بازدید 2417

بیانیه‌‌شورای‌انقلاب‌فرهنگی‌درمورد‌راهپیمایی‌فردا

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۲ بهمن مردم را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.
کد خبر: ۵۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 10 February 2016
 دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۲ بهمن مردم را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

به گزارش تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت فرارسیدن 22 بهمن مردم را  به حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بار دیگر اوراق تقویم ورق خورد و ملت ایران در بیست و دوم بهمنی دیگر تجدید حیات مادی و معنوی خود را جشن ‌می‌گیرد. پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 نه‌تنها سرفصلی در حیات ملت ایران گشود، بلکه تاریخ جهان را وارد یک دوره جدید و تازه کرد؛ به‌گونه‌ای که می‌توان تاریخ معاصر جهان را به دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوران پس از آن تقسیم بندی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: انقلاب اسلامی در عصری که معنویت و دینداری در مقابل هجمه مکاتب ماده‌گرا در اوج ناتوانی و در موضع ضعف بود، ناگهان حیاتی تازه و خونی جدید در کالبد تفکر دینی دمید و از آن پس تا به امروز جهان شاهد بوده که دینداری و خداخواهی روز به روز میان ملت‌ها تقویت شده است. آنچه ملت ایران در بیست و دوم بهمن به‌دنبال آن بود و برای رسیدن به آن و حفظ این دستاورد، بهای سنگینی پرداخت کرده و می‌کند، نظامی است که می‌توان آن را «مردم‌سالاری دینی» نامید که در قالب جمهوری اسلامی رخ داده است.

در ادامه آمده است: این نظام بر پایه ایمان و اعتقاد راسخ ملت ایران به اسلام و مکتب اهل بیت«ع» استوار گردیده و تا این اعتقاد در اعماق وجود ملت ایران باشد، جمهوری اسلامی نیز پابرجا خواهد بود، به همین دلیل است که دشمن اهتمام اصلی خود را بر تضعیف دینداری و تفکر دینی در جامعه ایران نهاده و می‌کوشد تا از این طریق ــ که می‌توان آن را «جنگ نرم» خواند ــ ایمان دینی و اعتقادات پاک ملت ما را دچار تزلزل کند. اما ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی با نگاه به راه و خط امام بزرگوار خود«ره» و فرزندان در خاک و خون غلتیده‌اش و تحت زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» استوار و مستحکم به راه خود ادامه می‌دهد.

بیانیه مذکور می‌افزاید:در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دشمن با سوء استفاده از برخی ضعف‌های اقتصادی، می‌کوشد به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند، بدون شک تلاش در مسیر استحکام بخشی به ساختار اقتصادی کشور از طریق نسخه شفابخش "اقتصاد مقاومتی" جهاد مقدس در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب است. در گام بعد جهاد علمی در مسیر قطع وابستگی‌های علمی و تلاش به‌منظور تحقق مرجعیت علمی کشور را ــ که تا کنون به‌فضل الهی با توفیقات زیادی قرین بوده است ــ می‌توان یکی دیگر از مصادیق کوشش برای نگهبانی از میراث خون شهیدان دانست.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: این جهاد علمی که با خون دانشمندان شهید ملت حماسه‌آفرین ایران رنگین شده، دستاوردهای بزرگی داشته که این دستاوردها خشم و کینه دشمن، و امید و عزت دوستان را موجب شده است. پیشرفت‌های علمی فرزندان دانشمند ایران عزیز، که در لبیک به فرمان رهبر فرزانه  خود «مد ظله العالی» همه کاستی‌ها و تحریم‌ها را عقب راندند و با توکل به خداوند متعال حصارها و ممنوعیت‌های تنیده شده به دور فناوری‌های پیشرفته را در هم شکستند، برگ زرین و افتخار بزرگ دیگری برای ملت ایران رقم زده است.

بیانیه مذکور تصریح کرد: به دیگر سخن می‌توان با قاطعیت گفت جهاد در مسیر امتداد راه شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی، امروز هم در جبهه‌های دیگر در جریان است و ملت بزرگ و غیور ایران با تحمل همه سختی‌ها و دشمنی‌ها نشان داده که هنوز از مقاومت خسته نشده و بر عهد الهی خود با امام راحل«ره» و فرزندان شهیدش استوار است.

در پایان این بیانیه آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با یاد و خاطره امام خمینی«ره» بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی و همه شهیدان نهضت جهانی اسلام، ملت بزرگ و سرافراز ایران را به شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن فرامی‌خواند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی