بازدید 14040

سخنگوي پوتين: اردوغان مزخرف مي‌گويد

مسكو اظهارات رئيس جمهوري تركيه دربارۀ اشغال بخشي از خاك سوريه توسط روسيه را مزخرف محض توصيف كرد.
کد خبر: ۵۶۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 10 February 2016
مسكو اظهارات رئيس جمهوري تركيه دربارۀ اشغال بخشي از خاك سوريه توسط روسيه را مزخرف محض توصيف كرد.

به گزارش العالم،"ديميتري پسكوف" ، سخنگوي رسانه اي رئيس جمهوري روسيه امروز( سه شنبه) گفت: اظهارات رجب طيب اردوغان درباره اشغال بخشي از خاك سوريه توسط روسيه از نظر حقوقي سخيف و نادرست است.

وي يادآورشد كه نيروي هوايي روسيه به درخواست دولت سوريه در آن كشور حضور دارد و به عمليات و مبارزه با گروه هاي تروريستي ادامه مي دهد بنابراين موضوع اشغال نه در واقعيت و نه از نظر حقوقي معني ندارد.

عادي سازي روابط روسيه و تركيه در شرايط فعلي ممكن نيست


پسكوف درباره روابط مسكو و آنكارا خاطرنشان كرد كه اين روابط به بدترين حالت خود طي دهه هاي گذشته رسيده و در شرايط كنوني عادي سازي آن غيرممكن است.

وي افزود: تركيه بعد از اقدام خصمانه و بزدلانه خود عليه روسيه و سرنگون كردن بمب افكن "سوخو-24" در حريم هوايي سوريه هنوز عذرخواهي نكرده و در چنين اوضاعي نمي توان از احتمال عادي سازي روابط سخن به ميان آورد.

واكنش سخنگوي پوتين به اظهارات مركل


سخنگوي كرملين همچنين تاكيد كرد كه با وجود اتهام هاي مستمر عليه كشورش درباره حمله به شهروندان سوري در عمليات ضد تروريستي در سوريه، تاكنون هيچ ادله موثقي در اين زمينه ارايه نشده است.

وي اين جملات را در واكنش به اظهارات آنگلا مركل صدراعظم آلمان بيان كرد كه در كنفرانس مطبوعاتي با احمد داود اوغلو، نخست وزير تركيه، در آنكارا گفته بود كه در مقابل رنج و مشكلاتي كه حملات هوايي از جمله جنگنده هاي روسيه به وجود آورده اند احساس ترس مي كند.

پسكوف در پاسخ به اظهارات مركل همچنين گفت: با وجود ادعاهاي صدر اعظم آلمان درباره كشته شدن غيرنظاميان در حملات هوايي روسيه در سوريه بايد به اين نكته توجه داشت كه اينگونه ادعاهاي فراوان در حالي مطرح مي شود، هنوز هيچ طرفي دلايل موثقي كه صحت آن را تاييد كند ارايه نكرده است.

اين مسؤول روسي از همگان خواست هنگام اظهار نظر درباره اوضاع آشفته سوريه و فرايند صلح در آن مراقب صحت سخنان خود و مسؤوليت پذير باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل