بازدید 5429

درخواست نخست وزیر انگلیس از آسانژ

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس باید از سفارت اکوادور در لندن بیرون آمده و خود را تسلیم حکم بازداشت سوئد کند.
کد خبر: ۵۶۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 11 February 2016
نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس باید از سفارت اکوادور در لندن بیرون آمده و خود را تسلیم حکم بازداشت سوئد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: کاری که جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس باید انجام دهد این است که از سفارت اکوادور در لندن خارج شده و با حکم بازداشت سوئد مواجه شود.

وی افزود: از آسانژ خواسته شده تا در سوئد در دادگاه حاضر شود؛ کشوری که به خاطر سیستم عدالتش بسیار شهرت دارد و آسانژ باید به کل این "حماسه دلخراش" پایان دهد.

آسانژ در سوئد با اتهام تجاوز مواجه است اما سه سال است که در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است.

آسانژ می‌گوید، می‌ترسد سوئد وی را به مقامات آمریکا تحویل دهد و در آنجا با اتهامات جاسوسی به خاطر افشای اسناد محرمانه آمریکا توسط سایت ویکی‌لیکس محاکمه شود.

دیوید کامرون نتیجه تحقیقات کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل را تصمیمی مضحک دانست. این کارگروه از سوئد و انگلیس خواسته تا به محرومیت آزادی آسانژ پایان دهند. آسانژ 44 ساله از این تصمیم سازمان ملل به عنوان اثبات بیگناهی و پیروزی استقبال کرد.

کامرون گفت: آسانژ خودش را در سفارت اکوادور حبس کرده و هنوز مدعی است که به صورت خودسرانه بازداشت شده است. تنها کسی که او را بازداشت کرده خودش است.

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اکثر مردم انگلیس با نظر دیوید کامرون درباره بازداشت آسانژ موافق هستند.

این نظرسنجی حاکی از آن است که از هر سه انگلیسی دو نفر با تصمیم کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل مخالفند و معتقدند که آسانژ به صورت داوطلبانه با ماندن در سفارت اکوادور از بازداشت قانونی اجتناب کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر