بازدید 29676

آخرین اخبار انتخاباتی از دو جبهه اصولگرا و اصلاح طلب

جناح اصولگرا که آماده تر از اصلاح طلبان به نظر می رسد، لیست نهایی خود را نیز منتشر کرده است؛ اما از روز گذشته، جریان دیگری به نام موج سوم اعلام کرده که لیست خود را ارائه خواهد داد. همچنین حامیان علی لاریجانی به جریان دیگری به نام رهروان ولایت در حال تدارک لیست جدیدی در داخل طیف اصولگرایی هستند.
کد خبر: ۵۶۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 10 February 2016
آخرین تحرکات انتخاباتی در جبهه اصلاح طلباندر شرایطی که تنها شانزده روز دیگر به انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان مانده است، حرکت جناح های سیاسی برای حضور فعال در انتخابات شتاب بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش «تابناک»،جناح اصولگرا که آماده تر از اصلاح طلبان به نظر  می رسد، لیست نهایی خود را نیز منتشر کرده است؛ اما از روز گذشته، جریان دیگری به نام موج سوم اعلام کرده که لیست خود را ارائه خواهد داد. همچنین حامیان علی لاریجانی به جریان دیگری به نام رهروان ولایت در حال تدارک لیست جدیدی در داخل طیف اصولگرایی هستند.

بنا بر این گزارش، به نظر می رسد در روزهای آینده، باید شاهد اتفاقات جدید در جناح اصولگراها بود، زیرا  احتمال دارد، بار دیگر لیست نهایی شورای ائتلاف، دستخوش تغییراتی شود. از سوی دیگر در جبهه اصلاح طلبان نیز تحرکاتی به چشم می خورد.

هرچند سرعت حرکت اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان آهسته تر به نظر می رسد، انسجام و وحدت رویه بیشتری در این گروه به چشم می خورد. اصلاح طلبان با اینکه همچنان به تغییر نظر شورای نگهبان امیدوارند، کارهای مربوط به لیست را از روزهای گذشته آغاز کرده اند.

با این حال، به نظر نمی رسد، در روزهای آینده، تغییر زیادی در آمار تأیید صلاحیت شده ها ایجاد شود و این احتمال می رود که تنها برخی افراد سرشناس بتوانند نظر شورای نگهبان را به خود جلب نمایند. با این حال، گویا جبهه اصلاحات در تصمیم خود برای ماندن در عرصه سیاست برنامه ریزی کرده و به هیچ عنوان قصد عقب نشستن ندارد و همه تلاش خود را برای ماندن در رقابت به کار خواهد بست.

بنابراین به نظر می رسد، اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در فکر این هستند که از لایحه های پایین تر و افراد کمتر شناخته اصلاح طلبان برای نهایی کردن لیست انتخاباتی خود بهره ببرد؛ اما در کل به نظر نمی رسد تا زمان اعلام نهایی تأیید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، اصلاح طلبان بخواهند لیست خود را نهایی کنند.


آخرین تحرکان انتخاباتی دو جناح را در زیر دنبال کنید؛

اصولگرایان

جزئیات دیدار شورای ائتلاف اصولگرایان با آیت‌الله موحدی کرمانی

اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان تهران روز گذشته با آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان دیدار کردند. زهره طبیب‌زاده عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در این دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی بر مسئله اخلاق در سیاست تاکید کردند، اظهار داشت: ایشان از وحدت حاصل شده بین اصولگرایان اظهار خوشحالی کرده و گفتند این مسئله یک امر پسندیده برای ائتلاف است. وی ادامه داد: آیت‌الله موحدی کرمانی گفتند که ما باید خود را ملزم به حضور در عرصه سیاسی بدانیم. طبیب‌زاده تصریح کرد: تلاش‌هایی که از سوی سه روحانی بزرگوار صورت گرفت، باعث شد که ائتلاف با کار کارشناسی به این وحدت برسد و در این جلسه نیز سازوکارهای ائتلاف مطرح شد. نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبات این نشست گفت: قرار شد اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان در سایر لیست‌های انتخاباتی سیاسی قرار نگیرند و به تصمیمات شورای ائتلاف نیز متعهد باشند تا وحدت حفظ شود. وی یادآور شد: در این دیدار اعضای لیست با یکدیگر آشنا شده و سازوکار رسیدن این ائتلاف توضیح داده شد.

نیازمند همدلی بیشتر و نگاه به آینده هستیم

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:‎ حادثه بزرگ و مبارکی که در ۲۲ بهمن ۵۷ به اراده خداوند متعال توسط ملت بزرگ ایران رقم خورد و بحق (بهار آزادی) نام گرفت صولت سرمای استبداد وابسته را شکست و زمینه تحقق شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را فراهم کرد و اینک 37 سال از آن واقعه ی عظیم گذشته است و در این دوران ملت شریف شاهد کامروایی‌ها و ناکامی‌ها، شادی‌ها و رنج‌ها و گشایش‌ها و سختی‌ها بوده است ولی برآیند حرکت دوران‌ساز او مثبت و ان‌شاء الله به سوی هدف مقدسی بوده است که انقلاب بزرگش آن را تعیین کرده است. هوشیاری مثال زدنی ملت ایران در برابر مشکلات و توطئه‌هائی که از بیرون و درون انقلاب اسلامی و نیز تمامیت ارضی و عزت ملی را تهدید می‌کرده است و مقاومت ناشی از این هوشیاری سرمایه بزرگ این ملت بوده و هست و برای نگاهداشت این دست‌آورد بزرگ و نیز افزودن بر کم و کیف آن هزینه‌های گرانی را پرداخته است.


«جلالی» سرلیست رهروان ولایت است

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جزئیات ارائه لیست و تعیین سرلیست رهروان ولایت برای انتخابات مجلس را تشریح کرد.وی با اشاره به روند تهیه لیست انتخاباتی رهروان و همچنین نظر چهره‌های سرشناس این جریان درباره لیست مذکور گفت: کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در جلسه مذاکراتی در راستای تهیه لیست انتخاباتی رهروان شرکت داشته و این لیست تا پایان هفته نهایی می‌شود.

کسی که با دروغ و تهمت نامزد اصلاح‌طلب را تخریب کند اصولگرا نمی‌دانم

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تقسیم بندی اصولگرایان به دسته‌های مختلف را قبول ندارم، زیرا اصولگرایی تعریف مشخصی دارد و هرکس براساس این تعریف جلو برود اصولگراست و کسانی دیگر که براساس اهداف شخصی و گروهی وارد این حیطه می‌شوند را اصولگرا نمی‌دانم. صرف نظر از گرایش‌های سیاسی همه حق دارند نظر خود را پای صندوق‌های رای اعلام کنند. اینکه فلان شخص یا گروه نظرش با ما یکی نیست و نباید در انتخابات حضور داشته باشد حرف بسیار بی‌ربطی است. در انتخابات هیچ کس حق تخریب کسی را که شورای نگهبان صلاحیت وی را تایید کرده، ندارد ولو اینکه آن فرد در گروه مقابلش باشد. اینکه شخصی به دلیل پایبندی به اصولگرایی اقدام به تخریب نامزد اصلاح‌طلب کند و به او اتهام بزند را اصولگرا نمی‌دانم.

اصولگرایان باید به تصمیم شورای ائتلاف تمکین کنند

عضو شواری عالی جبهه ایستادگی گفت: همه اصولگرایان باید با احترام نظرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی به تصمیم شورای ائتلاف تمکین کنند. حسین کنعانی مقدم عضو شواری عالی جبهه ایستادگی، در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و همدلی در میان اصولگرایان اظهار داشت: در شرایط فعلی همه اصولگرایان باید با احترام به نظرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی به تصمیم شورای ائتلاف تمکین کنند چرا که موفقیت همه اصولگرایان با حفظ و تقویت وحدت به دست خواهد آمد.وی افزود: معیار انتخاب افراد برای لیست نهایی انتخابات مجلس، شایستگی و لیاقت افراد است و هیچ‌گونه سهم خواهی وجود ندارد.عضو شورای عالی جبهه ایستادگی تصریح کرد: اصولگرایان باید بدون توجه به طرح موضوعات اختلافی از سوی برخی رسانه‌ها و جریان‌های خاص با از خودگذشتگی تا شب انتخابات فعالیت کنند و قطعا در صورتیکه نیروهای مؤمن جریان اصولگرا مراقب تفرقه افکنی‌ها باشند و بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قدم بردارند، هیچ خطری وحدت اصولگرایان را تهدید نخواهد کرد.

جامعه مدرسین از لاریجانی حمایت می‌کند

 یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از حمایت این تشکل از علی لاریجانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان قم خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه سه‌شنبه ‌شب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد:‌ در جلسه شب گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه، آقایان علی لاریجانی ، حجت‌الاسلام و المسلمین علی بنایی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی، کاندیداهای مورد حمایت این تشکل سیاسی در انتخابات مجلس انتخاب شدند.


اصلاح طلبان

٢٢بهمن حضور گسترده و تاثیرگذار داشته باشیم

شورایعالی اصلاح‌طلبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت حماسه ٢٢بهمن از همه آحاد مردم برای حضور گسترده و تاثیرگذار در 22 بهمن و در انتخابات پیش رو دعوت کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: بهمن سال ۱۳۵۷ هجری شمسی طلوع متفاوت را در تارک تاریخ ایران رقم زد. نهال مبارزه خستگی‌ناپذیر و سترگ ملت شریف و فهیم ایران زمین با تکیه بر آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل به ثمر نشست و در ستیز با ظلم و ستم سربلند بیرون آمده و کاخ استبداد را در هم کوبید.حماسه ۲۲ بهمن ماه در سایه ‌سار کلام امام خمینی(ره)، ایثار، جوانمردی و امید به سرانجام رسید. روزهای پیش رو، یادآور ارزش‌هایی است که امروز، پشتوانه غرور ملی ماست. ارزش‌هایی چون انسجام، اتحاد، از خودگذشتگی، مبارزه برای ‌استقلال، آزادی ،جمهوریت و اسلامیت نظامی که برخاسته از بطن آرمان‌های آحاد مردم است. مردمی که به گفته امام راحل، پشتوانه نظام و ولی نعمت مسئولانند. آری این روزها یادآور خاطرات خوب پیر جماران است؛ ‌امامی که چون خورشید از دل تاریکی طلوع کرد و صبحی پر از امید را نوید داد که شاید برای بسیاری از مردم دور از ذهن و باور بود ولی امام برای پیمودن این راه دشوار مصمم بود و اعتقاد به پیروزی و ایمان به وعده الهی، توشه راه شد، تا انقلاب به سرانجام رسید. شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ضمن گرامیداشت حماسه ۲۲ بهمن به عنوان روز میثاق ملی و وحدت و همدلی این مردم شریف و ارزشمند، ‌اندیشه امام عظیم‌الشان را چراغ راه قرار داده و از همه آحاد جامعه دعوت بعمل می آورد تا دست در دست هم با حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گام دوم را استوار تر از گذشته برداشته تا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب زمینه افزایش وحدت و امنیت ملی را فراهم سازیم و مجلسی را برگزینیم که به راستی عصاره فضائل ملت باشد. از این رو همه مردم ایران را به حضور فعال و پرشور در این در این صحنه و حفاظت از ارزش های اصیل انقلاب که بر پایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بنا شده، فرا می‌خوانیم. امسال نیز همانند سال های گذشته، با حضور گسترده و تاثیرگذار خود در راهپیمایی این روز بزرگ الهی، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های متعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی، و در سایه ولایت مقام معظم رهبری، پیام رسای عدالت جویی، استقلال، آزادی خواهی و جمهوریت نظام را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

ائتلاف اصلاح‌طلبان ، حامیان دولت طبیعی است

مجید انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره لیست انتخاباتی اصلاح طلبان چیست، اظهار داشت: بنده در کمیته انتخاباتی اصلاح طلبان حضور ندارم.وی تاکید کرد: دولت تلاش دارد انتخابات پرشور برگزار شود و در جامعه نیز افراد زیادی هستند که علاقه مند هستند طرفداران دولت در مجلس حضور یابند. همچنین در میان کاندیداها افرادی هستند که مایلند سیاستهای دولت و رئیس جمهور پیگیری شود؛ بنابراین طبیعی است که حامیان دولت ائتلاف هایی داشته باشند.معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: خودم در جریان ائتلاف ها نیستم اما اگر اصلاح طلبان، حامیان دولت و حتی اصولگرایانی که طرفدار دولت باشند، طبیعی است که ائتلاف هایی داشته باشند.

برای اعلام لیست اصلاح طلبان نتیجه گیری نشده است

مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان  گفت: برای اعلام اسامی نامزدهای لیست اصلاح طلبان هنوز جمع بندی و نتیجه گیری نشده است.

الهام فخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت:

امروز از بعد از ظهر در این مورد جلسه داریم و این جلسات تا هر وقتی که به نتیجه برسد ادامه خواهد داشت. مشخص نیست که لیست امشب اعلام شود و ممکن است در این باره نشست خبری گذاشته شود.

 لیست کاندیداهای اصلاح طلب و حامی دولت

آخرین اخبار انتخاباتی از دو جبهه اصولگرا و اصلاح طلب

نامه استادان دانشگاه به رییس جمهور؛

زمینه برگزاری انتخابات عادلانه و فراگیر فراهم شود

جمعی از استادان دانشگاه در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار زمینه سازی برای یک انتخابات سالم، رقابتی، عادلانه و فراگیر شدند در بخشی از نامه جمعی از استادان دانشگاه خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی آمده است:ما، تعدادی از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن حمایت از اقدامات بسیار ارزشمند فوق خواستار آن هستیم که دولت شما نه تنها این نوع تعامل را در عرصه روابط و سیاست منطقه‌ای نیز پیگیری کرده و گسترش دهد، بلکه به جد خواهان آن هستیم که دولت جنابعالی ‌‌نهایت سعی خود را برای بسط تعامل و گفت‌وگوی سازنده و جدی در راستای وحدت و آشتی ملی در داخل کشور نیز به کار بندد.ما از جنابعالی به عنوان ریاست جمهوری و به عنوان کسی که برای صیانت از قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید تقاضا می‌کنیم که زمینه یک انتخابات سالم، رقابتی، عادلانه و فراگیر را فراهم کنید.

صلاحیت سیدحسن خمینی احراز نشد


کانال رسمی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از عدم احراز صلاحیت وی برای پنجمین دوره مجلس خبرگان خبر داد.

یکی از نزدیکان بیت امام (س) هم رسما عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی از سوی شورای محترم نگهبان جهت شرکت در پنجمین انتخابات خبرگان رهبری را اعلام و دلایل عدم احراز صلاحیت اعلامی از سوی آن نهاد را استناد به بند ب ماده 3 قانون اعلام کرد؛ "اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد" احراز نگردید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر