بازدید 7569

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

در پی خشم آنکارا از اظهارات یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن حزب اصلی کرد سوریه را به عنوان یک سازمان تروریستی در نظر نمی‌گیرد، وزارت خارجه ترکیه سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.
کد خبر: ۵۶۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 10 February 2016
در پی خشم آنکارا از اظهارات یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن حزب اصلی کرد سوریه را به عنوان یک سازمان تروریستی در نظر نمی‌گیرد، وزارت خارجه ترکیه سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه حریت چاپ ترکیه گزارش داد که دولت ترکیه که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (کردهای سوریه) را به عنوان سازمان تروریستی درنظر می‌گیرد، نارضایتی خود را نسبت به اظهارات جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سفیر این کشور در ترکیه اعلام کرد.

کربی در یک نشست مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرده بود: همانطور که شما می‌دانید، ما حزب اتحاد دموکراتیک را به عنوان سازمان تروریستی در نظر نمی‌گیریم، ما می‌دانیم که ترکیه این حزب را سازمانی تروریستی قلمداد می‌کند و ما این مساله را درک می‌کنیم. حتی بهترین دوستان هم قرار نیست بر سر هر موضوعی توافق داشته باشند.

آنکارا این حزب و شاخه نظامی آن یعنی یگان‌های مدافع خلق کرد را وابسته به پ.ک.ک می‌داند.

کربی اعلام کرد که "جان باس"، سفیر آمریکا در ترکیه با مقامات ارشد ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرده است اما از بیان جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

کربی با دفاع از اظهارات اخیر خود اعلام کرد که هیچ چیز درخصوص سیاست آمریکا تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: با وجود این ما پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی خارجی می‌دانیم و همچنان خواستار پایان یافتن حملات تروریستی آنها علیه شهروندان ترکیه هستیم.

جان کربی همچنین از حمایت آمریکا از کردها در سوریه پشتیبانی و اعلام کرد که آنها در اقدام علیه داعش یکی از موفق‌ترین گروه‌ها بوده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما از آنها حمایت کرده‌ایم که بیشتر از طریق هوایی بوده است و این حمایت‌ها ادامه می‌یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که آمریکا از بحث و گفت‌وگو درخصوص نگرانی‌ها آنکارا استقبال می‌کند و افزود: آمریکا و ترکیه دوست و شریک هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر