بازدید 29935
روایت تصویری اتفاقی فراموش ناشدنی که آتش نشانان اهوازی رقم زدند؛

این بار نوبت «آقا محسن» 12 ساله بود که فرمانده شود و پرواز کند

در ایستگاه همه آماده باش بودند. همه آتش نشان هایی که لباس عملیات به تن داشتند، کلاه بر سر گذاشته و منتظر بودند تا فرمانده شان از راه برسد. فرماندهی که لباس های مخصوص خود را دریافت کرد، بی سیم به دست گرفت و تبدیل به کم سن و سال ترین آتش نشان شهر شد؛ شاید کم سن و سال ترین آتش نشان کشور یا حتی جهان.
کد خبر: ۵۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 13 February 2016
آیا اصلاح طلبان به «دبیر» اعتماد خواهند کرد؟ اهوازی‌ها که پیشتر نشان داده بودند، حاضرند جدی‌ترین تلاششان را برای خلق دنیایی کودکانه به کار ببندند، پیش از آنکه خیرین دیگر شهرها دست به کار شوند و از برآورده شدن آرزوی «عباس» الگو بگیرند، بار دیگر مهربانی خود را به رخ ایرانیان کشیدند.

به گزارش «تابناک»، هنوز دو هفته از برآورده شدن آرزوی «عباس» و پلیس شدن این کودک مبتلا به سرطان در اهواز نگذشته، خبر می‌رسد، آرزوی کودک مشابه دیگری هم جامه عمل پوشیده است؛ این بار به مدد آتش نشانان مهربان اهوازی، در روز تعطیل انتهای هفته و در کمتر از یک روز پس از آماده باش ایشان به مناسبت راهپیمایی 22 بهمن.

سازمان آتش نشانی اهواز و مؤسسه «پنجمین فصل قشنگ» دست به دست هم دادند تا «آقا محسن» را به فرمانده آتش نشانی تبدیل کرده و خاطره‌ای در ذهن این کودک دوازده ساله حک کنند که می‌تواند رنجش را به فراموشی سپرده و کاری کند که هرچه زودتر مهیای بازگشت به زندگی عادی شود؛ زندگی که چه بسا به آتش نشان شدن محسن منجر شود و تداوم حلقه امیدبخشی مردم به یکدیگر باشد.


زمانی که آقا محسن بیمارستان را به همراه والدینش ترک کرد، شاید فکر نمی‌کرد که  ایستگاه آتش نشانی گلستان (ایستگاه700) مقصدشان باشد و قرار است ساعات آینده نقشی را ایفا کند که برای سالها در فکر و خیال می‌پرواند؛ اتفاقی که شاید هنوز هم برایش باور پذیر نشده باشد، ولی گنجینه تصاویر و به یاد آوردن فرماندهی آتش نشانان در صحنه عملیات چیزی نیست که از یاد کسی برود.

در ایستگاه همه آماده باش بودند. همه آتش نشان هایی که لباس عملیات به تن داشتند، کلاه بر سر گذاشته و منتظر بودند تا فرمانده شان از راه برسد. فرماندهی که لباس های مخصوص خود را دریافت کرد، بی سیم به دست گرفت و تبدیل به کم سن و سال ترین آتش نشان شهر شد. شاید کم سن و سال ترین آتش نشان کشور یا حتی جهان.

از تصور خارج است، بدانیم زمانی که آژیر آماده باش ایستگاه به صدا در. آمد و خودروی فرماندهی آتش نشانی مقابل پای این کودک رنج کشیده ترمز زد، چه حسی در وجودش جوانه زد اما می‌شود حدس زد که جنس احساس آن لحظه آقا محسن آنقدر ناب بوده که بیماری سخت را تحت فشار قرار دهد و پس بزند؛ بیماری‌ که تحملش برای بزرگسالان نیز راحت نیست چه برسه به کودکانی که باید بدوند، بجهند، شاد باشند و لذت زندگی را بچشند اما نمی‌توانند.

 حالا زمان عملیات فرا رسیده بود. همه به فرماندهی محسن راهی میدانی شدند که در آنجا مانور اطفای حریق قرار بود رخ دهد. همه یعنی زنجیره از خودروهای آتش نشانی و مأموران زبده که راهی متفاوت ترین مأموریت کاری شان می‌شدند؛ مأموریتی با صدای آژیر، به فرماندهی کودکی که بزرگِ جمع شده بود.


شاید اگر محسن از شیمی درمانی راهی صحنه عملیات نشده بود، راحت تر می‌شد ذوق و شوقش را در تصاویر دید ولی اطمینان داریم که برای فرمانده عملیات اطفای حریق دیروز در اهواز، نوع دوستی بی نظیر اهالی این دیار آنچنان ذوقی ایجاد کرده که شیمی درمانی ساده تر شده و مبارزه با این بیماری صعب العلاج ساده تر از قبل شود.

مخصوصا که می‌دانیم در این مانور باشکوه، هم سالانش هم همراهش شدند. از جنس دوستان محسن در بخشی که در آن تحت مداوا قرار دارد و حالا با شنیدن داستان محسن، شور و شوقی خاص خواهند یافت و کاری خواهند کرد که بیماری هرچه سریعتر از ایشان دور شود. دوستانی که اگر حال دوستشان بد نشده بود، امروز با محسن در صحنه عملیات آتش نشانی بودند.

مسئول خیریه‌ای که این برنامه را ترتیب داده، می‌گوید: این برنامه را به این نیت اجرا می‌کنیم تا بچه‌های سرطانی را به جامعه پزشکی بشناسانیم، چون آنها بچه ها را «دی سی» اعلام می‌کنند؛ یعنی اینکه بدن آنها دیگر به درمان جواب نمی‌دهد و پذیرای درمان نیست و ما هم به دنبال روش های جدید برای کمک به درمان هستیم.

اما در صحنه عملیات نه کسی با این مسائل کار دارد و نه چه بسا دوست دارد درباره آن فکر کند. این را می‌شود از دویدن آتش نشان ها پس از صدور فرمان های محسن پشت بی سیم فهمید که برای اطفای آتش با تمام توان فعالیت.ی می‌کنند. آتش نشانانی که خدا می‌داند چه فکری در ذهنشان چرخ می‌زند اما می‌شود از اشک و لبخند ناظرین فهمید که موفق بوده‌اند.

موفقیتی که با دست تکان دادن آقا محسن و همکاران جدیدش برای مردم در قاب دوربین ها ثبت می‌شود، به امید روزی که محسن و دیگر محسن ها به آرزویشان برسند و پدر و مادرشان شاهد قد کشیدن درخت آرزوهای نوباوه گانشان باشند؛ آرزوهایی که دیگر دور از دسترس نیستند.  


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۴۸
خدا خیر به همه بانیان این امر خیر بده
ایشالا شفای عاجل برای همه بیمارانمون مخصوصا کودکان عزیز
اميدوارم باني اين كار نيك عاقبت بخير بشه.
انشالله خدا شفا بده
مسئولان نظام هم بررسی کنند که چرا اینقدر در ایران سرطان زیاد شده
چقدر اين كارا جاش تو كشور ما خاليه دمتون گرم.
سسلام
خوشحالم که خوزستانیم
آفرین به دست اندرکاران.
کاش مهربانی و اخلاق را در همه سطوح کشور ببینیم. شاید آرزوی کشورمان ایران این باشد.
انشا الله خدا به همه این عزیزان شفا عنایت کند تا دوباره برق شوق و رندگی در چشمانشان جاری شود.
واقعا افرین چه کار قشنگی.
تبریک میگم به مردم خوب اهواز.
درود بر شرفتون
کار زیبایی کردن... دست شون درد نکنه
عالی
دستشون درد نکنه
به حق همین شب(ولادت حضرت زینب و روز پرستار) انشاالله خداوند مهربان لباس عافیت بر تن همه مریضا بپوشاند
كار بسيار زيبا و انساندوستانه اي بود
اجرکم عندالله
خداوند بانیان این امر خیر را در پناه خویش حفظ فرماید.
با افزایش آلودگی های غذایی و آب و دارو و هوا ، منتظر سونامی سرطان باشید ...
خدایا به بزرگیت امیدواریم این بچه ها شفا پیدا کنن و عزیزان اتش نشان هم همیشه سالم و تندرست باسن در پناه تو
آفرین
دم دست اندر کاران این کار بسیار زیبا گرم . آرزوی سلامتی برای محسن عزیز و معصوم دارم .
تن انسان به لرزه در میاد. از قدرت و رحمت پرودگار نباید نا امید بود و درود بر تمام انسان های واقعی که اولویت های زندگی شون این اهداف است. آرزوی سلامتی میکنم برای این گل...
آفرین
این همه مهربونی....
احسنت . خیلی حرکت انسان دوستانه ای بود
ممنون از شما دوستان عزیز که شرف وانسانیت رو سرلوحه قرار دادین از خداوند برایتان ارزوی بهترینها را دارم .همیشه سلامت وشاد باشین .
حالا نمیشد عکس کودکی بیمار رو در بنر استفاده نکنن و از لفظ بیمار هم استفاده نمیشد! همه کارهای خیر با یک اشتباه به باد میره!
عالی بود
بنام خدا
با سلام-ازهمين جا دست تك تك دوستان و عزيزان زحمكتش آتش نشاني را مي بوسم كه با اين اقدام خداپسندانه و مردمي دل نوجواني را شاد و ملتي را اميد وار كردند كه حس نوع دوستي ميتواند صحنه هاي با شكوهي را خلق كند .
نقش رسانه های کشور ما تو اینجور مواقع باید پررنگ تر بشه همانطور که تو کشور های دیگه که این اتفاقها میافته همه جای دنیا باخبر میشن همین چند وقت پیش تو کشور آمریکا یه اتفاق مشابه افتاد که همه با خبر شدند باید باید این اتفاقها به همه جای دنیا اطلاع رسانی بشود
خدا خیرتون بده
دمتون گرم
با سلام و تشكر از همه دست اندر كاران اين برنامه قشنگ . به اميد فراگير شدن اين فرهگ در همه جاي كشور عزيزمان ايران . به اميد روزي كه همه به ايراني بودن خودشان افتخار كنند .
سلام ودرودخدابربندگان شایسته ای که برای رضای خداوندمتعال ازهرتلاش وکوششی برای شادکردن دل انسان مومن آن هم کودگی که داری قلبی مهربان می باشدکه خداونددرآن جای دارد
کارزیباوقشنگ عزیزان هوازی رامی ستایم وازخداوندمی خواهم برای خدمت به خلق به همه توفیق ویژه عنایت فرماید.
اشک شوق نوشتن رابرایم سخت کرده
زنده وجاویدبادایران اسلامی وپاینده بادملت ایران
سربلندوسرافرازباشید
درپناه حق
آفرین به اهوازی ها
درود بسیار زیبا بود ارزو میکنم پروردگار بزرگ تمام بیماران را شفا بدهد
اشک تو چشمام جمع شد.
حرکت جالبی بود.
انشااله خدا همه بیماران را شفای عاجل دهد مخصوصا کودکان بیمار را
آرزو میکنم کسانی که به این نیت خیر هر کاری برای این عزیز دل کردند و کسانی که در این کارهای خیرخواهانه شرکت میکنند حاجاتشون برآورده به خیر بشه و خودشون و عزیزانشون همیشه سالم و شاد باشند
شاید در حرکت اول هدف برآوردن ارزوی عباس بود اما اینبار دنبال اهداف تبلییغی هستن
آقا درود به مسئولین شهر اهواز که انسانیت و عاطففه رو برای همه معنا میکنند .....
آفرین
واقعا کارتون عالی بود
کار بسیار پسندیده و خوبی است وگسترش اخلاق و نوعدوستی میتونه اصطکاک وتنش رو کم کنه و مهربونی زیاد
فقط میشه گفت آفرین
خدا خيرشون بده من كه الان سركارهستم بغضم بدجورگرفته ميخوام گريه كنم . خدا به همه مريضان لباس عافيت بپوشان. الهي آمين
انشالله خدا دل خونواده اين آتشنشانان مهربون رو شاد كنه كه دل اين بچه رو شاد كردند . الهي آمين
اشک در چشمان و بغضم در گلوست
عالی بود امیدوارم زودتر شفا پیدا کنند
آفرین به این عزیزان و خوش بحال خودم که اهوازیم
اشک شوق...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار