بازدید 1742

درمان اختلالات کف لگن آینده روشنی دارد

کد خبر: ۵۶۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 13 February 2016
مسوول کلینیک کف لگن دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل اینکه اختلالات کف لگن در فیزیوتراپی یک حیطه خاص است، همکاری افراد در این زمینه کمتر است و هنوز این حوزه مورد توجه قرار نگرفته است، اما آینده آن مثبت است.

به گزارش ایسنا، مائده فانی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک اختلالات کف لگن دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: گروه فیزیوتراپی تصمیم گرفت کلینیک جدیدی برای بیماران اختلال کف لگن به دلیل شرایط خاص این افراد در مقایسه با بیماران عادی ارتوپدی فراهم کند و همچنین از دستگاه‌های جدیدی که در دیگر مراکز فیزیوتراپی عادی استفاده نمی‌شود، در این کلینیک برای درمان بی‌اختیاری ادرار استفاده شود.

وی با بیان اینکه گروه اختلالات کف لگن بیشتر بر روی مبتلایان به بی‌اختیاری ادرار و مدفوع کار می‌کند، گفت: به دلیل اینکه کلینیک تازه تأسیس‌شده است، بنابراین پژوهش‌ها بیشتر بر روی طرح پرسش‌نامه‌ها تمرکز دارد، چراکه طرح پرسش‌نامه قدم اول برای انجام یک تحقیق محسوب می‌شود.

مسوول کلینیک کف لگن دانشکده توان‌بخشی ادامه داد: هنگامی‌که نتیجه یک مداخله می‌خواهد، مورد بررسی قرار گیرد، باید از پرسشنامه‌ها استفاده شود. گروه اختلالات کف لگن با ترجمه پرسشنامه‌های انگلیسی به فارسی درصدد است از این پرسش‌نامه‌ها در اداره بیماران بی‌اختیاری ادرار استفاده کند و بنابراین بیشتر بر روی طرح پرسشنامه‌ها کار می‌شود.

فانی با بیان اینکه این مرکز با متخصصان اورولوژی در زمینه درمان بیماران اختلال بی‌اختیاری ادرار همکاری می‌کند، اظهار کرد: برای کسب نتیجه درباره سنجش اختلال بی‌اختیاری ادرار باید ابزاری وجود داشته باشد پس ابتدا باید پرسش‌نامه تهیه شود و پس از آن با استفاده از روش‌های مختلف پروتکل‌ها تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضرکلینیک سه طرح پژوهشی دارد، گفت: این طرح‌ها جدید و برای کسب نتیجه از آنها نیاز به زمان است.

فانی با اشاره به اینکه کلینیک اختلالات کف لگن اولین کلینیک تخصصی در این زمینه در سطح استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: نتیجه حاصل از درمان مبتلایان به اختلالات کف لگن آمار مثبت ارایه کرده و بنابراین آینده روشنی برای این بیماری وجود دارد، اما نیاز به زمان، آزمایش روش‌های مختلف درمانی (نه آزمون و خطا)، تحقیقات و همکاری بیشتر دانشجویان و اساتید در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این حیطه در فیزیوتراپی یک حیطه خاص است، همکاری افراد در این زمینه کمتر است و هنوز این حوزه مورد توجه قرار نگرفته است، اما آینده آن مثبت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی