بازدید 21701
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور فاش کرد؛

پشت پرده پیغام جمهوریخواهان آمریکا به مقامات امنیتی ایران

سخنان شمخانی که برای نخستین بار از عمق جنگ قدرت در آمریکا و تأثیر عمیق کوچک‌ترین تصمیم ایران بر سرنوشت سیاسی آینده ایالات متحده پرده می دارد، نشان می‌دهد حوزه نفوذ و تأثیرگذاری ایران در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت طولانی مردم این سرزمین تا چه میزان افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۶۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 11 February 2016
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در جریان گفت‌وگو برای تبادل زندانیان، رقبای جمهوری خواه دولت آمریکا پیام دادند که آنها را آزاد نکنید و این روند را تا آستانه انتخابات آمریکا به تأخیر بیندازید، اما ما بر اساس اراده خود عمل کردیم.

به گزارش «تابناک»، علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (پنجشنبه) در سفر خود به استان یزد ضمن حضور در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن سخنرانی کرد و از یک موضوع بسیار مهم پرده برداشت که عمق تأثیرگذاری مواضع ایران در سرنوشت جریان‌های سیاسی آمریکا را به تصویر می‌کشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه اقتدار کشور در دوره جمهوری اسلامی با جایگاه ذلت بار حکومت پهلوی که به قانون کاپیتولاسیون تن داده بود، تأکید کرد: در موضوع مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا، نشان دادیم که تحت تأثیر هیچ نوع فشار یا جریان سازی داخلی و خارجی قرار نمی‌گیریم و با جاسوسان و نفوذی‌ها به شدت مقابله خواهیم کرد.

وزیر پیشین دفاع کشورمان گفت: «این اقدام ایران ناشی از رویکرد انسان دوستانه و درخواست‌های خانواده‌های آنان و مبتنی بر تأمین منافع کشور و آزادی هم‌میهنانمان در آمریکا صورت گرفت».

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: «در جریان گفت‌وگو برای تبادل زندانیان، رقبای جمهوری خواه دولت فعلی آمریکا ـ که مدعی انسان دوستی و حقوق بشر هستند ـ به ما پیام دادند که این افراد را آزاد نکنید و این روند را تا آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تأخیر بیندازید، ولی ما بر اساس اراده مستقل خود روند را به پیش بردیم.»

سخنان شمخانی که برای نخستین بار پرده از عمق جنگ قدرت در آمریکا و تاثیر عمیق کوچک‌ترین تصمیم ایران بر سرنوشت سیاسی آینده ایالات متحده بر می دارد، نشان می‌دهد حوزه نفوذ و تأثیرگذاری ایران در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت طولانی مردم این سرزمین تا چه میزان افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل