش یک امروز خود به تقابل میان ایران و عربستان پرداخته و در این میان، از مواضع وزیر امورخارجه کشورمان در برابر این کشور به شدت انتقاد کرده است. این روزنامه در این گزارش با عنوان «دوست من عادل‌الجبیر»!» به این موضوع می پردازد که با وجود تشدید مواضع ضد ایرانی وزیرخارجه عربستان، ادبیات محمدجواد ظریف درباره آل‌سعود همچنان با واقعیات جاری میان 2 کشور در تضاد است. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد: «به‌رغم تشدید تنش میان ایران و آل سعود اما به نظر می‌رسد ادبیات دیپلماتیک وزیر امور خارجه ایران هنوز در دوران ما قبل واقعیات فعلی به سر می‌برد.

به گزارش «وطن امروز»، درست در روزهایی که فتنه‌انگیزی‌های مجدد آل سعود و اردوغان مذاکرات سوریه را به بن‌بست کشانده است و این 2 رژیم از آغاز جنگ رسمی علیه جریان مقاومت می‌گویند؛ جواد ظریف، رفتاری متفاوت از واقعیات صحنه میدانی نبرد از خود نشان داده است. در شرایطی که پیشروی‌های جریان مقاومت در سوریه، آل سعود را وادار به بررسی گزینه ورود مستقیم نظامی کرده است، جواد ظریف در اظهارنظری شگفت‌انگیز گفت هیچ مانعی بر سر راه او و برادران سعودی‌اش وجود ندارد. ظریف در اجلاس امنیتی مونیخ گفت: «هیچ مانعی وجود ندارد که ما و برادران سعودی‌مان را از کار برای رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر در منطقه باز دارد». وزیر امور خارجه ایران افزود: «ما و برادران سعودی‌مان با تهدید و چالش‌های مشترک در منطقه مواجه هستیم. این تهدیدی است که برادران‌مان در ترکیه نیز با آن مواجه هستند.» او سپس با گلایه گفت عربستان به دنبال حذف ایران از معادلات منطقه است. البته ظریف در ادامه اظهار داشت: باید به دنبال بازتعریف روابط باشیم. نباید زندانی گذشته بود، چرا که هر کس روایت خود را از گذشته دارد. ما روایت خودمان را داریم و اطمینان داریم برادران سعودی ما هم روایت خود را دارند. ظریف البته در میان برادران سعودی‌اش، برای عادل الجبیر، حساب ویژه‌ای باز کرد. او در ادامه اظهاراتش پس از آنکه از رویکرد گذشته عربستان برای حذف ایران از مذاکرات سوریه انتقاد کرد؛ به این وزیر خارجه تازه به دوران رسیده اشاره کرد و گفت: «خبر خوب این بود که دوست من عادل الجبیر با حضور ایران، به مذاکرات وین بیاید.» وزیر امور خارجه دولت روحانی در ادامه به رفتار دولت ایران با عربستان اشاره کرد و گفت: 500 زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم.»


«روزنامه اعتماد» در گفت و گو با سفیر ایران در عربستان آقای حسین صادقی براي نخستين‌ بار از لحظه‌هاي پرتنش رابطه‌ تهران-رياض مي‌گويد. این روزنامه در این گفت و گو با تیتر «ناگفته‌هاي ويراني يك رابطه» به نقل از آقای صادقی می نویسد: «

هيچ كشوري نمي‌تواند تماميت‌خواه باشد. نه ايران بايد چنين تماميت‌خواهي از خود نشان بدهد و نه عربستان سعودي.

‌ اولويت نخست دولت يازدهم حل و فصل پرونده هسته‌اي بود. بهبود رابطه با همسايگان هم اولويت دوم آقاي روحاني بود.

رييس دولت يازدهم از شهامت و جسارتي مبتني بر عقلانيت، آگاهي، درك واقعيت‌هاي داخلي و محيط پيرامون و مسائل بين‌المللي برخوردار است و اين واقعيتي انكار ناپذير است.

‌ آقاي احمدي‌نژاد پنج بار به عربستان رفت اما سعودي‌ها يك بار هم به تهران نيامدند.

‌ سوال افكار عمومي در دولت‌هاي نهم و دهم اين بود كه چرا اين رفت و آمدها از سوي ايران انجام مي‌گيرد اما از طرف سعودي با پاسخي مواجه نمي‌شود.

‌ تصميم اعزام سفير به عربستان در شرايطي كه آنها سفيري در ايران نداشتند براي آقاي روحاني آسان نبود.

‌ اگر يك روزي عربستان به اشتباه خود پي برد و در مقام جبران برآمد، دو كشور بايد رو‌به‌روي هم نشسته و صادقانه انتقادها را نيز مطرح كنند.

‌ عربستان سعودي حتي در بين كشورهاي شوراي همكاري به غير از بحرين نتوانست موفقيتي را از آن خود كند.

‌ كشورهايي نظير امارات متحده عربي هم متوجه شده‌اند كه در پايين آوردن سطح رابطه دچار اشتباه شده‌اند.

‌ نمي‌توانيم انتقادي را به دولت يازدهم وارد كنيم كه مثلا آن اندازه كه در به فرجام رساندن برجام جدي بودند نسبت به عربستان و رابطه با همسايگان نبودند.

‌ دلواپسان معترض به سفارتخانه عربستان آگاهانه يا ناآگاهانه خدشه بسيار بزرگي را به مصالح و منافع ملي ايران در صحنه منطقه‌اي و بين‌المللي وارد كردند.

‌ آقاي دكتر صالحي، وزير امور خارجه وقت در همان مقطع گفت‌وگوهايي را با مرحوم سعود‌الفيصل، وزير امور خارجه وقت عربستان در خصوص شيخ نمر داشتند.

‌ تلقي من اين است كه عربستان سعودي تصميم به قطع رابطه را از پيش اتخاذ كرده بود .

‌ آقاي روحاني زحمات بسياري در نهايي كردن موافقتنامه امنيتي ميان ايران و عربستان كشيده بودند.

‌ دكتر ظريف تمايل به انجام سفر به عربستان و رياست‌جمهوري هم تاكيد بر آن داشتند اما عربستان سعودي بستر لازم براي انجام اين سفر را فراهم نمي‌كرد.

‌ من به مقام‌هاي عربستاني همواره گوشزد مي‌كردم كه شما بايد اقدامي را انجام دهيد كه بحث سفر آقاي ظريف به عربستان مورد پذيرش افكار عمومي در داخل ايران قرار بگيرد.

‌ در بحث سفر ظريف به عربستان، مقام‌هاي عربستاني حتي قول رعايت پروتكل ديپلماتيك را هم به ما نمي‌دادند.

‌ سعودي‌ها در زمان سعود‌الفيصل هم تمايلي نداشتند وضعيت رابطه با ايران را تغيير دهند.

خط مشي روحاني در داخل مورد پسند برخي كشورهاي منطقه‌اي نيست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار