بازدید 15730

آخرین تحرکات انتخاباتی اصولگرا یان و اصلاح طلبان

در روزهای گذشته، با توجه به اینکه شورای نگهبان نام تأیید و رد صلاحیت شدگان کاندیداها را اعلام کرد، دو گروه رسما وارد فاز انتخابات شده اند؛ اما در این میان گویا جبهه اصولگرایی بیش از گروه رقیب، تحرکات خود را آغاز و حتی لیست های انتخاباتی خود را در برخی از شهر های بزرگ تکمیل کرده است.
کد خبر: ۵۶۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 11 February 2016
آخرین تحرکات انتخاباتی در جبهه اصلاح طلبانحدود یک هفته دیگر تا شروع تبلیغات انتخاباتی زمان مانده است و کمتر از دو هفته دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، اما از هم اکنون تحرکات انتخاباتی و زمینه سازی برای تبلیغات گسترده نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور به چشم می خورد.

به گزارش «تابناک»، جناح ها سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا نیز خود را برای حضور همه جانبه در این رقابت آماده می کنند، به نظر می رسد دغدغه های دو جناح برای این حضور تفاوت های بسیار زیادی دارد، بیشترین نگرانی اصلاح طلبان رد صلاحیت افراد سر شناس اصلاح طلب است که ممکن است به ریزش آرا بیانجامد.

از سوی دیگر نگرانی اصولگرایان نیز نبود برخی افراد تاثیر گذار در لیست شورای ائتلاف اصول گرایان و همچنین امکان ارائه لیست های جدید از سوی دیگر اصول گرایان از جمله رهروانیها و موج جدیدی به نام صدای ملت است که تا کنون به شورای ائتلاف نپیوسته اند.

به نظر نمی رسد، در روز های پایانی اصلاح طلبان بتوانند نظر شورای نگهبان را به خود جلب نمایند. اما از آنجایی که جبهه اصلاحات در تصمیم خود برای ماندن در عرصه سیاست برنامه ریزی کرده و به هیچ عنوان قصد عقب نشستن ندارد و همه تلاش خود را برای ماندن در رقابت به کار خواهد بست. همچنین احتمال یکی شدن لیست های انتخاباتی در جناح اصول گرایان نیز همچنان وجود دارد.

با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در جناح اصولگرایی، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی را که در روزهای آینده رخ خواهد داد، پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید؛

اصولگرایان:

 

کاظم جلالی: هم اصولگرا هستم و هم مستقل

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت:  جریان سیاسی خاصی مرا برای ثبت‌نام دعوت نکرد و تا امروز نیز رایزنی با لیست خاصی نداشته‌ام اما ممانعتی برای حضور در لیست‌های مختلف ندارم. من به عنوان یک اصولگرای مستقل در انتخابات شرکت کنم و در زمان ثبت‌نام نیز گفتم که هم اصولگرا و هم مستقل هستم.هنوز نمی‌دانم در چه لیست‌هایی حضور خواهم داشت لذا بسیاری از لیست‌ها در حال تدوین است و ظرف دو، سه روز آینده روشن می‌شود.

اصول گریان بازمانده از لیست ائتلاف، انصراف نمی دهند

 
فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد که بسیاری از چهره‌های شاخص این جناح سیاسی از نحوه ائتلاف رضایت ندارند و گفت: برخلاف میثاق‌نامه امضا شده، کسانی که در لیست ائتلاف برای تهران نیستند، انصراف نخواهند داد. به گزارش آنا، محمدحسن غفوری‌فرد در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که «آیا قرار نبود ۳۰ نامزد ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس درکنار یکدیگر به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیایند»، گفت: ۲۲ بهمن مخصوص گروه‌ها یا جناح‌های سیاسی نیست. قرار نیست به روز ۲۲ بهمن با نگاه گروهی و جناحی بنگریم بلکه باید همه باشند و برای استقلال، اقتدار و اعتماد به نفس هر چه بیشتر ایران در کنار یکدیگر قرا ربگیرند.قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه «امروز زمان مناسبی برای صحبت درباره فعالیت‌های انتخاباتی نیست»، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اینکه به هر طریق و به هر دلیلی مسئولان به صورت گروه‌های جدا از هم و در این راهپیمایی شرکت کنند درست نیست، بلکه همه ما باید شانه به شانه مردم برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب به میدان بیاییم. غفوری‌فرد در پاسخ به سؤالی درباره لیست ائتلاف اصولگرایان در این انتخابات گفت: بسیاری از چهره‌های شاخص از نحوه ائتلاف رضایت ندارند و علی‌رغم امضای میثاق‌نامه در بین ۱۸۰ نفر داوطلب تهران که قرار بود، بر اساس این میثاق پس از انتخاب ۳۰ نفر لیست ائتلاف انصراف بدهند، در انتخابات خواهند ماند و لیست‌های دیگر ارائه خواهد شد.
او همچنین افزود: انصراف نخواهم داد و تحت لیست صدای ملت در انتخابات شرکت خواهم کرد. بسیاری از معتدلان اصولگرا هم که از لیست ائتلاف جا ماندند، در لیست صدای ملت خواهند بود.

لیست اصولگرایان استان مازندران هفته آینده اعلام می‌شود

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان استان مازندران با تاکید بر حفظ اتحاد بین نامزدهای اصولگرای مجلس در استان، گفت: لیست نهایی اصولگرایان استان در انتخابات مجلس  دهم هفته آینده اعلام می‌شود.

اسامی نامزدهای ائتلاف اصولگرایان البرز هفته‌ آینده اعلام می‌شود

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان استان البرز با بیان اینکه این ائتلاف بعد از بررسی و پالایش معیارها با رای‌گیری به ۷ نفر از افراد اصولگرای شاخص در حوزه انتخابیه کرج رسیده است، گفت: اسامی نامزدهای ائتلاف اصولگرایان البرز هفته‌ آینده اعلام می‌شود.

باهنر: امیدوارم چهره‌های شاخص از حضور در انتخابات انصراف دهند

باهنر نایب رییس مجلس در پاسخ به سوال ایلنا در مورد چهره‌های شاخصی که از ائتلاف جا مانده‌اند، با ابراز امیدواری از انصراف اصولگرایان، پاسخ داد: امیدوارم در این دوره چهره‌های شاخص  از حضور در انتخابات انصراف دهند. او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چطور بیش از ۵۰ درصد عرضه ائتلاف از یک جبهه و سایر جبهه‌ها از تعداد کمی سهمیه برخوردارند، پاسخ داد: اینچنین نبوده و در مورد تعداد افراد از جبهه‌های مختلف به توافق رسیدیم.

لیست نامزد‌های شورای اصولگرایان در اراک اعلام شد

رئیس شورای اصولگرایی استان مرکزی از اعلام لیست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این شورا در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان خبر داد.

رئیس شورای همگرایی نیروهای انقلاب و ارزشی و ائتلاف بزرگ اصولگرایان استان مرکزی بااشاره به وحدت حداکثری و کامل بین اصولگرایان استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای وحدت اصولگرایان انجام شده و وحدت میان اصولگرایان تحقق یافته است و امروز همه اصولگرایان با هم هستند چراکه اصولگرایی یعنی کسانی که در چارچوب اسلام و اصول اسلامی حرکت می کنند.

حجت الاسلام الهامی نیا بااشاره به جمع بندی اصولگرایان در معرفی گزینه نهایی این ائتلاف بزرگ در اراک گفت: جلسات متعددی برای معرفی گزینه های نهایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار شد که براساس نظر جمعی "محمدحسن آصفری" و "علی‌اکبر کریمی" گزینه‌های نهایی ائتلاف اصولگرایی در انتخابات پیش رو در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان هستند.

اصلاح طلبان

 اصلاح‌طلب ها، اعتدالیون و صدای ملت با حضور علی مطهری به ائتلاف رسیدند

شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلب‌ها با اعتدالیون و صدای ملت با حضور علی مطهری به ائتلاف رسیدند و برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی لیست مشترکی را ارائه خواهند کرد.

این لیست به زودی منتشر خواهد شد.

ارائه لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در تهران قطعی شد

یک عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت:با رایزنی هایی که اخیرا میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه انجام شده است ، ارائه  لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در تهران قطعی شده است . یک عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفتگو با خبرنگار سایت روزنو با اشاره به تهیه لیست تهران اصلاح طلبان اظهار کرد: فرایند تهیه لیست تهران اصلاح طلبان مراحل آخر خود را طی می کند و در روزهای آینده اعلام خواهد شد. وی افزود:با رایزنی هایی که اخیرا میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه انجام شده است ، ارائه  لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در تهران قطعی شده است . این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد:پس از قطعی شدن ارائه لیست مشترک با حامیان دولت،کمیته مشترکی برای تهیه لیست تهران میان حزب اعتدال و توسعه و اصلاح طلبان تشکیل شد که در حال تکمیل لیست تهران هستند و پس از نهایی شدن رایزنی ها، لیست مشترک اصلاح طلبان با حامیان دولت در تهران منتشر خواهد شد.

فهرست اولیه اصلاح‌طلبان در خوزستان معرفی شد

در حالی در اوایل هفته آینده لیست مورد حمایت اصلاح طلبان استان منتشر خواهد شد که در بررسی‌های اولیه مشخص شده است که در ایذه و مسجد سلیمان همه نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند و اصلاح‌طلبان امکان معرفی نامزد در انتخابات پیش رو را نخواهند داشت گرچه یکی از فعالان سیاسی به خبرنگار ایلنا می‌گوید ممکن است نام علی بهزادی به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان از مسجد سلیمان اعلام شود.

همچنین بر اساس مصوبه این شورا،  در صورت تایید برخی از کاندیداهای اصلاح طلب در حوزه های انتخابی، بلافاصله شورا،  نسبت به تشکیل جلسه  فوق العاده برای بررسی شرایط اقدام خواهد کرد.

در سایر حوزه انتخابیه اهواز مرکز استان خوزستان صلاحیت جلال طرفی، همایون طرفی، کاظمی نسب الباجی، علی ساری، حمید لویمی، علی رضا عامری، کوروش باورصاد، اقایار حسینی وعلی اعطا تایید شده است و سه نفر از این افراد در لیست اصلاح‌طلبان قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در حوزه انتخابیه آبادان نیز اصلاح‌طلبان در حال بررسی وضعیت ناصر اقبالی، غلامرضا فیروزی، خلف مراد، عامر کعبی و خانم حمیدی برای قرار گرفتن در لیست سه نفره اصلاح‌طلبان هستند

در حوزه انتخابیه اندیمشک خیرالله قلاوند تنها اصلاح‌طلبی است که صلاحیت وی تایید شده است و احتمالا اصلاح‌طلبان از وی حمایت کنند.

در حوزه انتخابیه  بهبهان نیز صلاحیت باقر شریعتی و راهداری تایید شده است و گزینه اصلاح‌طلبان از بین این دو نفر انتخاب خواهد شد.

در حوزه انتخابیه خرمشهر نیز گزینه اصلاح‌طلبان از بین یونس محمدی و صالح سواری انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در دشت آزادگان نیز تنها یک گزینه اصلاح‌طلب در عرصه باقی مانده است و اصلاح‌طلبان از مهدی مولا حمایت خواهند کرد.

در حوزه انتخابیه  شوش نیز تنها یک گزینه اصلاح‌طلب به نام سیدرسول موسوی در عرصه باقی مانده است.

در حوزه انتخابیه رامهرمز نیز اصلاح‌طلبان گزینه نهایی خود را از میان محمد رضا بهمنی  و شمس الله بهمنی انتخاب خواهند کرد.

در حوزه انتخابیه شوشتر نیز خرم دل و سادات با عبور از سد شورای نگهبان به عنوان گزینه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا صدرا و رجبی افرادی خواهند بود که در حوزه انتخابیه دزفول برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان امیدوارند.

در حوزه انتخابیه ماهشهر نیز علی دژمان، علی گلمرادی،  رضا شیرانی و مشعلی در لیست اولیه اصلاح‌طلبان قرار دارند.

در حوزه انتخابیه شادگان نیز تنها یک گزینه به نام خنیفری در لیست اصلاح‌طلبان قرار دارد.


 لیست ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان اعلام شد

مهدی مقدری سخنگوی شورای راهبردی ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خانم مینو خالقی
۲- خانم ناهید تاج الدین
۳- دکتر حیدر علی عابدی
۴- دکتر کوروش‌محمدی
۵- مسعود حمیدی

عبدالواحد شهنوازي و دكتر غلامرضا عزيزيان گزينه هاي نهايي اصلاح طلبان براي زاهدان

در جلسه امشب شورای اصلاح طلبان سیستان و بلوچستان  عبدالواحد شهنوازی و دکتر غلامرضا عزیزیان به عنوان گزینه های  نهایی این شورا برای شهرستان زاهدان انتخاب شدند.

فهرست نامزدهای اصلاح طلبان قم در دو روز آینده اعلام می شود

 کاویانی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قم از انتشار فهرست نهایی نامزدهای مورد حمایت این جریان سیاسی تا دو روز آینده خبر داد و گفت: احتمال اینکه درمورد برخی نامزدها ، لیست اصلاح طلبان قمی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشترک باشد وجود دارد.

الیاس حضرتی لیست احتمالی اصلاح‌طلبان را منتشر کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب لیست احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را منتشر کرده است. به گزارش تسنیم، کانال الیاس حضرتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب لیستی را منتشر کرده و می‌گوید این لیست به احتمال زیاد لیست اصلی اصلاح‌طلبان در تهران است:

لیست منتشر شده در صفحه شخصی الیاس حضرتی در فضای مجازی به شرح زیر است:

1 ـ محمدرضا عارف

2 ـ الیاس حضرتی

3 ـ پروانه مافی

4 ـ لیلا حقیقت‌جو

5 ـ جواد حق‌شناس * (فعلا عدم تایید)

6 ـ سهیلا جلودارزاده

7 ـ نجف‌قلی حبیبی

8 ـ زهرا پیشگاهی‌فر

9 ـ محمدعلی وکیلی

10 ـ مرتضی اشراقی * (فعلا عدم تایید)

11 ـ مصطفی کواکبیان

12 ـ علی نوبخت

13 ـ بهروز نعمتی

14 ـ کاظم جلالی

15 ـ محمود میرلوحی * (فعلا عدم تایید)

16 ـ علی مطهری

17 ـ حیدرعلی باقریان * (فعلا عدم تایید)

18 ـ مجید فراهانی

19 ـ محسن مهرعلیزاده

20 ـ نصرت‌الله تاجیک * (فعلا عدم تایید)

21 ـ محسن دل‌آویز

22 ـ ابراهیم جهانگیری

23 ـ مهدی فرنیان

24 ـ قدرتعلی حشمتیان

25 ـ عبدالله حسینی آملی

26 ـ عوض حیدرپور

27 ـ محمدعلی افراشته * (فعلا عدم تایید)

28 ـ سیدحسن موسوی

29 ـ گرانمایه‌پور

30 ـ علیرضا محجوب


 اصلاح‌طلبان اغلب کرسی‌های مجلس آینده را به خود اختصاص خواهند داد

«غلامعلی رجایی» مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  اگر مردم به عقبه اصلاح‌طلبان اطمینان پیدا کنند و رای دهند، حتما اغلب کرسی‌های مجلس از، به اصلاح‌طلبان اختصاص خواهد یافت. هر چند رنجشی که مردم از حذف کسانی که در مجلس نماینده، وزیر بودند، زندان و جنگ رفته‌اند به وجود آمده قاعدتا خاطره ناخوشایندی است ولی در مجموع مردم در اجابت از دعوت رهبری، مراجع و احزاب استقبال خوبی از انتخابات  مجلس شورای اسلامی و خبرگان خواهند داشت.




نامزدهای نهایی اصلاح‌طلبان البرز انتخاب شدند

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان البرز از انتخاب دو نامزد مورد توافق این جریان برای کسب کرسی‌های استان البرز در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدعلی پورکریمی با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان البرز گفت: در این جلسه ابتدا گزارش کمیته سیاسی در خصوص بررسی‌های انجام گرفته در مورد کاندیداها و معرفی چهار کاندیدای نهایی کمیته سیاسی ارائه شد.

لیست پنج نفره اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مشهد

سخنگوی کمیته انتخابات اصلاح طلبان و حامیان دولت از نهایی شدن لیست پنج نفره این کمیته در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خبر داد.

مظفر علیزاده، با اعلام این خبر، لیست 5 نفره کمیته انتخابات اصلاح طلبان و حامیان دولت در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را به شرح ذیل اعلام کرد:

1- حسین امینی

2- تقی ابراهیمی سالاری

3- علیرضا شهریاری

4- محمدرضا کلائی

5- نسرین یوسفی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل