بازدید 3670

افزایش صادرات، مرهم درد سیب‌زمینی‌کاران

کد خبر: ۵۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 12 February 2016
رحیم نیازی، رییس هیئت مدیره انجمن سیب‌زمینی‌کاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت سیب‌زمینی اظهار داشت: در حال حاضر متوسط قیمت تمام شده هر کیلوگرم سیب‌زمینی برای کشاورزان 750 الی 800 تومان است در حالی‌که قیمت سیب زمینی درجه یک عرضه شده به بازار 300 تومان زیر قیمت تمام شده است.

وی افزود: اگر روند صادرات بهبود یابد و مشوق‌های صادراتی به موقع پرداخت شود تا حدودی از نگرانی‌های سیب‌زمینی کاران مبنی بر مازاد تولید کم خواهد شد.

نیازی با اشاره به خرید تضمینی سیب‌زمینی از سوی سازمان تعاون روستایی بیان داشت: خرید تضمینی آخرین راه چاره است به طوری که اگر مشکلات سیب‌زمینی‌کاران حل نشود خرید تضمینی از سوی سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد اما لازم به ذکر است که مشوق‌های صادراتی و بازاریابی در بازارهای هدف بهترین کار است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب‌زمینی‌کاران در خصوص وضعیت صادرات سیب‌زمینی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 460 هزار تن سیب‌زمینی به بازارهای هدف صادر شده و باید گفت که در مجموع روند صادرات سیب‌زمینی در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

وی تصریح کرد: در واقع عدم تناسب مصرف و سطح زیر کشت موجب کاهش بیش از پیش قیمت شده، اما برای سال زراعی آینده تولید به سبب عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های سطح زیرکشت از سوی کشاورزان کاهش پیدا خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر