بازدید 20964

روایت محسن رضایی از نامه های اوباما به رهبر انقلاب

درباره نامه های اوباما به رهبر انقلاب اخبار مختلفی منتشر شده است که اغلب روشن نمی کند تعداد آنها چندتا بود و با هر یک چگونه برخورد شده است. رسانه ها در این زمینه به گمانی زنی اکتفا می کردند؛ اما امروز دکتر رضایی در جمع مردم انقلابی اراک، در این باره سخن گفت و از برخی از جزییات این امر پرده برداشت....
کد خبر: ۵۶۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 11 February 2016
سرلشکر محسن رضایی در اجتماع با شکوه مردم اراک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شش هزار شهید بهترین تابلو برای کارنامه این استان در انقلاب است. استان های دیگر هم چنین فداکاری هایی داشته اند. شهید و جانباز داده اند. 

به گزارش «تابناک»، به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصلی بیت المقدس این شهر با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عید انقلاب، عید آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی بر شما مردم استان امام راحل و یکی از استان های پیشگام انقلاب اسلامی تبریک می گویم. درود می فرستیم به روح امام که به ما سربلندی داد. درود می فرستیم بر شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حریم ائمه و درود می فرستیم بر آزادگان و ایثارگران. از خدای متعال می خواهیم که این راه سربلندی ملت ادامه پیدا کند تا صاحب اصلی آن به میان ما بیاید و ظلم را از چهره جهان بزداید.

سرلشکر رضایی افزود: استان مرکزی قطعه ای از فرهنگ ایران اسلامی است از ساوه و آشتیان و محلات و فراهان و شاهزند و خمین و اراک، شهر به شهر این استان در جریان انقلاب توانست نقش تاریخی ایفا بکند و مردی به به عظمت امام خمینی را به جهان عرضه کرد که ملت ایران را از قعر فساد و وابستگی و عقب ماندگی به درجات عالی رساند. البته سخنرانی ها و راهپیمایی ها و شهدا و مردم این استان در پیروزی انقلاب نقش تعیین کننده داشتند و پابه پای استان های دیگر، استان مرکزی نقش ایفا کرد. در دفاع مقدس این استان یک لشکر روح الله زمینی داشت و هم یک لشکر مهندسی ویژه تشکیل داده بود که در کنار تیم های مهندسی جهاد و سایر بخش ها، فعالیت می کرد.

رضایی گفت: سی و هفت سال از انقلاب می گذرد اما ملت ایران آماده جانفشانی است. این سر و راز چیست؟ امروز به چشم دیدم شور و نشاط و شادابی را که در چهره راهپیمایان جوان شما دیده می شد. پنج هزار خبرنگار به ایران آمده اند تا این پیوستگی مردم به انقلاب را به جهان مخابره کنند.


وی افزود: سوال دیگر این است که با وجود این همه دشمنی در برابر این انقلاب، از ترور و انفجار و کودتا و جنگ، از قراردادن عربستان و تکفیری ها، از تحریم های ناجوانمردانه، آنها چرا از این دشمنی ها دست برنمی دارند؟ چرا ملت ایران 37 سال است حاضر است بهترین فرزندانش را در راه انقلاب بدهد و از سوی دیگر دشمنان ما هم دست از توطئه بر نمی دارند؟

رضایی گفت: اگر خارجی ها به ندای مردم ایران گوش کنند می بینند که مردم ما در آینه انقلاب و سیمای رهبری، بسیاری از آرزوها و آرمان های از دست رفته خودشان در دوره قاجار و پهلوی را می بینند. استقلال و آزادی و وحدت ملی را می بینند. مشارکت مردم را در سرنوشت خودشان می بینند. این مردم از این انقلاب فاصله نمی گیرند و سینه خود را در برابر خطرها سپر می کنند. ملت ایران وفاداری و پاکی را  در چهره رهبر انقلاب می بینند. دین و معنویت و دلسوزی را می بینند و اعتماد می کنند. مشارکت مردم را می بینند و در صحنه حرف خود را می زنند و نقدهای خود را مطرح می کنند. با وجود سواستفاده برخی را سفره پهن مردمسالاری را جمع نکرده اند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: آمریکایی ها بدانند ملت ایران پای این انقلاب می ایستند. دشمنان ما  از ورود دین به سیاست نگرانند. می خواهند بین دین و سیاست جدایی بیندازند. در این سالها آمریکایی ها چهار نامه به رهبر انقلاب نوشتند. نامه اول را رهبری پاسخ داد. اوباما نامه دوم در هنگام فتنه 88 نوشت و رهبری به نامه های دوم و سوم و چهارم اوباما پاسخ ندادند و آمریکایی ها دیدند که دین از سیاست در ایران اسلامی از هم جداشدنی نیست. از مردمسالاری دینی، ولایت فقیه و سپاه ناراحتند. می گویند سپاه باید منحل شود و تبدیل  به یکی دو لشکر گارد بشود. اما ما می دانیم وقتی اینها را از ما بگیرند، جریان قاجار و پهلوی تکرار می شود ولو اسمش جمهوری اسلامی باشد. اسم بدون محتوا چه فایده ای دارد. محتوای اسم مهم است.

رضایی با اشاره به خدمات سپاه پاسداران گفت : اگر جنگ نمی شد ما نمی توانستیم اقتدار از دست رفته ایران را بعد از سیصد سال بدست بیاوریم. حیف که دوستان نتوانستند از این تحریم های اقتصادی برای شکوفایی استفاده کنند. طرح آمریکایی ها برای فلج کردن ایران با شکست روبرو شد اما ما هم این فرصت بزرگ را با نگاه به غرب از دست دادیم.

محسن رضایی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران گفت: در اینجا می خواهم در شهرستان اراک پرده از توطئه ای که پنج سال آینده با آن درگیر خواهیم بود بردارم. دشمنان ما می خواهند فشار از بیرون و نفوذ از داخل را پیاده کنند. آنها از کودتا و جنگ و تحریم ناامید شدند و می خواهند از بیرون به ما فشار بیاورند و در داخل به درون حکومت نفوذ کنند. با دست بیرونی شان می خواهند به ایران فشار بیاورند و برای اینکار عربستان و آل سعود ماموریت دادند تا در یمن و سوریه و بحرین و عراق، با پشتیبانی ترکیه ، ایران را محدود کنند. طوری که اگر اسرائیل حماقت کند و به ما حمله کند نتوانیم از خودمان دفاع کنیم. در مساله نفت هم فشار را دنبال می کنند. طوری که در سال آینده درآمد ما از فروش نفت، کمتر از سال های تحریم باشد. الان بهای نفت را به اندازه ای پایین آورده اند که نفت در برخی کشورها، از آب ارزان تر شده است. 

سرلشکر رضایی به بخش دیگری از توطئه های بیرونی نظام استکبار اشاره کرد و گفت: از طرف دیگر به توانمندی موشکی ایران، می پردازند و تهدید می کنند که تحریم های جدید موشکی وضع می کنیم. این ها مجموعه از فشارها هست که براه انداخته اند. 


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر نفوذ در داخل به صورت سراسیمه هیات می فرستند و خبرنگار و توریست می فرستند. البته ما از همه استقبال می کنیم. اما مجموعه این کارهای گسترده هشیاری ما را می طلبد. سرمایه گذاری در صنعت، کشاورزی، محیط زیست خوب است . این را هم بگویم که آمریکایی ها بیش از سی و هفت سال می خواست ما را منزوی کند، نتوانست. فرار به جلو را دنبال می کند. روی نفوذ در داخل از طریق تجار و گردشگر و خبرنگاران برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: نتیجه این فشار و نفوذ، خارج شدن صنعت، کشاورزی و فناوری ما از روی ریل استقلال و پیشرفت است. ما  باید جلوی فشارهای بیرونی را از طریق دیپلماسی، مذاکره و آگاهی دادن بیاستیم. همچنین باید از سرمایه گذاری استقبال کنیم اما با انتخاب گری خودمان. چه صنعتی، چه واسطه ای و با چه سازوکاری؟

رضایی گفت: توصیه من به دولتمردان و نمایندگان مجلس آینده این است که بدون دستپاچگی و بر حسب برنامه ریزی اقتصادی انتخاب کنید.  اقتصاد برنامه می خواهد. انتخاب کننده ما باید باشیم. مجلس به دولت کمک کند و مراقبت کند. توازن در تجارت را مراقبت کند. مثلا در دنیای امروز فرانسه فناوری و صنعت دارد اما پول ندارد. چین پول دارد اما فناوری برتر ندارد. ما باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. اگر توازن در تجارت نباشد، اقتصاد ما وابسته و عقب مانده می شود.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در این موضوع انسجام ما مهم است. اگر بخواهیم ایستادگی کنیم، باید انسجام با محوریت رهبری، برادری و وحدت را حفظ کنیم. ملاک ارزش های انقلاب و قانون باید باشد. در چهار سال آینده نیاز به انسجام داریم. این راهپیمایی ها نشان می دهد مردم هشیارند. سایر مسوولین هم باید توجه داشته باشند که اگر قانون تصمیمی می گیرد باید رعایت کنیم.رهبری مصالحی را تشخیص می دهد باید تبعیت کنیم. نیاز است که ارزش های انقلاب، برادری های روزهای اول انقلاب دوباره احیا بشود. روحانیت و مراجع شبکه ولایت در سراسر کشور هستند. علمای بزرگوار استان و کشور تکیه گاه ما باید باشند. چهارسال آینده مهم و حساس است و به عنوان سرباز انقلاب از ملت بزرگوار ایران تقاضا می کنم که مثل گذشته این مسیر را با بصیرت و فداکاری طی کنیم. آمریکایی ها در منطقه اوضاع خوبی ندارند. حال و روزشان را درک می کنیم. به آنها نصیحت می کنیم که از این دخالت ها دست بردارید. به جناح های سیاسی در کشور هم عرض می کنم که عقلانیت و تحمل پذیری یکدیگر را در پیش بگیریم.

پیش از سخنرانی دکتر محسن رضایی، آحاد شرکت کننده در راهپیمایی بیست و دوم بهمن اراک، قطعنامه پایانی این راهپیمایی در سال 1394 را در سیزده بند، با بانگ الله اکبر و خامنه ای رهبر، تصویب و حمایت کردند.

گفتنی است، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در طلیعه سی و هشتمین بهار آزادی، به همراه آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و آیت الله محسنی گرکانی در جمع راهپیمایان اراکی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار