بازدید 2858
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد:

سیاستهای‌پسابرجام‌منطبق‌با‌اقتصاد‌مقاومتی

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاستهای پسابرجام منطبق بر اقتصاد مقاومتی بوده و به تولید ملی توجه اساسی شده است.
کد خبر: ۵۶۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 10 February 2016
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاستهای پسابرجام منطبق بر اقتصاد مقاومتی بوده و به تولید ملی توجه اساسی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه باید از کالاهای ایرانی و صادرات حمایت شود تصریح کرد: نباید کالاهای ترکیه ای به نام کالاهای ایرانی به روسیه صادر شود، باید دید بلند مدت نسبت به بازار داشته باشیم و محصولات مستقیم به روسیه ارسال و صادر شود.

کرباسیان با اظهار اینکه مازندران پتانسیل خوبی برای صادرات دارد تصریح کرد: مازندران سرزمین سبزی است که محصولات خوبی برای صادرات دارد و ظرفیت های خوبی برای صنعت، کشاورزی و توریست دارد و می توان با رونق بخشی این زمینه ها به توسعه صادرات کمک کرد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اظهار اینکه دیگر نمی توانیم با دوران تحریم کشور را اداره کنیم اظهار داشت: باید خود را برای دوران پسابرجام آماده کنیم.

وی با بیان اینکه گمرک باید ۴۵ قانون و ۶۵ نوع معافیت را اعمال کند و موادهای زیادی را مدنظر قرار دهد یادآور شد: فضا در حال تغییر است و گمرک را نباید به عنوان سازمان درآمدی بنگریم.

کرباسیان بر لزوم رعایت استاندارد در تولید کالاها تاکید کرد و گفت: رشد بهره وری و ایجاد تنوع در تولیدات باید مدنظر قرار گیرد، سیاست های برجام منطبق بر اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در صادرات جهش جدی داریم افزود: این درحالی است که قیمت نفت با افت مواجه شده و رشد صادرات نشان می دهد که از خام فروشی در حال دوری هستیم.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه دلالها و واسطه ها باید حذف شوند یادآور شد: خوشبختانه افزایش تقاضا برای تجارت با ایران در حال شکل گیری است و باید از این فرصت بهره ببریم.

مسعود کرباسیان با اظهار اینکه بازار صادرات برای کشور یک اولویت است تصریح کرد: صادرات برای کشور یک فرصت است و باید از آن بهره لازم را ببریم.

وی از فعالان اقتصادی مازندران خواست صادرات را در دستور کار خود قرار دهند و نگران مذاکرات تجارت جهانی نباشند.

وی با اشاره به اینکه بازارهای متنوعی در حاشیه ایران وجود دارد و باید از آنها استفاده کنیم بیان داشت: کریدور ترانزیتی ایرانی بحث جدی است و چینی ها در جاده کمربندی بر محوریت جاده ابریشم ۹۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهند کرد.

کرباسیان تصریح کرد: مازندران ظرفیت صادرات ۲۵ میلیون تن کالا دارد اما در حال حاضر بهره پایینی از آن می برد، باید برای توسعه سرمایه گذاری و صادرات برنامه ریزی و نیازسنجی شود.

وی گفت: قرار نیست ما همانند دوران چاپار کارها و فعالیت ها را مدیریت و اداره کنیم بلکه باید سیستم اظهار از دور توسعه یابد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید به همدیگر اعتماد کنیم یادآور شد: همجواری گمرک و بندر سبب می شود نفع آن عاید استان شود.

وی ایجاد دروازه مشترک با کشورهای همسایه نظیر افغانستان و ترکیه را از برنامه های گمرک برشمرد و گفت: ۲۴ ساعته کردن گمرکات از دیگر برنامه های گمرک است تا هزار و ۹۰۰ کالاهای صادراتی به چهار هزار کالا رشد یابد و سهم لجستیکی به ۴۰ درصد افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار