بازدید 42915
بسته خبری «تابناک»؛

عقب‌نشینی از ادعای جنجالی روحانی/ سه گزینه‌ جدید ائتلاف اصلاحات/ واکنش وزیر کشور به شکایت هاشمی/روایت یامین پور از محبوبیت احمدی نژاد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ماجرای اصرار تختی به شجونی»،«انتقاد از راه‌اندازی «جشن واردات»»،«تلاش برای اجرای سناریوی نمایش‎ ـ ‎گشایش»،«طعنه‌ به شجریان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 13 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

رایزنی مجدد نمایندگان رد صلاحیت شده با لاریجانی

نماینده مردم پارس‌آباد از نامه تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده به دبیر شورای نگهبان و رایزنی با رئیس مجلس برای بررسی مجدد صلاحیت آنها خبر داد.حبیب برومند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از اعلام نظر شورای نگهبان در مورد تأیید صلاحیت شدگان، صلاحیت 15 نماینده فعلی مجلس از سوی شورا تأیید نشد. از این‌رو برخی نمایندگان در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی خواستار بررسی مجدد صلاحیت‌شان شدند.وی ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته جلسه‌ای را با آقای لاریجانی برگزار کردیم و ایشان قول پیگیری این موضوع را دادند. البته هنوز اطلاعی از پیگیری‌ها به ما داده نشده است.برومند با بیان اینکه از این 15 نماینده رد صلاحیت شده تعدادی مجدداً‌ اعتراض کرده‌اند، گفت: این تعداد شامل کمال‌الدین پیرموذن، محسن صرامی فروشان، صفر نعیمی رز، ارسلان فتحی‌پور، احمد شوهانی، احمد رجایی، علی ایرانپور، مهدی موسوی‌نژاد، محمدمهدی پورفاطمی و بنده است. ما نمایندگان در جلسه با رئیس مجلس نیز حضور داشتیم.وی در پایان گفت: هنوز به صورت غیررسمی و یا رسمی در مورد آخرین وضعیت بررسی صلاحیت به ما اطلاعی داده نشده است. منتظریم تا در روز 27 بهمن به صورت رسمی در جریان تصمیم شورای نگهبان قرار گیریم.


نظر وزیر احمدی نژاد درباره برجام2

وزیر پیشین علوم با توجه به مشکلات دانشجویان بورسیه از مجلس و قوه قضائیه درخواست کرد به داد بورسیه‌ها برسند، سیاست دولت یازدهم را گفتاردرمانی مطرح کرد و درباره برجام ۲ گفت: برجام ۱ چه گلی به سر وضعیت اقتصادی مردم زد که حالا گفتاردرمانی برجام ۲ را نزدیک انتخابات زمزمه می‌کنند.کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از حل نشدن مشکلات دانشجویان بورسیه خبر داد و با توجه به مشکلات این دانشجویان از مجلس و قوه قضائیه درخواست کرد که به داد بورسیه‌ها برسند.وی سیاست دولت یازدهم را گفتاردرمانی مطرح و تأکید کرد که دولت تاکنون در اکثر موارد فقط به دیپلماسی و گفتار درمانی پرداخته است، در مورد اقتصاد و خصوصاً اقتصاد مقاومتی هیچ کدام از وعده‌هایش محقق نشده است.


یک امام جماعت زن درمسجد دولتی دانمارک

شرین خانکان، به عنوان امام جماعت مسجد دولتی دانمارک در کپنهاگ معرفی شد. گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه انترنتی نیویورک تایمز، او که از پدری سوری و مادری فنلاندی متولد شده، یکی از چهار زنی است که به عنوان امام جماعت مسلمانان در دانمارک به اقامه نماز جماعت می پردازند.این امام جمعه دانمارکی می گوید: باید بین دستورات دین و نیازهای امروز جوانان ارتباط برقرار کرد و اسلام را با فرهنگ خودمان تطبیق دهیم.گفتنی است در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، سبک دین ورزی مسلمانان تفاوت های جدی و جالبی با دیگر مسلمانان در سایر نقاط دنیا دارد. برای نمونه در بیشتر مساجد اروپایی و آمریکایی نماز جماعت به صورت مختلط برگزار می شود.


ماجرای اصرار تختی به شجونی

حجت‌الاسلام جعفر شجونی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که سابقه مبارزه در دوران پهلوی را دارد، خاطره‌ای از جهان‌پهلوان تختی نقل کرده است.به گزارش «جوان و تاریخ»، در بخشی از خاطره شجونی آمده است: «... تلفن زنگ خورد. گوشی را برداشتم. یک نفر پشت تلفن سه بار گفت: شجونی قبرت حاضر است!. سرهنگ «عربی» از ساواک بود. ماجرای منبر رفتنم و دفاع از طلاب مظلوم فیضیه را فهمیده بود. می‌گفت شجونی ببینمت ناخن‌هایت را می‌کشم!خیلی ترسیده بودم. وارد مسجد ارک شدم. جمعیت موج می‌زد. ماشین‌های ساواکی‌ها هم منتظرم بودند. این میدان، رزم‌آور دیگری می‌خواست. خواستم برگردم. ناگهان دو دست تنومند بازویم را گرفت. تختی بود! لبخندش هنوز یادم هست. از او اصرار و از من انکار. آخر سر هم مرا راهی منبر کرد ...».


تخلفات انتخاباتی روز 22 بهمن در کرج پیگیری می‌شود

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج از وقوع تخلفات انتخاباتی در راهپیمایی روز 22 بهمن خبر داد و گفت: این تخلفات پیگیری و به نهادهای نظارتی اعلام خواهد شد.محمدتقی ایرانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه در روز 22 بهمن و همزمان با راهپیمایی شکوهمند مردم برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد مصادیقی از تخلفات انتخاباتی به خصوص نصب بنر بودیم.وی افزود: مردم این تخلفات انتخاباتی را نظاره می‌کنند و تشخیص می‌دهند که چه کسی قانون را رعایت می‌کند و چه کسی به قانون پایبند نیست.فرماندار کرج خاطرنشان کرد: علاوه بر تخلفات روز 22 بهمن، برخی از مطبوعات نیز بر خلاف قانون اقدام به درج عکس برخی از داوطلبان انتخابات و کارهای تبلیغاتی کرده بودند که آن نیز گزارش شده است.رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج با بیان اینکه تخلفات روز 22 بهمن پیگیری خواهد شد، ادامه داد: تخلفات مطبوعات علاوه بر اینکه به مراجع نظارتی اعلام می‌شود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ابلاغ می‌شود تا در زمان مناسب با آن برخورد شود.


عربستان روسیه را تهدید به جنگ مذهبی کرد

روزنامه «زود دویچه سایتونگ» آلمان با اشاره به اینکه در روسیه حدود 20 میلیون سنی مذهب زندگی می کنند، به نقل از وزیر خارجه عربستان نوشت: آیا این کشور (روسیه) می خواهد این ذهنیت را به وجود بیاورد که در کنار شیعه ها علیه سنی ها مبارزه می کند؟ و این به نفع مسکو نیست.به گزارش ایرنا، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان این هشدار را خطاب به «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه در باره حمایت این کشور از دولت سوریه مطرح کرد.الجبیر در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ»که امروز (شنبه) منتشر شد، افزود: به روسیه این نکته را یادآور شدیم که اگر کنار اسد در این مناقشه دخالت کند، طرف درگیر در یک جنگ مذهبی خواهد شد که بسیار بسیار خطرناک است.


هیچ اصولگرایی نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد

سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، گفت؛ در حال حاضر نمی توان گفت مجلس دهم اصولگرا خواهد بود یا اصلاح طلب چرا که بسیاری از دوستان در بدو ورود به مجلس اصلاح طلب یا اصولگرا هستند، اما بعد از ورود به مجلس باید دید چه اشخاصی اصولگرا یا اصلاح طلب باقی خواهند ماند. لذا باید منتظر بود تا نتایج نهایی بعد از اجرای انتخابات و تشکیل مجلس دهم اعلام شود.اکرمی تصریح کرد: معتقدم هیچ اصولگرایی نمی تواند اصلاح طلب نباشد، زیرا هر فردی به خاطر اصلاح قوانین در مجلس حضور پیدا می کند و اگر قرار بود قوانین اصلاح نشود چرا مجلس شورای اسلامی به وجود آمد؟


انتقاد از راه‌اندازی «جشن واردات»

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه برجام اکنون تبدیل به مجوز واردات و تقسیم رانت بین گروه‌های سیاسی شده، گفت: قراردادهای بسته‌شده با طرف‌های خارجی باید به طور شفاف برای مردم اعلام شود. مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با فارس گفت‌وگو می‌کرد، با اعلام این درخواست که نهادهای نظارتی باید یکبار تکلیف این موضوع را که رانت ناشی از واردات و گرفتن نمایندگی‌ها و مذاکره با شرکت‌های پس از برجام به جیب چه کسانی می‌رود، روشن کنند، تأکید کرد: ما زمانی تصور می‌کردیم عده‌ای توافق کرده‌اند برای اینکه منافع سیاسی‌شان تأمین شود، اما الآن برای ما در حال روشن شدن است که منافع اقتصادی از منافع سیاسی مهم‌تر و گسترده‌تر است.


تعریف روحانی از برجام 2

سن روحانی در پنجاه و پنجمین مجمع سالیانه بانک مرکزی که صبح امروز در بانک مرکزی برگزار شد،گفت؛ اکنون که از دوران تحریم عبور کرده‌ایم و وارد دوران پسابرجام شدیم امروز روزی است که باید برجام 2 یعنی برنامه جامع اقدام مشترک ملی تدوین کنیم و همه هم باید در کنار یکدیگر باشیم.


واکنش وزیر کشور به شکایت هاشمی

در نشست صبح امروز شورای معاونین وزارت کشور، نامه ستاد انتخابات یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان تهران به وزیر کشور، درخصوص جمع آوری اقلام تبلیغاتی مربوط به این نامزد از سطح شهر تهران مطرح شد و با دستور رحمانی فضلی، استاندار تهران مأموریت یافت تا سریعاً نسبت به بررسی دقیق موضوع و پیگیری‌های قانونی لازم در این خصوص اقدام و نتیجه را اعلام نماید.


جریان انحراف از لیست اصولگرایان کنار گذاشته شد

غلامرضا مصباحی مقدمد در گفت و گو با ایسنا گفت؛ از مجموعه اصولگرایان، جریان انحراف به کلی کنار گذاشته شد و هیچ یک از کسانی که بر اساس خط مشی اصولگرایان تحت عنوان انحرافی تعریف می‌شدند اجازه حضور نیافتند. کسانی که در لیست هستند هم سابقه تندروی ندارند و ما از این جهت لیست را معتدل می‌دانیم.تعهد دوستان ما این بود که سهم‌خواهی نکنند اما طبعاً‌ اینطور نیست که نتیجه بگیریم ترکیب شکل گرفته توازن کاملاً روشنی را به ما نشان می‌دهد.


علت علامه نبودن سید حسن خمینی مشخص شد

به گزارش نامه نیوز، نویسنده روزنامه «وطن امروز» در یادداشت امروز خود در توجیهی عجیب در رد علامه خواندن یادگار امام(ره)، گرفتن عکس یادگاری با آرش برهانی، فوتبالیست استقلال و ابراز علاقه نسبت به بازی «فلان بازیگر» را دلیلی بر علامه ندانستن سیدحسن خمینی دانست! حسین قدیانی در یادداشت امروز «وطن امروز» در توجیهی عجیب، به علامه خواندن یادگار امام از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و نوشت: «... آیا شخصی که تقریبا با همه فوتبالیست‌های لیگ برتری حتی آرش برهانی عکس یادگاری جدا جدا دارد و بنا به اعتراف خودش، نه تنها اغلب بازی‌های لیگ خودمان را می‌بیند که اغلب بازی‌های لیگ‌های خارجی را هم دنبال می‌کند «علامه» است؟! حضرات علامه از کی تا به حال این همه وقت آزاد و اوقات مازاد داشته‌اند که یک روز با سانترفوروارد استقلال بگذرانند، یک روز با هافبک دفاعی پرسپولیس و فردایش هم با جناب کی‌روش؟! یک روز مصاحبه با فلان مجله، یک روز مصاحبه با فلان روزنامه زرد و فردایش هم گفت‌وگو با فلان سایت؟! آن هم با سوالاتی از این دست که از کدام بازیگر سینما بیشتر خوشت می‌آید؟!چند وقت پیش عالیجناب با هدفی غیراخلاقی که حتی صدای جماعتی از مدعیان اصلاحات را هم درآورد، به فردی لقب علامه داد! اگر علامه شدن این همه راحت است، چرا خود عالیجناب، علامه نباشند؟! واقعا اگر علامه شدن، این همه آسان شده که تو، هم می‌توانی بیست‌چهاری با بازیکنان فوتبال بپری، هم بیست‌چهاری با بازیگران سینما، به طوری که در گوگل، بیش از تصاویر علمی و عالمانه، عکس‌هایت با ستاره‌ها باشد، تو بگذار ما علامه‌ای هم داشته باشیم به نام «علامه عالیجناب» که حتی نداند 24 بزرگ‌تر است یا 13!»


احمدی نژاد محبوب ترین شخصیت سیاسی کشور و ذخیره انقلاب است

وحید یامین پور در گفت و گویی با دولت بهار با بیان اینکه نیروی های انقلاب اسلامی از اختلاف لطمه دیده اند، گفت: در حال حاضر دشمنان بزرگی داریم و فرصتی برای طرح اختلافات وجود ندارد، بلکه باید یکدیگر را تقویت کنیم. یامین‌پور با اشاره به اینکه عده ای برای نابود کردن احمدی نژاد، زمین بازی تعریف کردند، اظهار کرد: دکتر احمدی نژاد، ذخیره نظام و انقلاب است و بنده ایشان را سرباز ولایت می دانم. وی با بیان اینکه از نظر من در عین حال دکتر احمدی نژاد مرتکب خطاهایی نیز شده است، گفت: دشمنان احمدی نژاد از سر کینه توزی و حسادت به برجستگی ها و محبوبیت او، به بهانه همین خطاها در پی نابود کردن رئیس جمهور سابق و حذف او از تاریخ انقلاب هستند که البته غیر ممکن است. وحید یامین پور با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند راه بازگشت احمدی نژاد به صحنه خدمت را سد کند، خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی های مخالفان دولت های نهم و دهم، محمود احمدی نژاد همین امروز نیز محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران است.


کوچک‌زاده: بخاطر ارادتم به اصولگرایان سکوت کردم

مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در گفت‌وگوبا تسنیم با اشاره به انتساب برخی اظهارات به خود برای اختلاف افکنی میان اصولگرایان، گفت: بنده یک کلمه علیه ائتلاف اصولگرایان نگفته‌ام و کسانی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، تلاش دارند میان اصولگرایان تفرقه ایجاد کنند. وی گفت: بنده به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس به همه نامزدهای که صلاحیتشان در شورای نگهبان تائید شده از جمله اعضای ائتلاف اصولگرایان ارادت دارم.


«شلیک ۱۰۰۰ گلوله در آبادان» تکذیب شد

دادستان آبادان با اشاره به حواشی اخبار مربوط به حادثه تیراندازی در یک مراسم عروسی در آبادان گفت: مطلب منتشر شده با عنوان «شلیک ۱۰۰۰ گلوله» در مراسم عروسی واقعیت ندارد و معلوم نیست این خبرنگار محترم این عدد دقیق یک هزار گلوله را از کجا آورده است؟ احمد شیرعلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تیراندازی‌های مرسوم در مراسم شادی و عزا اظهار کرد: استفاده غیرمجاز از سلاح و تیراندازی در مراسم بر اساس مقررات قانونی، ممنوع و جرم است، البته موضوع تیراندازی در مراسم بیش از این‌که یک مساله قضایی و امنیتی باشد یک مساله فرهنگی و مبتنی بر عادات و رسوم عرفی است. وی افزود: به طور حتم حاکمیت آن‌قدر اقتدار دارد که اقدامات لازم قانونی را در برخورد با این موضوع انجام دهد ولی از آنجا که مسئولان نظام خود را جدای از مردم نمی‌دانند و مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانند، در بسیاری از مسائل از جمله موضوع استفاده از سلاح غیرمجاز، از یاری شیوخ و سران طوایف که نوعا جزو نخبگان و ذی‌نفوذان جامعه هستند نیز استفاده می‌کنند.


گزینه‌های مطلوب ائتلاف اصلاح‌طلبان

احمد شیرزاد - نماینده سابق مجلس - در آرمان نوشت؛ باید اذعان داشت که اصلاح‌طلبان باید در این دوره عاقلانه‌تر رفتار کنند. در همین راستا قرار دادن چهره‌هایی از اصولگرایان در لیست‌های اصلاح‌طلبان که دارای مقبولیت هستند و در جامعه به عنوان حامیان دولت شناخته می‌شوند، مطلوب است. اگر اصلاح‌طلبان این دسته از اصولگریان را در لیست خود قرار دهند و آنها هم این امر را بپذیرند، ترکیب بسیار منطقی‌تری را در مجلس آینده شاهد خواهیم بود. البته تعداد این چهرها ممکن است محدود باشد. به عنوان مثال شخصت‌هایی مانند آقای علی مطهری مطلوب هستند و اگر در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرند، در جذب رای مردم تاثیر خواهند داشت. تردیدی نیست که در نظر گرفتن چنین گزینه‌هایی در نهایت به نفع اصلاح‌طلبان است. حتی اگر برخی از این چهره‌ها بعد از اینکه در مجلس حاضر شدند با اصلاح‌طلبان همراه نباشند.مساله دیگر اینکه به این دلیل که نگرانی‌هایی درباره ورود افراد بی‌تجربه به مجلس به وجود آمده است، باید حضور افرادی که در دوره‌های گذشته در مجلس حاضر بوده‌اند، به شرط اینکه همراه با دولت روحانی باشند، را مفید ارزیابی کرد. از همین روی حضور چهره‌های مانند حجت‌الاسلام ابوترابی و کاظم جلالی که تجربه کار در مجلس را دارند، می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل قرارگرفتن چهره‌های متین و منطقی در لیست اصلاح‌طلبان می‌تواند مثبت انگاشته شود.


راهبرد اصلی اصلاح طلبان از دیدگاه عارف

محمدرضا عارف در گفت و گو با ایلنا گفت؛ زاویه‌ای بین جریان اصلاحات و بخش‌هایی از حاکمیت پیش آمده است. او می‌گوید: بخشی از تریبون‌ها در اختیار رقیب بود و هر اتهامی که خواستند؛ زدند. امروز راهبرد اصلی ما این است که این زاویه را کم کنیم.


فاصله درآمدی پزشک با پرستار 50 برابر!

مسعود پزشکیان (عضو کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی) در مراسم بزرگداشت روز پرستار که امروز در برج میلاد برگزار شد با تاکید براینکه در هیچ کجای دنیا فاصله درآمدی بین پزشکان و کادر پرستاری آنقدر نیست که در کشور ما وجود دارد، گفت: چرا باید یک پزشک ۵۰ برابر یک کادر پرستاری پول بگیرد؟


هشدارهای پسابرجامی جهانگیری

اسحاق جهانگیری در مراسم بزرگداشت کارآفرینان برتر کشور گفت: اکنون با فرصت‌هایی مانند در اختیار داشتن منابع نفتی و یا موقعیت راهبردی منطقه ای در کشورمان روبرو هستیم اما فرصت های دیگری مانند حضور مردمی در عرصه های مختلف مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن وجود دارد که مسئولان باید از این فرصت ها برای مقابله با تهدیدها استفاده کنند. بر این اساس حضور مردم در انتخابات آتی نیز فرصتی است برای عبور از تنگناها و مشکلاتی که اکنون با آن درگیر هستند و هنر ما نیز باید استفاده از این فرصت ها باشد. معاون اول رئیس‌جمهور با هشدار نسبت به تهدیدات اقتصادی پسابرجام، گفت: باید مواظب باشیم که بازار داخلی در اختیار تولیدات خارجی قرار نگیرد و واردات بی رویه به تولیدات داخلی ضربه نزند.


باید مراقب جریان «شورای رهبری» باشیم

حجت‌الاسلام علی سعیدی در جمع بسیجیان شهرستان گرگان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف میان مردم و نظام، اظهار کرد: مردم ما باید با هوشیاری کامل در برابر ترفندها و حربههای دشمن همچون گذشته ایستادگی کنند و فریب برخی حرکتهای به ظاهر مؤدبانه و دلسوزانه را نخورند. به نوشته میزان، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد از طرح برخی مباحث سخیف درباره مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: برخی در ماههای اخیر با مطرح کردن موضوعاتی همچون شورای رهبری به دنبال فتنه جدیدی هستند که باید بسیار مراقب این جریان خاص بود.سعیدی در تشریح وضعیت این جریان، اضافه کرد: امروز این جریان که برای تغییر ارزشها وارد میدان شده است عناوینی همچون مستقل، فراجناح و بیطرف را به خود گرفته‌اند که مردم باید هوشیار باشند که فراجناح بودن به تعریف این جریان همان فراموشی اصول، مبانی انقلاب و پشت کردن به ارزشهای اسلامی و انقلابی است.وی با بیان اینکه سلوک جریان اخیر در کشور که مدعی فراجناح بودن است پیروی از سلوک رفتاری ابوموسی اشعری است، گفت: آن روحانی که برای دفاع از انقلاب و اسلام به پا نخیزد روحانی نیست و آن مسجدی که در راه اسلام جریان ایجاد نکند مسجد در طراز انقلاب و اسلام نیست و نباید وارد آن شد.


رونمایی از ائتلاف چهار ضلعي اصلاح طلبان

محمد جواد حق شناس، عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي،در گفتگو با آريا بیان داشت، تلاش در شوراي سياستگذاري دنبال مي شود که عليرغم اينکه تعداد قابل توجهي از چهره هاي شناخته شده و خدوم امکان حضور در انتخابات را ندارند؛ 31 استاندار دولت اصلاحات و دولت سازندگي و جنگ، بيش از 390 استاد دانشگاه تهران،150 نفر از نمايندگان دوره هاي مختلف رد صلاحيت شده اند. اما عليرغم ردصلاحيت هاي گسترده اين توان را داريم با ترکيبي از اصلاح طلبان، حاميان دولت، چهره هاي مستقل و نيروهاي معتدل اصولگرا يک ائتلاف چهار ضلعي را سامان دهيم و زمينه حضور جدي مردم را در انتخابات فراهم کنيم. تا با اين حضور يک "نه بزرگ" به تماميت خواهي و عدم پايبندي به قانون و انحصار طلبي گفته شود.


دفاع توکلی از ائتلاف اصلاح طلب ها

احمد توکلی نماينده تهران در نشست خبري خبرآنلاين برگزار شد، گفت: همانطور که از ائتلاف اصولگرایان دفاع می کنم، از ائتلاف اصلاح طلب ها هم ذفاع می کنم چون ضررهای زیادی از فقدان حزب در مجلس داشته ایم. برخورد آقایان عارف و تابش را که درباره تایید صلاحیت ها دیدم خیلی متین بود. ضمن اینکه به قانون تمکین کردند، اعتراضاتشان را سازمان یافته و درست مطرح کردند. اقای تابش حرف درستی را عنوان کردند مبنی بر اینکه نیروهای جدید را وارد می کنیم. اين نظر مبارکی است. فکر می کنم مشکل جدی نداشته باشیم و خیلی خوب رقابت کنیم. من از حضور اصلاح طلب ها احساس خطر نمی کنم. از مشارکتشان دفاع می کنم، آن هم به دلیل افزایش حضور و مشارکت مردم. اما فکر می کنم که برنده انتخابات در تهران اصولگرایان هستند.


تلاش برای اجرای سناریوی نمایش ـ گشایش

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سرمقاله شماره این هفته نشریه «پنجره» نوشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی، عرصهای است که در آن، مردم نمایندگان خود را طبق قانون اساسی و برای امور مهمی همچون قانونگذاری و نظارت بر دولت مشخص میکنند. هفتم اسفندماه نیز برای دهمین بار این چرخه انجام میگیرد و مجلسی که قرار است عصاره فضایل ملت باشد برای چهار سال شکل میگیرد. با این حال جریانسازان دولت فضا را بهگونهای پیش برده‌اند و می‌برند که آنها را به وسط میدان رقابت انتخاباتی کشانده و گویا هیچ تلاشی نیز از سوی افراد این جریان‌ها برای پرهیز و دوری از این فضا صورت نمیگیرد. برخی شواهد حکایت از آن دارد سناریوهایی برای توفیق یافتن دولت در انتخابات مجلس ترسیم شده باشد.دولت بهشدت بهدنبال چشاندن شیرینی برجام به کام مردم است و در تلاش است با دوپینگ سیاسی هم که شده، سناریوی «نمایش ـ گشایش» را در انتخابات پیش رو اجرا کند. بهطور مثال، از رهگذر سفرهای متعددی که این روزها از سوی هیئت‎‎های تجاری خارجی به کشور میشود و سفرهایی که مقامات ما به کشورهای صنعتی دارند، به بدنه جامعه القای «گشایش اقتصادی» می‌شود. بر همین اساس بهنظر میرسد، دولت تمایل دارد مجلسی بر سر کار باشد که در چنین گردنه‎‎هایی چشم خود را ببندد و تو گویی که شتر دیدی، ندیدی


تلگرام «پولی» می‌شود؟!

چندی‌ است مطلبی توسط کاربران شبکه‌ اجتماعی تلگرام دست به دست می‌شود که ادعا می‌کند قرار است بزودی استفاده از این پیام‌رسان از حالت رایگان خارج شود.به گزارش «شفاف»، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.**شایعه**چندی‌ است مطلبی توسط کاربران شبکه‌ اجتماعی تلگرام دست به دست می‌شود که ادعا می‌کند قرار است استفاده از این پیام‌رسان از حالت رایگان خارج شود: «Telegram به حالت شارژی تبدیل خواهد شد. اگر شما حداقل به 10 مخاطب این پیام را ارسال کنید، پس متوجه خواهند شد که شما یک کاربر مشتاق و فعال هستید و آرم شما به آبی تبدیل خواهد شد و رایگان باقی خواهد ماند.»


طعنه‌ به شجریان

مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما درباره علت عدم پخش آثار استاد محمدرضا شجریان در صداوسیما گفت: مساله عدم پخش آثار ایشان از صداوسیما به پیش از اینها برمی‌گردد. خود ایشان رضایت به پخش آثارشان در رسانه‌ای که عموم مردم ایران مخاطب آن هستند، نداشتند. به گزارش روز نو، محمدباقر معلم گفت: رسانه برای همه آحاد جامعه است. هنرمندی که هنرمند مردمی باشد، قاعدتا تمایل دارد که اثرش در صداوسیما پخش شود، مگر اینکه این هنرمند در دوره‌ای از مردم کشورش فاصله گرفته باشد؛ در واقع قواعد در هر سازمانی بعد از موضع‌گیری هنرمند وضع می‌شوند؛ مخاطب این موضوع را وارونه و معکوس می‌نگرد؛ یعنی تصور می‌کند فلان شخص را ممنوع‌الکار کرده‌اند، در حالی که او خودش خطش را از ملت و نظام جدا کرده است.


هاشمی در آستانه حذف از فهرست جامعه روحانیت مبارز

یک عضو جامعه روحانیت مبارز از آخرین وضعیت لیست این تشکل سیاسی برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت لیست جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان رهبری در تهران، اعلام کرد: لیست جامعه روحانیت برای استان تهران تقریبا‍ً نهایی شده و در آخرین مراحل تدوین قرار دارد. وی در پاسخ به این پرسش که زمان اعلام نهایی اسامی این کاندیداها چه زمانی خواهد بود، گفت: اگر جلسه جامعه روحانیت مبارز در روز سه شنبه (27 بهمن ماه) برگزار شود، اسامی نهایی نیز پس از برگزاری جلسه اعلام خواهند شد. ابراهیمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره احتمال حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در لیست نهایی جامعه روحانیت، اظهار کرد: در حال حاضر نام ایشان در لیست نیست و تقریباً به سمت حذف شدن می رود.

دفاع روحانی و جهانگیری از ورود نظامیان به اقتصاد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح شنبه طی سخنانی در نشست خبری که در محل سایت خبر آنلاین برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره دخالت نظامیان در اقتصاد، گفت: آقای روحانی و آقای اسحاق جهانگیری به صراحت از موضوع دخالت نظامیان در اقتصاد دفاع کردند مانند سپردن چندین پروژه عمرانی بزرگ به قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اما گلایه‌هایی هم در این میان وجود دارد،‌ اطلاع دارم سپاه نسبت به این موضوع بسیار حساس است و این مسئله و موارد اینچنینی را بررسی می‌کند و فرد بسیار مناسبی را هم برای این کار گذاشته است.

اعلام آمار طلاب زن

به گزارش رسا، محمود خالقی معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان این که قبل از انقلاب افرادی از خواهران به صورت پراکنده در علوم دینی درس می خواندند، تصریح کرد: در سال 63 به دستور امام حوزه علمیه خواهران و جامعةالزهرا شکل گرفت و به شکر خدا امروز حوزه علمیه خواهران 447 مدرسه علمیه در سراسر کشور با حدود 337 هزار فارغ التحصیل و 62 هزار مشتغل به تحصیل دارد که همه از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

اکرام اعضای شورای نگهبان اکرام قانون و پیامبر است

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با "شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان” با تاکید براینکه شورای نگهبان مرزی است که شکستن آن اعتباری برای فرد باقی نمی گذارد؛ گفته: همه باید حرمت نهادهای قانونی را حفظ کنند به ویژه شورای نگهبان که فقهای آن منسوب مقام ولایت و همه فقیه و جامع الشرایط هستند، احترام دینی و خلافت شرعی دارند و از نظر انتصاب، منصوب خود مقام معظم رهبری هستند لذا اکرام به آنان اکرام قانون و پیامبر می باشد و بی احترامی به آنان برای همه ضرر دارد.

سر رهروان بی‌کلاه ماند؟

یک عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت گفت: ارائه لیست جداگانه از سوی فراکسیون رهروان ولایت منتفی است. عوض حیدرپور نماینده شهرضا و عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفت‌وگو تسنیم، منتفی شدن ارائه لیست انتخاباتی از سوی این فراکسیون خبر داد و اظهار داشت: فراکسیون رهروان ولایت مجلس با توجه به شرایط موجود لیست جداگانه نمی‌دهد، اما قرار است رایزنی‌هایی شود تا اسامی اعضای فراکسیون در لیست‌های دیگر قید شود. رایزنی‌‌های لازم از سوی فراکسیون صورت گرفته تا اعضای فراکسیون در لیست‌های موجود در شهرستان‌ها، مراکز استان‌ها و شهر تهران قرار گیرند، لذا ارائه لیست جداگانه از سوی فراکسیون منتفی است. آقای لاریجانی هم به عنوان رئیس مجلس و عضو فراکسیون رهروان ولایت گفته‌اند از اعضای فراکسیون در کل کشور حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

2 کاندیدایی که در آخرین دقایق صلاحیت شان رد شد

فهرست تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران در حالی با حضور ۳۳ نفر نهایی شد که تعداد این فهرست تا پیش از بررسی شکایات تأیید صلاحیت نشدگان در مرحله اول بررسی‌ها ۳۶ نفر بود. به گزارش خبرآنلاین، فهرست تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران در حالی با حضور ۳۳ نفر نهایی شد که تعداد این فهرست تا پیش از بررسی شکایات تأیید صلاحیت نشدگان در مرحله اول بررسی‌ها ۳۶ نفر بود. با این وصف نه تنها شکایت هیچ‌یک از معترضان پذیرفته نشد نام دو تن از تأییدشدگان مرحله قبل نیز خط خورد و یک نفر نیز به حوزه دیگری منتقل شد. صلاحیت آیات سیدعباس حسینی قائم‌مقامی و مهدی هادوی‌تهرانی در دوره‌های پیشین انتخابات خبرگان تأیید شده بود که در این مرحله رد صلاحیت شدند. نام قائم‌مقامی، روز 21 بهمن و تنها ساعاتی پس از ضبط سخنرانی تبلیغاتی او در صداوسیما از فهرست تأیید صلاحیت‌شدگان حذف شد.

عقب‌نشینی از ادعای جنجالی روحانی

در حالی که رئیس جمهور در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برجام گفته بود:« می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم، برجام را خدا آورد» پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری جمله «برجام را خدا آورد» را از متن سخنرانی روحانی حذف کرده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی