بازدید 113185
اخبار لحظه به لحظه از آخرین وضعیت لیست نهایی اصلاح طلبان و اصولگرایان؛

رونمایی از لیست ادعایی سی نفره اصلاح طلبان

یک ماه پیش اصلاح طلبان مدعی بودند که تنها 30 نفر تأیید صلاحیت شده اند؛ اما بنا بر آخرین شنیده ها، نامزدهایی را برای شهرهای بزرگ و کوچک اقصی نقاط کشور در نظر دارند. تا کنون نوای بلندتر از یزد و اصفهان و آذربایجان شرقی به گوش می رسد، ولی بعید نیست که طی ساعات آتی دیگر استان ها نیز نامزدهای اصلاحاتی خود را بشناسند.
کد خبر: ۵۶۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 14 February 2016
آخرین تحرکات انتخاباتی در جبهه اصلاح طلبانجریانی که اوایل از کمیت و کیفیت بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان ناراضی بود، امروز به وضعیتی رسیده که فقط در آذربایجان شرقی شش نفر را در لیست خود برای تبریز قرار داده و لحظه به لحظه شاهد رونمایی از نامزدهای مورد نظرشان در دیگر نقاط کشور هستیم. موج معرفی نامزدهای اصلاح طلب آغاز شده و گویا به این زودی پایانی برایش متصور نیست. 

به گزارش «تابناک»، اصلاح طلبان در فضای مجازی در حال معرفی نامزدهای مورد حمایت خود در حوزه های مختلف از اقصی نقاط کشور هستند. بر این اساس سید ابوالفضل موسوی در حوزه یزد و اشکذر، محمدرضا تابش در اردکان و دکتر کمال دهقانی در تفت و میبد افرادی هستند که حمایت اصلاح طلبان را برای انتخابات مجلس دهم در کنار خود احساس می کنند. 

این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش حسین مرعشی بعد از پایان جلسه کارگروه استان های شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در جمع خبرنگاران گفته بود: «بی سابقه ترین رد صلاحیت ها از انقلاب تاکنون شاهد آن بودیم.» وی همچنین تأکید داشت که «در کل کشور ۳۰ اصلاح طلب تأیید صلاحیت شدند».

در این میان گویی اصلاح طلبان تنها دنبال یک موج رسانه ای بودند، بلکه در حاشیه این مسائل بتوانند رایزنی خود را آرامش دنبال کرده و نیورهای همسو با خود را در حوزه های مختلف ساماندهی کنند؛ بنابراین، اصلا بعید نیست که این جریان سیاسی تقریبا برای تمامی کرسی های مجلس یک اسم را در فهرست کشوری خود قرار دهد. 

اما به نظر می رسد، اصولگرایان نسبت به رقیب خود همچنان یک گام به جلو هستند و در بیشتر شهرهای کشور لیست نهایی خود را منتشر کرده اند، این احتمال وجود دارد تا قبل از شروع مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی تمام لیست های انتخاباتی در این جناح سیاسی نهایی کرد.

اصلاح طلبان

لیست نهايي مورد حمايت اصلاح طلبان حوزه انتخابیه #بیرجند

 دكتر حميد آيتي

لیست نهايي مورد حمايت اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس دهم

حوزه انتخابیه خرم آباد

محمد خان بيرانوند
بهزاد مومني

لیست نهايي مورد حمايت اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس دهم

حوزه انتخابیه اليگودرز

داراب گنجي

دعوت از بازماندگان لیست ائتلاف اصولگرایان به یک لیست جدید

حسین طلا یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که در لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم حضور ندارد گفت که برای حضور در لیست‌های دیگر از او دعوت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: افراد مختلفی از جمله آقای سید شهاب الدین صدر از من برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دعوت کردند اما من قصد ندارم در هیچ لیست سیاسی حضور پیدا کنم؛ بنده یا به صورت مستقل یا در لیست‌های صنفی در انتخابات مجلس دهم حاضر می‌شوم.

مهدی هاشمی دیگر نماینده اصولگرای مجلس نیز در همین رابطه به خبرنگار پارلمانی ایسنا از ارائه لیستی انتخاباتی توسط شهاب‌الدین صدر ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: ممکن است دوستان صنفی با من برای حضور در لیست‌های صنفی صحبتی کرده باشند اما من تاکنون برای حضور در هیچ لیست سیاسی اعلام موافقت نکرده‌ام.

اصلاح‌طلبان هنوز برای لیست انتخاباتی به توافق نرسیده‌اند

الهام فخاری مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: این شورا در ارائه لیست نامزدهای اصلاح طلبان هنوز به اتفاق نظر کامل نرسیده و نسبت به ۷۰درصد لیست اجماع حاصل شده است.

وی اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در مورد حدود ۳۰ درصد لیست به اجماع نرسیده و فهرست هنوز تکمیل نشده است و باید به صورت ائتلافی توافق حاصل شود.

علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرد

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان از امضای میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان توسط علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد. سیدمحمود میرلوحی سخنگوی ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با آنا، اظهار کرد: علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرده است. ایشان از کسانی هستند که فکر می‌کنیم در لیست ما خواهند بود. وی درباره مطهری افزود: دیدگاه‌ها و رفتار مطهری در مجلس نشان داده است از کسانی هستند که از حقوق اساسی مردم دفاع می‌کنند و همچنین جنبه‌های اصلاح‌طلبانه دارند و مواضع خوب و شفافی داشتند.

 لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قطعی شد

حسین مرعشی عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم قطعی شد. ویرایش نهایی لیست امشب انجام و فردا منتشر می‌شود. ما داریم تلاش می‌کنیم بهترین‌ها را به جامعه معرفی کنیم تا یک مجلس خوب انشاء‌الله شکل بگیرد.

احتمالا امشب لیست نهایی شود

الهام فخاری مسئول روابط عمومی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی #اصلاح_طلبان با بیان اینکه اختلافاتی در نهایی شدن لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در #تهران وجود دارد گفت: برخی اختلافات میان گروه‌ها و شخصیت‌های این جریان وجود دارد که مانع نهایی شدن لیست شده که باید با رایزنی‌ها برطرف شود.احتمالا لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم امشب نهایی می‌شود، در تکمیل لیست ائتلافی برخی اختلافات وجود دارد که با برطرف شدن آن  لیست نهایی و منتشرمی‌شود.

لیست نهایی اصلاح‌طلبان خوزستان چهارشنبه اعلام می‌شود

تورج فتاحی دبیر حزب مردم‌سالاری شاخه خوزستان گفت: مجموعه اصلاح‌طلبان خوزستان به تبع کل کشور دورهم و در دو قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گردهم جمع شده‌اند که هر دو با قوت در حال فعالیت و پیشروی هستند. تصمیم‌گیری نهایی هنوز در هیچ‌یک از حوزه‌ها انجام نشده است، اما امید می‌رود تا ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه اسامی نهایی در اکثر حوزه‌های انتخابیه خوزستان اعلام شود.

لیست ادعایی 30 نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان بدین شرح است:

1. محمدرضا عارف

2. علی مطهری

3. علیرضا محجوب

4. محسن علیجانی زمانی

5. مصطفی کواکبیان

6. محمدعلی وکیلی

7. علیرضا رحیمی

8. عوض حیدرپور

9.ابوالفضل سروش

10. مازنی عضو حزب اعتماد ملی

11. الیاس حضرتی

12.کاظم جلالی

13. بادامچی

14. هاشم زهی

15. مهدی شیخ

16. سید فرید موسوی

17. محمود صادقی

18. آقای کرمی

19. غلام‌محمدی

20. محسن دلاویز

21. مختار کلانتری

22.محمد کاسبان

23. خانم سلحشوری

24. خانم جعفری

25. خانم فاتحی راد

26. خانم ملکی

27.خانم اولاد قباد

28. فاطمه حسینی

29. سهیلا جلودارزاده

30. خانم موسوی خامنه

بجز شش نفر در تهران بقیه اسامی ناشناس هستند

یکی از اعضای شورای اصلاح طلبان در گفت و گو با تابناک عنوان داشت: به جز پنج یا شش نفر تمامی اعضای لیست اصلاح طلبان در تهران نا شناس خواهند بود.

وی گفت: افراد سرشناش تهران عارف، خانم جلودار زاده، محجوب، وکیلی، حضرتی و کواکبیان خواهد بود، و در صورتی که شورای نگهبان از افراد شناخته شده کس دیگری را تایید نکند افراد دیگری از لایه های دوم، سوم و چهارم شناسایی شده و در لیست جای خواهند گرفت.

 همچنین این منبع آگاه اظهار داشت: لیست تهران تکمیل شده است و این امکان وجود دارد تا آخر وقت امروز رسانه ای گردد.

آذربایجان شرقی؛ دومین استان 

اگرچه اسامی اولیه همگی در استان یزد قرار داشتند، اما در همان شبکه مجازی نام 6 نفر برای شش کرسی تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز رونمایی شد. بر این اساس اقایان مسعود پزشکیان، علی اصغر موسوی، حجت الاسلام عباس زاده، محمدرضا اسلامی و شهاب الدین بی مقدار و خانم زهرا ساعی نیز کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان در مرکز استان آذربایجان شرقی هستند. 

آغاز خراسان رضوی از چناران و طرقبه 

بر اساس شنیده ها، حوزه انتخابیه چناران و طرقبه در معرفی نامزد اصلاح طلبان در استان از دیگر حوزه ها سبقت گرفته است؛ به طوری که از دکتر کدیور به عنوان نامزد مذکور یاد می شود. البته شاید دلیل اصلی این پیشی گرفتن در عدم اجماع در گزینه های نهایی اصلاح طلبان در شهرهای بزرگتر استان به ویژه مشهد باشد. 

آیا قلعه اصفهان توسط جوانان اشغال خواهد شد؟! 

در حالی که از گوشه و کنار کشور خبرهایی در ارتباط با نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان به گوش می رسد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در اصفهان حاضر شده و در جمع اصلاح طلبان این شهر سخنرانی کرد. علی تاجرنیا در بخشی از سخنانش اشاره ای ظریف به مسئله جایگاه جوانان در برنامه های انتخاباتی اصلاحات داشته و گفت: «از بین همین جوانانی که گام به عرصه انتخابات گذاشته‌اند، افسران جوانی پیدا می‌شوند که با حمایت مردم پای صندوق‌های رأی ژنرال‌های پیر اصولگرایی را شکست می‌دهند.» حال این سوال مطرح است که آیا در حوزه های انتخابیه استان اصفهان شاهد حضور وسیع نامزدهای جوان خواهیم بود یا این گزاره به صورت عام صادر شده است؟ فراموش هم نباید کرد که استان اصفهان با 19 کرسی به همراه آذربایجان شرقی، پس از استان تهران در جایگاه دومین استان از نظر تعداد کرسی های مجلس قرار گرفته و پیروزی قاطع یک جریان در چنین استان بازتابی خاص در ترکیب نهایی مجلس خواهد داشت. با این حال در اصفهان نیز بعد از معرفی نامزدهای شهر اصفهان در هفته گذشته، در برخی دیگر از حوزه‌های انتخابیه نامزدهای اصلاح‌طلبان معرفی شدند.

در حوزه انتخابیه اردستان، رمضانی و در حوزه انتخابیه شهرضا، شجاعی، در حوزه انتخابیه نائین،  کریمی و در حوزه انتخابیه فریدن، شریفی به عنوان نامزد نهایی  اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۴ حضور خواهند داشت. در نه حوزه دیگر استان هنوز نامزدی از سوی اصلاح‌طلبان معرفی نشده است.

در استان یزد تفت و میبد پیشتاز شدند

همچنین  اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در یزد پس از چندین جلسه بحث و بررسی نهایتا به اجماع رسیده و کاندیداهای خود در حوزه‌های انتخابیه استان یزد را معرفی کردند. به این ترتیب مهندس سیدابوالفضل موسوی به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در یزد و اشکذر و کمال دهقانی به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان در تفت و میبد و محمدرضا تابش به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان در اردکان وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهند شد. اصلاح‌طلبان و حامیان دولت فعلا در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم از کاندیدایی حمایت نکرده‌اند.

اصولگرایان:

انصراف "دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان تهران" به نفع اصولگرایان
  
 دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان تهران به نفع فهرست ائتلاف اصولگرایان از کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف داد.علیرضا خجسته‌پور دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان تهران از کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به نفع فهرست ائتلاف اصولگرایان در تهران انصراف داد.وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به نفع فهرست ائتلاف اصولگرایان از کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف می‌دهم.

نشست مشترک 30 کاندیدای اصولگرای تهران صبح امروز برگزار شد

نشست مشترک کاندیداهای اصولگرای تهران صبح امروز با حضور اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان برگزار شد.در این نشست که به منظور تحکیم وحدت ائتلاف برگزار شد، اعضا به بررسی پیشنهادات و هماهنگی‌ برای برگزار همایش‌ها و برنامه‌ها پرداختند و برای ارتباط بیشتر اعضا رایزنی‌هایی صورت گرفت.در این نشست که بدون حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی و با حضور حدادعادل سخنگوی ائتلاف برگزار شد، مسائل داخلی و انسجام ائتلاف اصولگرایان مورد بررسی قرار گرفت.بنابر این خبر جزئیات برگزاری همایش زنان اصولگرا که یکشنبه هفته آینده 2 اسفند و جزئیات همایش اصلی ائتلاف اصولگرایان که 4 اسفند در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود، مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

اظهار نظر های افراد:

سیدهادی خامنه‌ای: پیروز انتخابات خواهیم بود

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: سعی و کوشش اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه ما به هر قیمتی در انتخابات شرکت می‌کنیم ثابت می‌کند ما درون نظام هستیم و برخلاف نظر و آرزوی آنها از نظام جدا نمی‌شویم. من معتقدم که ما پیروز می‌شویم و پیروزی الزاما در این خلاصه نمی‌شود که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در مجلس باشند و رای بیاورند، به نظر من پیروزی این است که ما بتوانیم خود را به مردم خوب بشناسانیم و به آنها بگوییم که در کشور چه می‌گذرد. آقای علی مطهری در لیست اصلاح‌طلبان جای دارد، ایشان شاید همه مواضعی که اصلاح‌طلبان دارند نداشته باشد، اما آیا مواضع همه اصلاح‌طلبان با همه یکی است. من با بسیاری از مواضعی که برخی به نام اصلاح طلبی ارایه می‌کنند مخالفم، مثلا در برخورد با مسائلی مثل سوریه، لبنان و فلسطین برخی حرف‌هایی را می‌زنند که من به عنوان یک اصلاح طلب آنها را اصلا قبول ندارم. هر دولتی در جمهوری اسلامی موظف است که به سوریه، فلسطین، لبنان و غزه کمک کند، دلیل این کار هم مشخص است، ما امنیت خود را وصل به فلسطین، غزه و لبنان می‌دانیم، اگر آنجا ناامن شود و دشمن در آنجا پیشرفت کند ما هم به خطر می‌افتیم، پس عقل ما به ما می‌گوید که از نان شب خود بزنیم و به آنجا کمک کنیم. این منطق کجا و آن منطقی که می‌گوید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است کجاست؟ این را همه نمی‌فهمند، اما کسانی که دستشان در کار است و با سیاست و مسائل خاورمیانه در ارتباط هستند می فهمند که این حرف، حرف درستی است.

 توکلی: لست ائتلاف اصولگرایان را «سرجمع» پذیرفتم

احمد توکلی نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس گفت: حضور در یک لیست ائتلافی لزوماً به معنای پذیرش همه اعضا و اجزای یک ائتلاف به صورت مستقل نیست، من سرجمع و با درنظر گرفتن جمیع جهات پذیرفتم که در لیست ائتلاف اصولگرایان حضور داشته باشم.

همان‌طور که حضور افراد تندرو در این لیست می‌تواند تاثیرگذار باشد، قرار گرفتن افرادی همچون من و چندنفر دیگر نیز بر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود و همان‌طور که گفتم، من با درنظر گرفتن جمیع جهات و به صورت سرجمع لیست ائتلاف اصولگرایان را پذیرفتم.

لازمه ائتلاف، تنازل است و نمی‌توان انتظار داشت که یک لیست ائتلافی درست همچون یک لیست حزبی یکدست باشد. تندروهای اصولگرا را کنترل می‌کنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل