بازدید 2808
تندگويان همزمان با اعلام ممنوعيت بلند‌مرتبه سازي در تهران تأكيد كرد:

آلودگی هوا هیچ ربطی به بلند‌مرتبه سازی ندارد

نايب رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران همزمان با اعلام ممنوعيت بلندمرتبه سازي در تهران گفت: تهران، چاره اي جز بلندمرتبه سازي ندارد، چرا كه جمعيت شهر رو به رشد است و هيچ سياست بازدارنده اي هم براي كنترل جمعيت آن اجرا نشده است.
کد خبر: ۵۶۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 12 February 2016
 نايب رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران همزمان با اعلام ممنوعيت بلندمرتبه سازي در تهران گفت: تهران، چاره اي جز بلندمرتبه سازي ندارد، چرا كه جمعيت شهر رو به رشد است و هيچ سياست بازدارنده اي هم براي كنترل جمعيت آن اجرا نشده، يعني دولت نه در سرانه ها و نه در قوانين و مقررات، فكري براي جمعيت پذيري تهران نكرده و براي مهاجرپذيري اين كلان شهر، هيچ برنامه ريزي انجام نشده است.

به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس محمد مهدي تندگويان افزود: برج سازي، موضوعي نيست كه ما بتوانيم آن را رد كنيم يا آن را زير سوأل ببريم و اين نوع ساخت وسازها در همه جاي دنيا انجام مي شود و از برج هاي 100 تا 120 طبقه بهره برداري مي كنند و اين مشكلي براي شهرهايي كه ميزبان چنين ساختمان هایی هستند ايجاد نمی كند، مشروط به اين كه همه قوانين و مقررات رعايت شوند.
 
وي با اشاره به اين كه ما نبايد كلاً بلند‌مرتبه‌ سازي و برج سازي را از منظر شهرسازي زير سوأل ببريم، اظهار كرد: بلند‌مرتبه سازي اگر اصولي باشد، مي تواند به عنوان راهكاري براي جمعيت پذيري تلقي شود اما يكي از مشكلات اصلي كه در اين باره وجود دارد، نبود پيوست ترافيكي است.
 
مهندس تندگويان با بيان اين كه ساخت و سازهاي غير قانوني و بلند‌مرتبه سازي هاي بي ضابطه در تهران، به دليل تخلف مديران شهري در ادوار گذشته بوده كه امروز سر كار نيستند، تصريح كرد: در يكي دو سال گذشته، هيچ گونه بلند‌مرتبه سازي اي بدون توجه به پيوست ترافيكي در تهران انجام نشده و شوراي شهر و شوراي عالي معماري و شهرسازي، اين موضوع را مورد توجه قرار داده اند.
 
وي در خصوص برخي اظهارات مبني بر اين كه بلند‌مرتبه سازي در غرب تهران باعث جا به جا نشدن هواي آلوده و در نتیجه افزايش آلودگي هواي اين كلان شهر شده است نیز گفت: اين طور نيست؛ چرا كه آلودگي هوای اكثر كلان شهرهاي دنيا كه    برج هاي بسيار بلند‌تري از تهران دارند، نصف تهران و حتی يك چهارم تهران هم نيست.
 
مهندس تندگويان با اشاره به اين كه اصلي ترين عامل آلودگی هواي تهران، خودروهايي هستند كه از دَرِ كارخانه كه خارج مي‌شوند و از همان روز اول که به حرکت در می آیند، آلاينده هستند و اگر براي معاينه فني بروند رد مي شوند، اظهار كرد:در ايران، ‌استاندارد ساخت خودرو حتي در كارخانه هم رعايت نمي شود و اين خودروهاي غير استاندارد، هر روز به تعداد زيادي توليد شده و وارد تهران و ساير شهرها و کلان شهرهاي كشور مي شوند.
 
وي با بيان اين كه به افزايش یا کاهش آلودگي هوا هيچ ربطي به بلند‌مرتبه سازي ندارد و اين اظهارات، بحث‌ های حاشيه اي است، تصريح كرد: اگر بلند‌مرتبه سازي باعث آلودگي هوا می شود، چرا در بسياري از شهرهاي كشور -  از اراك و شيراز گرفته تا ايلام و بندر عباس -  با معضل آلودگي هوا مواجه هستيم؟
 
نايب رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: خودروهايي كه خودمان توليد مي كنيم و به دست مردم مي دهيم، عامل اصلي توليد انواع آلاينده های هوا و علت عمده آلودگي هواي تهران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار