بازدید 17417

آخرین اتفاقات انتخاباتی در دو جناح اصولگرا یان و اصلاح طلبان

جناح ها سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا نیز خود را برای حضور همه جانبه در این رقابت آماده می کنند، به نظر می رسد دغدغه های دو جناح برای این حضور تفاوت های بسیار زیادی دارد، بیشترین نگرانی اصلاح طلبان رد صلاحیت افراد سر شناس اصلاح طلب است که ممکن است به ریزش آرا بیانجامد.
کد خبر: ۵۶۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 12 February 2016
آخرین تحرکات انتخاباتی در جبهه اصلاح طلبانیک هفته دیگر تا شروع تبلیغات انتخاباتی زمان مانده است و تنها 14 روز دیگر، انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، اما از هم اکنون تحرکات انتخاباتی و زمینه سازی برای تبلیغات گسترده نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور به چشم می خورد.

به گزارش «تابناک»، هر چقدر زمان می گذرد آرایش سیاسی گروههای اصلاح طلب و اصول گرا نیز روشن تر می شود، در حال حاضر لیست های هر دو جناح در برخی از شهر های کشور از سوی شواری سیاست گذاری اصلاح طلبان و شورای ائتلاف اصول گریان ارائه شده است، اما همچنان این احتمال وجود دارد که لیست نهایی آنها دچار تغییر گردد.

در جناح اصلاح طلبان نیز تحرکات دیگری به چشم می خورد، از روز گذشته زمزمه های ائتلاف بین حامیان دولت و صدای ملت با حضور علی مطهری در لیست اصلاح طلبان به گوش می رسد، ولی به نظرر می رسد که اصلاح طلبان همچنان به فکر استفاده از نیروهای اصیل اصلاح طلبی خواهند ماند، اما امکان حضور چهره های شاخصی مانند مطهری در این لیست دور از انتظار نخواهد بود.

با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در جناح اصولگرایی، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی را که در روزهای آینده رخ خواهد داد، پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید؛

اصول گرایان:

لیست نامزدهای ائتلاف‌ اصولگرایان در ۳۱ حوزه انتخابیه کشور

استان مرکزی

حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان: محمدحسن آصفری و علی‌اکبر کریمی.

استان فارس

حوزه انتخابیه شهرستان‌ جهرم: محمدرضا رضایی.

حوزه انتخابیه فسا: محمدحسن دوگانی.

حوزه انتخابیه اقلید: الیاس طاهری، حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کربال: داریوش اسماعیلی.

حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین: سیدیونس موسوی.

 حوزه انتخابیه سرچشمه و شهرستان سپیدان: داریوش اسفندیاری.

استان ایلام

حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و چرداول: روح‌الله ناصرزاده و عمران احمدی.

حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره: محمدتقی محمدی.

استان اصفهان

حوزه انتخابیه اصفهان: احمد سالک، حمیدرضا فولادگر، ‌مجتبی خیام‌نکویی، کمال حیدری و مجید نادرالاصلی.

 حوزه انتخابیه کاشان: سیدجواد ساداتی‌نژاد

استان خراسان شمالی

 حوزه انتخابیه بجنورد: قاسم جعفری و موسی‌الرضا ثروتی.

حوزه انتخابیه شیروان: علی جدی.

 حوزه انتخابیه فاروج: عباسعلی رستمی.

استان زنجان

 حوزه زنجان و طارم: محمد اسماعیلی و سیروس میانجی.

✅استان خراسان رضوی

حوزه انتخابیه مشهد مقدس و کلات: احمد بحرینی،  پژمانفر، رضا شیران، امیرحسین قاضی‌زاده و جواد کریمی.

 حوره انتخابیه کاشمر: اسماعیل‌نیا.

 حوزه انتخابیه قوچان: عباسعلی رستمی.

 حوزه انتخابیه چناران و بینالود: محمد دهقان.

 حوزه انتخابیه سبزوار: بروغنی و عنابستانی.

 حوزه انتخابیه گناباد: محمد صفایی.

 حوزه انتخابیه نیشابور: سبحانی‌نیا و علی مروی.

 حوزه انتخابیه درگز: رزمیان.

 حوزه انتخابیه فریمان و سرخس: احسان قاضی‌زاده.

 حوزه انتخابیه تربت حیدریه: ابوالقاسم خسروی.

 حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار: امیر کلالی

استان تهران

 حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس: مرتضی آقاتهرانی، یحیی آل‌اسحاق، فاطمه آلیا، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، لاله افتخاری، زهره الهیان،‌ مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمدنبی حبیبی، غلامعلی حدادعادل، پرویز داوودی، مجتبی رحماندوست،‌ فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، محمد سلیمانی، زهره طبیب‌زاده‌نوری، محمدجواد عامری‌شهرابی، حجت‌الله عبدالملکی، لطف‌الله فروزنده، سیدعلی قریشی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی‌مقدم،‌ حسین مظفر، سیدمسعود میرکاظمی،‌ الیاس نادران،‌ محمد ناظمی‌اردکانی، سیدمحمود نبویان، بیژن نوباوه‌ وطن، مرضیه وحیددستجردی، مهدی وکیل‌پور.

استان سمنان

 حوزه انتخابیه سمنان، سرخه و مهدی‌شهر: علیرضا خسروی.

استان یزد

 حوزه انتخابیه یزد و اشکذر: محمدصالح جوکار.

 حوزه انتخابیه اردکان: سیداکبر حسینی‌نژاد.

 حوزه انتخابیه تفت و میبد: قاسم روانبخش.

 حوزه انتخابیه شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز: محمدرضا بابایی.



خطیب جمعه تهران: نامزدهای انتخاباتی یکدیگر را تخریب نکنند

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران گفت: مسئله ولایت مسئله ای عرشی و آسمانی است و رهبر معظم انقلاب که جانشین امام خمینی (ره) است، از قبل مشخص بود و این افراد جانشین های پیامبر هستند. امام با حرکت مسلحانه مخالف بود و برای هیچ تروری مجوز نداد، خاطرنشان کرد: امام نظام جمهوری اسلامی را با نشان ولایت فقیه مستقر کرد. مردم هم هنرمند بودند و تشخیص دادند که حکومت پهلوی حکومت مردمی نبود. اخلاق اسلامی، قانون مداری، پرهیز از اسراف و صداقت را در نظر بگیرید، وابسته به برخی چهره ها نباشید، برخی به بعضی فتنه ها نباید متوسل شوند که این برایشان نان و آب نمی شود، پس نامزدها جنبه های اثباتی خود را ارایه دهند.


کسانی که در لیست اصولگرایان نیستند، گول بازی رقیب را نخورند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هیچ فرد و گروهی برای سهم خواهی وارد ائتلاف اصولگرایان نشده است، گفت: تقاضا می‌کنم کسانی که در لیست نهایی نیستند گول بازی رقیب را نخورند و در زمین دشمن بازی نکنند.

الیاس نادران با اشاره به روند برگزاری جلسات اصولگرایان و اقدامات تخریبی برخی جریان‌های خاص درباره لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: از 2 سال قبل که اولین جلسات دوجانبه و سپس سه جانبه بین جمعیت ایثارگران، حزب مؤتلفه و جبهه پایداری شکل گرفت از ابتدا دوستان یکسری اصول را  درون جریان اصولگرایی مصوب کردند که بر اساس آن کار جلو برود.

تا چند روز آینده وضعیت نهایی انتشار لیست رهروان ولایت مشخص می‌شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه در حال حاضر بحث و بررسی در مورد انتشار لیست جداگانه در حال انجام است، گفت: تا چند روز آینده مشخص می‌شود که لیست جداگانه و متفاوت می‌دهیم یا خیر.

کاظم جلالی درخصوص انتشار لیست ائتلاف اصولگرایان و اقدام حامیان لاریجانی و فراکسیون راهروان برای ارائه لیست جداگانه گفت: اینکه ما لیست متفاوتی ارائه کنیم هنوز جمع‌بندی کاملی وجود ندارد. البته بنده و برخی از دوستان از تهران کاندیدا شدیم اما اینکه کسانی از ما حمایت کنند یا نه و یا رای بدهند و رای ندهند را نمی‌توانیم در مورد آن اظهارنظر کنیم. به هر حال هر کسی اختیار تنظیم لیست خاصی دارد و نمی‌توان در مورد لیست هم مطلبی گفت.

لاریجانی در دوره بعدی مجلس رقیب جدی برای ریاست ندارد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان در مجلس آینده اکثریت قاطع را به دست خواهند آورد گفت که احتمالا علی لاریجانی در دوره بعدی مجلس نیز رقیب جدی برای ریاست مجلس نخواهد داشت.

الیاس نادران، در ارزیابی خود از ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران گفت: من خودم در تدوین لیست نقشی نداشتم و به دلیل اینکه در معرض رای بودم پیگیری نکردم که چه کسانی در لیست هستند و چه کسانی نیستند. اما کسانی که تلاش کردند این لیست را ببندند جمع قابل توجهی از دوستانی هستند که از قدیم با آن‌ها آشنا هستم و به آن‌ها اعتماد دارم و می دانم تصمیمی که می گیرند عاقلانه و برای کشور مفید است.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بسیار امیدوارکننده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حضور مردم را امیدوارکننده دانست. غلامعلی حداد عادل با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: بحمدلله حضور گسترده مردم را می بینیم که این حضور با توجه به پیش رو بودن انتخابات بسیار امیدوارکننده است.

اصلاح طلبان:

شیطنت‌ها نمی‌تواند وحدت اصلاح‌طلبان را بر هم بزند

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی با اعضای حزب اعتدال و توسعه برگزار شده که در نهایت امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم و چنانچه نتیجه حاصل شود، از حزب اعتدال و توسعه نیز در لیست خواهند بود. رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به سوال خبرنگاری که می‌گفت فردی گفته‌ اسنادی داریم که نباید عارف سرلیست اصلاح‌طلبان شود، تاکید کرد: اینها شیطنت است و وحدت ما را بر هم نمی‌زند. ما در جبهه اصلاحات وحدت و انسجام کامل داریم و وارد بحث‌های این‌چنینی نخواهیم شد.

تکذیب لیست اولیه‌ اصلاح‌طلبان‌خوزستان

 شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خوزستان، هنوز به اجماع اولیه جهت معرفی کاندیداهای مورد حمایت خود نرسیده است.

ائتلاف صدای ملت با اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالیون را تکذیب می‌کنم

علی مطهری، خبر ائتلاف صدای ملت با اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالیون را تکذیب کرد. مطهری اظهار کرد: صدای ملت با هیچ گروه اصلاح‌طلب یا اصولگرا ائتلاف نکرده است. این کاندیدای انتخابات مجلس، اضافه کرد که صدای ملت فهرست انتخاباتی خود را ظرف دو روز آینده منتشر خواهد کرد.

اصلاح‌طلبان برای لیست انتخاباتی به جمع‌بندی نرسیدند

پورشریفی گفت: برای اعلام لیست نهایی نامزدهای اصلاح‌طلب هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.


عارف:کسانیکه موفق به رای آوری نمی شوند به نامزد پیروز تبریک بگویند

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: نامزدهایی که موفق نشده‌اند رای مردم را به دست آورند، به نامزدهای پیروز تبریک بگویند و خودشان را برای رقابت‌های بعدی آماده کنند محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در حاشیه راهپیمایی امروز یوم‌الله ۲۲ بهمن در گفتگو با مهر با تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز اظهار داشت: این حضور نشان می‌دهد که مردم، انقلاب و نظام را از خودشان می‌دانند و شعور و درک بالای سیاسی و وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب نشان می‌دهند.وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: توصیه من به مردم این است که در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند، چرا که این انتخابات بسیار مهم است و شرایط منطقه و تاثیرگذاری ما در حل و فصل مسائل منطقه ایجاب می‌کند که مردم حضور حداکثری داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل