بازدید 8722
آسوشیتدپرس: راهپیمایی ایران در زمستان بسیار سرد برگزار شد

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های خارجی

حضور مردم سراسر ایران در راهپیمایی سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بازتابی در رسانه‌های خارجی داشت به طوریکه آسوشیتدپرس گزارش کرد که بسیاری از این راهپیمایی‌ها در شرایط آب و هوایی زمستان بسیار سرد در ایران برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 11 February 2016
حضور مردم سراسر ایران در راهپیمایی سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بازتابی در رسانه‌های خارجی داشت به طوریکه آسوشیتدپرس گزارش کرد که بسیاری از این راهپیمایی‌ها در شرایط آب و هوایی زمستان بسیار سرد در ایران برگزار شد.

به گزارش فارس، مردم ایران اسلامی صبح امروز و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و هفتمین فجر انقلاب اسلامی جشن گرفتند.

رسانه‌های خارجی نیز با شروع راهپیمایی 22 بهمن، اخبار مربوط به برگزاری این مراسم باشکوه را منعکس کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در انعکاس سالروز بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران نوشت که مردم ایران برای بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی سال 1979، جشن‌های خود در سراسر کشور را آغاز کردند.

این خبرگزاری آمریکایی نوشت که تلویزیون ایران تصاویری از راهپیمایی در تهران و دیگر شهرهای سراسر کشور را نمایش داد که بسیاری از این راهپیمایی‌ها در شرایط آب و هوایی زمستان بسیار سرد برگزار شده است.

طبق این گزارش، مردم ایران در راهپیمایی خود شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سردادند و خیابان‌های بسیاری از شهرهای ایران با پرچم‌ها و پوسترهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی تزئین شده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز در بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن گزارش کرد، هیأتی از حماس روز گذشته (چهارشنبه) برای حضور در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وارد تهران شده‌ است.

در این گزارش آمده، هیئت حماس به سرپرستی «ابو عمر ناصر» یکی از اعضا این جنبش قرار است امروز (پنج‌شنبه) در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور یابند.

بر اساس این گزارش، اعضا هیئت مذکور قرار است بعد از این مراسم با تعدادی از مقامات ارشد ایرانی دیدار کنند.

«سرژ سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان پیام به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، برای «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران و «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تبریک فرستاد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «آذرنیوز» گزارش کرد که سفارت ایران در «باکو» پایتخت آذربایجان، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفت.

«محسن پاک آئین» سفیر ایران در آذربایجان در این مراسم بر تحولات انقلاب اسلامی ایران در ۳۷ سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد که در این مدت پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف حاصل آمده است.

 

وی تصریح کرد که همکاری سازنده بین ایران و آذربایجان، دارای اهمیت راهبردی است و گفت: «گسترش روابط موجود بین دو کشور یکی از اهداف مهم است».

«ناطق علی اف» وزیر انرژی آذربایجان نیز از جانب دولت آذربایجان به مردم ایران تبریک گفت و ادامه داد که روابط دوستان بین دو کشور ریشه در تاریخ کهن دارد.

وزیر انرژی آذربایجان بر اهمیت دیدارهای دوجانبه برای توسعه همکاری اقتصادی، فرهنگی و انسانی تأکید کرد.

مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات، نمایندگان پارلمان، سفرای کشورهای خارجی در آذربایجان و چهره‌های عمومی در باکو برگزار شد.

خبرگزاری «ترند» آذربایجان نیز در بازتاب راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن در ایران گزارش کرد که مردم ایران، راهپیمایی گسترده در سراسر کشور را آغاز کردند و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ کشور خود را بزرگ داشتند.

طبق این گزارش، مردم تهران و بسیاری از شهرهای دیگر روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ آمدند و شعارهایی در حمایت از انقلاب اسلامی ایران که به استبداد رژیم پهلوی پایان داد، سردادند.

در این گزارش آمده است که مردم ایران با به دست‌ داشتن تصاویری از آیت‌الله «روح الله خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، در واقع از دولت حمایت کردند و وفاداری خود به انقلاب اسلامی ایران را تأیید کردند.

ترند همچنین گزارش کرد که مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

در این گزارش به حضور چهره‌های سرشناس در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره شد و گزارش داده شد که مقامات عالیرتبه ایران همچنین در این راهپیمایی‌ها حضور یافتند.

ترند گزارش کرد که حدود ۵ هزار و ۲۰۰ خبرنگار از جمله ۲۸۰ خبرنگار و گزارشگر خارجی، این مراسم را پوشش می‌دهند. «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و «لوئیس فراخان» رهبر جنبش اسلامی امت اسلام که در آمریکا مستقر است قرار است سخنرانی کنند.

بخش انگلیسی شبکه «المنار» گزارش کرد که میلیون‌ها ایرانی پنجشنبه صبح (امروز) با راهپیمایی‌های عظیم در سراسر کشور، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بزرگ داشتند.

در این گزارش آمده است که مردمی از تمامی سطوح جامعه به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند تا این مراسم را جشن بگیرند.

المنار گزارش کرد که راهپیمایی‌‌های بزرگداشت انقلاب اسلامی، در بیش از یکهزار شهر و بیش از ۴ هزار روستای ایران در حال برگزاری است.

طبق این گزارش، بیش از ۴۵۰ مهمان خارجی که اکثراً چهره‌های علمی و سیاسی برجسته هستند در جشن‌های سال جاری ۲۲ بهمن از کشورهای مختلف از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، کروواسی و هلند حضور دارند.

المنار گزارش کرد که اواخر امروز، یک پهپاد جدید داخلی به نام «شاهد ۱۲۹» در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی ایران، رونمایی می شود.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت ایرانی‌ها با در دست داشتن بنرهای «مرگ بر آمریکا و در کنار موشک بالستیک خود، سی‌وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی را هفته‌ها بعد از توافق هسته‌ای جشن گرفتند.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد، صدها هزار نفر در پایتخت ایران در میدان آزادی جمع شده و با در دست داشتن بنرهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و در دست داشتن پرچم ایران راهپیمایی کردند.

خبرگزاری شینهوا نیز در بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران را منعکس کرد و نوشت که روحانی اعلام کرد که توافق هسته‌ای، وجهه ایران در جهان را تغییر شکل داد.

این گزارش ادامه داد، رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد که جو جهانی در حال حاضر در راستای تعامل و همکاری با ایران است و جمهوری اسلامی باید از این فرصت برای ساخت کشور استفاده کند.

رادیو آلمان در انعکاس راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اعلام کرد که سی‌وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران جشن گرفته شد.
شبکه یورو نیوز هم ضمن اشاره به سی‌وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت، جشن‌های سالگرد پیروزی  انقلاب علاوه بر شهرهای مختلف ایران در کشورهای اردن، لبنان، پاکستان، اندونزی و در شهر لندن انگلیس برگزار شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر