بازدید 4379
گزارش

عربستان به دنبال ایجاد فاصله بین کفاشیان و شیخ سلمان

روزنامه الریاضیه نوشت: کارشناسان فوتبال ایران بر این باور هستند رای فدراسیون فوتبال این کشور شیخ سلمان بحرینی نخواهد بود و این اتفاق به چند دلیل رخ نمی‌دهد.
کد خبر: ۵۶۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 11 February 2016
به گزارش تابناک ورزشی، تا قبل از سفر جیانی اینفانتینو، نامزد ریاست فیفا به ایران به نظر می رسید فدراسیون فوتبال ایران می خواهد در انتخابات ریاست فیفا به شیخ سلمان بن ابراهیم بحرینی رای بدهد و علی کفاشیان، رییس فدراسیون هم حمایتش را از رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود اما به نظر می رسد بعد از سفر دبیر کل یوفا به ایران و اختلافاتی که ایران با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پیدا کرده است، رای ایران تغییر خواهد کرد و به احتمال خیلی زیاد اینفانتینو، گزینه مورد نظر فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود.

سفر دبیر کل یوفا به ایران بازتاب زیادی در رسانه های عربی به ویژه سعودی داشت. سایت الریاضیه عربستان در این زمینه نوشت: «کارشناسان فوتبال ایران بر این باور هستند رای فدراسیون فوتبال این کشور شیخ سلمان بحرینی نخواهد بود و این اتفاق به چند دلیل رخ نمی‌دهد. نخست اینکه شیخ سلمان در بین ایرانی‌ها از محبوبیت برخوردار نیست. دلیل دومش اما سیاسی است چراکه ایران رابطه خوبی با کشور بحرین ندارد و دلیل سوم اینکه از زمانی که شیخ سلمان ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده گرفته، اختلافات زیادی با ایرانی‌ها داشته است و همین باعث می شود آنها در انتخابات ریاست فیفا که قرار است ماه آینده در زوریخ برگزار شود، به شیخ سلمان رای ندهند.»

عربستان از کشورهایی است که موافقت خود را با شیخ سلمان بحرینی برای انتخابات ریاست فیفا اعلام کرده است و به نظر می رسد سعودی‌ها می خواهند با رای دادن به رییس AFC، او را تحت فشار قرار دهند تا در پرونده اختلاف با باشگاه های ایرانی، به سود آنها رای دهد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر