بازدید 2820

تصویب لایحه تشدیدتحریم پیونگ‌یانگ در کره‌جنوبی

در شرایطی که کره شمالی پرتاب راکت دوربرد ماهواره بر خود در ماه جاری میلادی را فعالیتی علمی توصیف کرده است، پارلمان کره جنوبی با تصویب لایحه ای این اقدام را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۶۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 11 February 2016
در شرایطی که کره شمالی پرتاب راکت دوربرد ماهواره بر خود در ماه جاری میلادی را فعالیتی علمی توصیف کرده است، پارلمان کره جنوبی با تصویب لایحه ای این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، درهمین حال دولت کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای ضمن تایید موفق بودن این پرتاب از سوی کره شمالی ؛ آن را یک تهدید موشکی توصیف کرده است.

نمایندگان مجلس کره جنوبی همچنین ضمن پرمخاطره دانستن این اقدام کره شمالی ؛ خواستار تشدید تحریم ها علیه این کشور شده اند.

این لایحه درحالی تصویب می شود که کره جنوبی در تعطیلات عید بهاره بسر می برد و درعین حال در نشستی اضطراری در نهایت 241 نفر از اعضای پارلمان با رای موافق در برابر هفت رای ممتنع ؛ لایحه محکومیت کره شمالی را تصویب کردند.

در لایحه ای که 'یونهاپ' خبرگزاری رسمی کره جنوبی به انتشار بخش هایی از آن پرداخته، آمده است: پرتاب این موشک دوربرد که ظاهرا وسیله ای را در فضا قرار داده است تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات منطقه است.

در لایحه پارلمان کره جنوبی همچنین امده است که اقدام پیونگ یانگ در پرتاب موشک های بالستیک و یا راکت های دوربرد براساس قطعنامه های شورای امنیت برای کره شمالی ممنوع است.

در بخش دیگری از این لایحه آمده است که این پرتاب ناقض این قطعنامه ها بوده است و نشان می دهد کره شمالی مسوولیت پذیری کافی ندارد.

پارلمان کره جنوبی در این سند خواستار ازسرگیری مذاکرات دو کره، همکاری های بیشتر کره شمالی با جهان و افزایش تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ شده است.

همزمان در سنای آمریکا لایحه ای برای تشدید تحریم ها علیه کره شمالی تصویب شده است و ژاپن و کره نیز پرتاب این راکت دوربرد را اقدامی در راستای انزوای بیشتر پیونگ یانگ دانسته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل