بازدید 2763
شمخانی:

اولویت امنیت ملی در برهه کنونی اقتصاد است

دبیر شورای عالی امنیت ملی اولویت امنیت ملی ایران را در برهه کنونی اقتصاد عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی مسئولان در دوران پسابرجام تقویت و ارتقای بنیان های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم است.
کد خبر: ۵۶۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 11 February 2016
دبیر شورای عالی امنیت ملی اولویت امنیت ملی ایران را در برهه کنونی اقتصاد عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی مسئولان در دوران پسابرجام تقویت و ارتقای بنیان های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با تجلیل از حضور پرشور و گسترده مردم مومن و انقلابی یزد و سراسر کشور در گرامیداشت یوم الله 22 بهمن اظهار کرد: در پسابرجام مسئولیت و نقش آحاد مردم و فعالان اقتصادی برای مشارکت فعال و پشتیبانی از دولت برای عبور از بحران های اقتصادی و رکود غیرقابل انکار است.
وی ادامه داد: توافق هسته ای زمینه ای برای رفع مشکلات اقتصادی بوده و اقدام اصلی در این حوزه باید با بهره گیری از مجموعه ظرفیت ها و توان داخلی کشور و تعهد به اجرای اقتصاد مقاومتی برای سرعت دادن به رشد و توسعه پایدار پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه سکاندار رفع مشکل های معیشتی مردم دولت است و در این راستا باید تقویت شود اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی موظف به دنبال کردن مشکلات اقتصادی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر مقابله موثر و نظام مند با فساد اقتصادی و اداری و پرهیز از جنجال در این زمینه گفت: همه ظرفیت های نظام در عرصه های قانون گذاری، اجرایی و بخش های خصوصی باید با همگرایی و هم افزایی بستر لازم را برای فعالیت های صحیح اقتصادی فراهم کنند.

شمخانی از فساد به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد نام برد و افزود: فساد حتی خطرناکتر از تهدید و حمله آمریکا و بیماری های خطرناک است که مانند موریانه به انقلاب آسیب می زند.
وی با اشاره به پایین بودن آمارهای مربوط به فساد اداری و اقتصادی و نرخ بیکاری در استان یزد نسبت به دیگر مناطق کشور ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مومنانه کارایی موثری در عرصه فسادستیزی دارد و این مساله باید توسط مسئولان تبدیل به فرهنگی عمومی در سراسر کشور شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: افسران خطوط مقدم ایران که در 22 بهمن امسال حماسه حضور را رقم زدند تولید کنندگان ثروت با الهام گیری از اقتصاد مقاومتی خواهند بود.

شمخانی از استان یزد به عنوان الگویی برای اقتصاد مقاومتی نام برد و خاطر نشان کرد: قنات، قنوت و قناعت که نام یزد با این عنوان ها مشهور شده به عنوان سه اصل اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و استمرار مسیر پیشرفت کشور در عرصه های مختلف، تبدیل شدن کشور به هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و ایفای نقش تعیین کننده در بسیاری از معادلات پیچیده جهانی را باوجود تحمیل جنگ هشت ساله و طرح ریزی توطئه های بسیار از جمله موفقیت های کشور در طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دستیابی به قله های پیشرفت علمی، قدرت بازدارندگی موثر دفاعی، دستیابی به صنایع پیشرفته ای چون هسته ای، نانو و بیوتکنولوژی را از جمله دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست که با تلاش جوانان نسل انقلاب به ثمر نشسته است.
شمخانی با اشاره به ویژگی های کم نظیر استان یزد که در طول تاریخ پرورش دهنده شخصیت های تاریخ ساز سیاسی علمی، فرهنگی و مذهبی بوده است اظهار کرد: مردم این استان با توجه به بافت جغرافیایی و فرهنگی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی و تقویت دستاوردهای نظام پیشتاز هستند.

شمخانی در ادامه با تبیین مولفه های قدرت در عرصه داخلی و سیاست خارجی اظهار کرد: مسیر رو به رشد تقویت جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به محور تاثیرگذار در مهمترین تحولات جهانی ناشی از رویکرد انقلاب اسلامی به موضوع خودکفایی و استقلال و توجه به تحولات منطقه ای و جهانی است و درستی این مسیر با توجه به نتایج شگفت آور و مثبت آن به طور کامل تایید و اثبات شده است.

وزیر اسبق دفاع با محکوم کردن اقدام های برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در ناامن سازی کشورهای اسلامی با ارسال سلاح و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از عناصر تروریست تصریح کرد: هیچ کشوری از عواقب خطرناک طرح های رژیم صهیونیستی و آمریکا در گسترش بحران تروریسم در امان نخواهد ماند مگر اینکه در مقابل آن مانند سد آهنین ایستادگی کند.

شمخانی با تجلیل از دستاوردها و پیروزی های ارزشمند اخیر ارتش و نیروهای مردمی در عراق و سوریه گفت: قدرت و اراده ملت ها شکست ناپذیر است و به زودی با نابودی کامل تروریسم وارداتی شاهد استقرار امنیت و آرامش در منطقه خواهیم بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به در پیش بودن انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار کرد: باید ببینیم کدام نماینده دغدغه رفع مشکلات معیشتی مردم دارد.
شمخانی به سه مشکل ساختاری، سیاستی و تحریمی اشاره کرد و افزود: قدرت چانه زنی در منطقه زمانی افزایش می یابد که قدرت اقتصادی داشته باشیم.

پیش از آغاز نشست شورای اداری استان یزد، تالار اندیشه استانداری یزد با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی افتتاح و این نشست در سالن یادشده برگزار شد.
در این نشست آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سیدمحمدمیرمحمدی استاندار، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاهها و نهادهای مختلف استان یزد نیز حضور داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان