بازدید 2329
جهانگیری در شورای اداری قم:

اجازه نمی‌دهیم تولید در پسابرجام آسیب ببیند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سفر هیات‌های متعدد خارجی برای همکاری با ایران در دوران پساتحریم گفت: عده‌ای نگران هستند که مبادا تولید داخل آسیب ببیند و بازار ایران در اختیار خارجی‌ها قرار گیرد اما دولت هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که تولید داخلی متحمل آسیب و لطمه شود.
کد خبر: ۵۶۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 09 February 2016
معاون اول رییس جمهور با اشاره به سفر هیات‌های متعدد خارجی برای همکاری با ایران در دوران پساتحریم گفت: عده‌ای نگران هستند که مبادا تولید داخل آسیب ببیند و بازار ایران در اختیار خارجی‌ها قرار گیرد اما دولت هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که تولید داخلی متحمل آسیب و لطمه شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسهٔ شورای اداری استان قم اظهار داشت: قم پایگاه اصلی انقلاب اسلامی بود و نقش مهمی در شکل گیری انقلاب داشت و در ماه‌ها و سال‌هایی که به پیروزی انقلاب منتهی شد، محوریت اصلی برای به ثمر رسیدن انقلاب را بر عهده گرفت.

وی افزود: روحانیت معزز و حوزهٔ علمیه قم همواره پشتیبان نظام بوده‌اند و خوشبختانه امروز به اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهدا نزدیک شده‌ایم و امیدواریم بتوانیم راهی که امام خمینی (ره) ترسیم کرد و شهدا برای آنجانفشانی کردند را ادامه دهیم و کشور را به جایگاه مطلوب برسانیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: باید ابعاد و زوایای انقلاب اسلامی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد و به این موضوع پرداخته شود که امام خمینی (ره) چگونه توانست یک ملت را به حرکت درآورد و رژیمی که ریشه در قدرت‌های جهانی داشت را ساقط کند.

جهانگیری گفت: حرکتی که امام خمینی (ره) ترسیم کرد حرکتی جذاب بود و توانست بسیاری از دل‌ها را به سوی خود جلب کند اما متاسفانه امروز در دنیا کارهایی به نام اسلام انجام می‌شود که جز نفرت، خشونت و آدم کشی چیزی از آن استنباط نمی‌شود و تاسف بار‌تر اینکه همهٔ این اقدامات با نام اسلام مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ضربه‌ای که اسلام عزیز از حرکت‌های وحشیانهٔ داعش متحمل می‌شود از ضربات بسیاری از دشمنان که مستقیماً رو در روی اسلام ایستاده‌اند بیشتر است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی می‌تواند چهرهٔ رحمانی و واقعی اسلام را در سطح جهان به نمایش بگذارد گفت: نظام اسلامی باید الگویی مناسب از اسلام در سطح جهان ارائه کند که قادر است آزادی انسان‌ها را تامین کند و مردم نیز بتوانند به نحو مطلوب در ادارهٔ کشور و حکومت دخالت داشته باشند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: علی رغم همهٔ مشکلاتی که در ۳۷ سال اخیر برای جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است و با وجود همهٔ توطئه‌هایی که از روز آغاز انقلاب اسلامی علیه نظام شکل گرفته، اگر بخواهیم با دید منصفانه وضعیت جمهوری اسلامی ایران را ارزیابی کنیم کاملاً مشخص است که جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های فراوانی داشته است.

وی افزود: البته مشکلات و مسائلی نیز پیش روی جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است اما بزرگی مشکلات نباید ما را مأیوس کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلاتی که امروز در کشورهای منطقه نظیر افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن وجود دارد گفت: در این شرایط ایران کانون امنیت منطقه است و با وجود اینکه بسیاری از اتفاقات و حوادث نظیر شکل گیری داعش با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران رخ داده، اما نه تنها گروه تروریستی داعش نتوانسته به ایران نزدیک شود بلکه ایران گام‌های مهمی در دفع آسیب‌های این گروه تروریستی علیه سایر کشورهای منطقه برداشته است.

جهانگیری با یادآوری اقتدار جمهوری اسلامی ایران و باور دنیا مبنی براینکه امروز بدون مشارکت جدی جمهوری اسلامی ایران نمی‌توان مشکلات منطقه را حل و فصل کرد تصریح کرد: نخست وزیر یونان در ملاقات دیروز خود به تغییر نگرش اتحادیهٔ اروپا نسبت به ایران اشاره کرد و از گرایش کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت تدبیر و امید و دستاوردهای حاصل شده در دو سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: دولت توانسته است بخش زیادی از مشکلات از جمله پروندهٔ پیچیدهٔ هسته‌ای را مرتفع کند و نتایجی که در این زمینه حاصل شد باعث گردید دنیا به قدرت تیم هسته‌ای ایران اعتراف کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به تشکیک و تردید عده‌ای در خصوص مراحل مختلف مذاکرات هسته‌ای گفت: پس از آنکه برجام با موفقیت به مرحلهٔ اجرا درآمد و رییس جمهور سفری به اروپا داشت عده‌ای لب به انتقاد گشودند که چرا دولت نسبت به خرید هواپیما اقدام کرده است و این در حالی است که دولت برای خرید این هواپیما‌ها پولی پرداخت نکرده است بلکه بصورت اجاره به شرط تملیک بوده است.

جهانگیری در ادامه با تاکید براینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک واقعیت برای دولت است گفت: دولت اقتصاد مقاومتی را سیاست‌هایی مطلوب برای دوران پساتحریم می‌داند و با جدیت پای آن ایستاده است.

وی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر اکثر کشورهای جهان تصریح کرد: ایران از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی برخوردار است و قابلیت آن را دارد که اقتصاد بخشی از دنیا را وادار به حرکت کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه سال ۹۴ از نظر اقتصادی سخت‌ترین سال برای دولت پس از انقلاب اسلامی بود گفت: دولت در سالهای گذشته با نفت بشکه‌ای ۱۰۰ دلار اداره می‌شد و دستگاه‌هایی که نباید در بودجهٔ دولت سهیم می‌شدند، در سالهای گذشته سهمی از بودجهٔ دولت دریافت می‌کردند و حالا اگر دولت تدبیر و امید بخواهد آن‌ها را حذف کند، به برخورد سیاسی متهم می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: البته با وجود همهٔ مشکلات اقتصادی در سال ۹۴، با تلاش‌های دولت و امید مردم به آینده تورم کاهش یافت و رشد اقتصادی آغاز شد و آرامش بر فضای اقتصادی کشور حاکم گردید اما متاسفانه عده‌ای همواره تصمیم دارند که به هر قیمتی شده امید مردم را از بین ببرند.

وی در ادامهٔ سخنان خود استان قم را استانی پراهمیت برشمرد و گفت: پیشرفت و توسعهٔ استان قم باید به عنوان یک اولویت در دستور کار ما قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: مسائل و مشکلات استان قم باید مرتفع شود و اگر این مشکلات حل شود، قم می‌تواند به کانون مهم توسعهٔ اقتصادی و صنعتی تبدیل شود.

جهانگیری با تاکید براینکه کار مدیریت تدبیر و راهگشایی است افزود: مدیران استان‌ها نباید فقط به مسئولین مرکز چشم بدوزند بلکه باید خود به دنبال تدبیر و حل مشکلات باشند البته دولت نیز آن‌ها را حمایت خواهد کرد.

وی با یادآوری توجه ویژهٔ مقام معظم رهبری به استان قم و حساسیت رییس جمهور نسبت به این استان گفت: ملت ایران نیز نگاه ویژه‌ای به قم دارند و امیدوارم بتوانیم با تلاش و همت مدیران شاهد حل مشکلات استان قم و توسعهٔ این منطقه باشیم.

در این جلسه استاندار قم و شماری از معاونین وی نیز گزارشی از وضعیت و شاخص‌های استان ارائه کردند و ضمن برشمردن مسائل و مشکلات استان، پیشنهاداتی در جهت رفع این مشکلات مطرح نمودند.

وزرای نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت هم که در این نشست حضور داشتند هر کدام در سخنانی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز در قم به بهره برداری رسیده است، برنامه‌های آتی وزارتخانه‌های خود را برای توسعهٔ استان قم تشریح کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر