بازدید 5911

اگر می توان به غزه کمک کرد به یمن هم می توان!

تجاوز نظامی عربستان سعودی و ائتلافی که از برخی کشورهای مرتجع عرب برای حمله به یک کشور عربی دیگر بنام یمن ساخته است، وارد یازدهمین ماه خود شده است. یازده ماهی که جز، رنج و درد و محنت به همراه مقاومت برای مردم فقیر این کشور چیزی به ارمغان نیاورده است.
کد خبر: ۵۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 12 February 2016
کریم جفری از فعالان مطبوعاتی کشور در مطلبی با عنوان «اگر می توان به غزه کمک کرد به یمن هم می توان!»  برای تابناک نوشت :

تجاوز نظامی عربستان سعودی و ائتلافی که از برخی کشورهای مرتجع عرب برای حمله به یک کشور عربی دیگر بنام یمن ساخته است، وارد یازدهمین ماه خود شده است. یازده ماهی که جز، رنج و درد و محنت به همراه مقاومت برای مردم فقیر این کشور چیزی به ارمغان نیاورده است.

در طول این یازده ماه، کشور در محاصره یمن، با مردمی صبور و مقاوم نشان داده که برای حیثیت و شرف ملی خود حاضر به هیچ معامله‌ای نیست، رزمندگان یمنی برای باقی ماندن در جغرافیای شرف و اخلاص، در برابر مجهزترین ارتش عربی که از مستشاران آمریکایی و انگلیسی بهره می‌برند،‌ مقاومت کرده و بر این باور هستند که سرزمین آنها جایی برای اهداف مالیخولیایی گروهی تازه به دوران رسیده در پادشاهی تاریکی نیست.

حکام سرزمین شن که باد نخوت و خودخواهی‌شان آنها را به سمت ماجراجویی‌های عجیب در منطقه برده و با استفاده از دلارهای بادآورده نفتی تلاش می‌کنند قافیه باخته را به ردیف بردن تبدیل کنند، در باتلاقی که خود ساخته‌اند گیر افتاده و تنها راه برون رفت از این ماجرا را نابودی کامل خانه و کاشانه مردم این کشور می‌دانند.

واقعیتی که در یمن شاهد آن هستیم، مبتنی بر آن است که سعودی‌ها از این واهمه دارند که مبادا دوستداران ایران در یمن بساط قدرت خود را پهن کنند و این کشور نیز به نقطه‌ای برای نفوذ ایران تبدیل شود. همه می‌دانند که سوریه چوب همراهی با ایران را می‌خورد و ما برای این چوب خوردن، خوب همراهی و همکاری کردیم، در عراق نیز ماجرا بر همین منوال بود و ما با توان لازم در این کشور ورود کردیم، مشورت دادیم، اسلحه‌ و آموزش دادیم و بالاتر از همه خون دادیم.

نگارنده اما بر این باور است که تکلیف آینده آسیای جنوب غربی نه در این دو کشور، بلکه در جای دیگری تعیین می‌شود، جایی بنام سرزمین یمن که توصیف کامل آن در بالا رفت. انقلاب اسلامی ایران با شعار حمایت از مظلومان و مستضفعفان جهان شکل گرفت و تاکنون در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است اما به‌نظر می‌رسد گام اصلی و نهایی در یمن است، جایی که یکی از مظلوم‌ترین کشورهای جهان اسیر دست شقی‌ترین انسان‌ها شده‌اند.

مردم یمن این روزها بعد از خدا تنها امیدشان به مردم ایران است، این حساب و کتاب ساده دارد، اگر سعودی‌ها همه تلاش خود را می‌کنند تا ایران را در منطقه به انفعال و شکست بکشانند، ما هم باید حرکتی کرده و با قدرت ورود کنیم. هر چند در این مساله شکی وجود ندارد که نهادهای مرتبط موارد را پیگیری می‌کنند، اما بر اساس یک نیاز لازم و فوری، مردم یمن نیازمند کمک هستند، چندی پیش تصاویری منتشر شد که رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن پاکت‌های دلار را تحویل سران خودفروخته قبایل یمنی می‌دهد، در این میان، به‌نظر می‌رسد که موجودی مالی یمنی‌ها تهدیدی مهم به‌شمار می‌رود که باید به آن توجه داشت.

اگر می‌شود به باریکه غزه در زیر موشک‌باران و بمباران صهیونیست‌ها کمک رساند، بدون شک می‌توان برای مدافعان قهرمان یمن که از آنجا خط سرخ دفاع از ایران شکل می‌گیرد هم کمک‌های  غذایی، دارویی و حتی مالی فرستاد. یمن نقطه غلبه ایران در منطقه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر