بازدید 41827

پیکر سوخته سهراب رحیمی کشف شد

پیکر سهراب رحیمی، شاعر، مترجم و روزنامه‌نگار ایرانی مقیم سوئد روز گذشته در خودرویی سوخته کنار یکی از جاده‌های شهر مالمو سوئد کشف شد.
کد خبر: ۵۶۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 12 February 2016
پیکر سوخته سهراب رحیمی کشف شد
پیکر سهراب رحیمی، شاعر، مترجم و روزنامه‌نگار ایرانی مقیم سوئد روز گذشته در خودرویی سوخته کنار یکی از جاده‌های شهر مالمو سوئد کشف شد.

به گزارش خبرنگار آنا، سهراب رحیمی، یکی از شاعران و مترجمان خارج از کشور که با وجود بعد مسافت، همکاری قابل توجهی با رسانه‌ها و روزنامه‌های داخلی داشت، روز گذشته دیده از جهان فروبست. این خبر در حالی اهالی شعر و ادبیات را دچار بهت و اندوه کرد که پیکر سوخته این شاعر پنجشنبه 22 بهمن‌ماه در داخل خودرویی خارج از شهر مالمو کشف شد.

بخش فارسی رادیو سوئد پیش از کشف هویت این شاعر درباره این اتفاق ناراحت‌کننده گزارش داد: «پلیس سوئد در گفت‌وگویی با روزنامە اکسپرسن اعلام کرد کە در این باره گزارشی دریافت کردە و از یک نفر نیز بازجویی بە عمل آوردە است اما اطلاعات بیشتری درباره چگونگی حادثه و یا دلیل این مرگ، ارائە نکرد. با این حال پلیس مایل است تا مشخص شدن نتایج تحقیقات، این حادثە را تحت عنوان «قتل» طبقەبندی کند. بە موجب اطلاعات رسیدە به بخش فارسی رادیو سوئد، جسد پیداشدە متعلق به یک نویسنده پنجاە و چندسالە ایرانی‌تبار ساکن مالمو است کە از اعضای انجمن قلم سوئد (پن) بوده است.»

سهراب رحیمی در ۴ دی ۱۳۴۱ به دنیا آمد. او پس از ترک ایران ساکن شهر مالمو سوئد شد. او همکاری با نشریات ایران و سوئد را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. از ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷سردبیر گاهنامه شعری اثر بود. او از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ منتقد شعر در نشریه فرهنگی کولتورن و عضو هینت دبیران مجله ویژه شعر پوپولارپوئسی در سوئد بود. اشعار رحیمی تا کنون به زبان‌های ترکی، عربی، انگلیسی، فارسی، اسپانیایی؛ فرانسوی، مقدونیایی، دانمارکی، سوئدی، روسی، اوکراینی، چینی و آلمانی ترجمه شده‌ است.

زنده‌یاد رحیمی در سال ۱۳۹۲ موفق به دریافت جایزه شعر «نیکلای گوگول» از کشور اوکراین شد. او هم‌چنین سردبیر سایت ادبی صحنه‌ها بود.
پیکر سوخته سهراب رحیمی کشف شد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان