بازدید 4852

قمی: باید برای شرایط پساداعش آماده شویم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید خودمان را برای شرایط پساداعش آماده کنیم، گفت: اختلاف داخل در عربستان، امروز قابل انکار نیست. عربستان در هر عرصه‌ای در منطقه که وارد شده، دچار فضاحت و شکست شده است.
کد خبر: ۵۶۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 09 February 2016
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید خودمان را برای شرایط پساداعش آماده کنیم، گفت: اختلاف داخل در عربستان، امروز قابل انکار نیست. عربستان در هر عرصه‌ای در منطقه که وارد شده، دچار فضاحت و شکست شده است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم چهلمین روز شهادت شیخ نمر که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: شیخ نمر یک عالم مجاهد، مبارز و شجاع بود که مظلومانه در کنار عده‌ای تروریست و با وضع بسیار جنایت‌آمیزی با ضربه شمشیر سر از بدنش جدا شد و به شهادت رسید.

وی افزود: شیخ نمر، اولین عالم شهید از تبار علمای شیعه نبوده و آخرین نیز نخواهد بود. ما در عالم تشیع، شهدای بسیاری از عالمان داشتیم.

قمی تأکید کرد: شیخ نمر از ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردار بود و با توجه به حوادثی که بعد از شهادت این شیخ بزرگ در دنیای اسلام رخ داد، این ماجرا از ماجرای شهادت عالمان دیگر مقداری متمایز شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حوادث رخ داده در منطقه گفت: در این حوادث که موجب افراط‌گرایی مذهبی شده، باید پشت پرده ماجرا را نگاه کرد و اگر به این مسئله توجه نکنیم، یک گروه تروریستی از بین می‌روند و گروهی دیگر جایگزین آن خواهد شد. این گروه‌ها باید در نطفه خشکانده شوند.

قمی اضافه کرد: در منطقه و در سطح بین‌الملل، سه گفتمان حکومت می‌کند؛ یک گفتمان نظام سلطه است، گفتمان دوم؛ گفتمان وهابیت است که این گفتمان، تفکر بیرونی‌اش داعش و القاعده است. این تفکر به جای مبارزه با استکبار، با آن همکاری می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شواهد غیرقابل خدشه‌ای نشان می‌دهد گفتمان وهابیت با گفتمان لیبرالیست تعامل و همکاری داشته و اهداف مشترکی دارند.

قمی افزود: این گفتمان‌ها کاری کرده‌ که اصلاً صحبت از رحمانیت خدا در کار نیست، در حالی که در قرآن بیشتر از همه مسائل، به رحمانیت خدا اشاره شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این تفکر باعث شده که لیبی ثروتمند، امروز ویرانه شود، زیرساخت‌های سوریه از بین برود و بحرین، مصر و لبنان در یک شرایط ناهنجار اقتصادی قرار بگیرند. تحمیل فقر به امت اسلامی از حرکت داعش و داعشی‌هاست.

قمی افزود: ما اطلاعات دقیق داریم که آمریکا در عملیات‌های مختلف، برای داعش سلاح می‌فرستد و در لحظه‌های بحرانی و محاصره، سرانه این گروه تروریستی را نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: در یکی از اسناد بین‌المللی مطرح شد که داعش سرمایه‌ای برای آمریکا است. اینها داعش را برای مبارزه با حزب‌الله و کشورهای مخالف اسرائیل تشکیل داده‌اند.

قمی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی خیلی اصرار دارند داعش را با عنوان حکومت اسلامی مطرح کنند، اینها می‌خواهند طوری وانمود کنند که داعش نماینده مسلمانان و تفکر اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شاهد دیگر برای تعامل و همکاری تفکر وهابیت با لیبرالیست این است که این دو تفکر می‌خواهند اسرائیل در سایه رفتارهای تروریستی، امنیت داشته باشد.

قمی افزود: در کنار این دو گفتمان، گفتمان سومی نیز به نام مقاومت وجود دارد که از ایران تا به پاکستان، عراق، یمن، بحرین، افغانستان و حتی اروپا و آمریکا نیز امتداد دارد.

وی گفت: گفتمان مقاومت در برابر گفتمان وهابیت و گفتمان نظام سلطه روز به روز در حال رشد و پیشرفت است.

قمی ادامه داد: حکومت آل‌سعود چون خودش را در حوادث داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بازنده دید، دست به اعدام شیخ نمر و چنین جنایتی زد.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه، تصریح کرد: امروز ارتباط داعش با ترکیه از شمال حلب قطع شده و ضعف و سستی نه تنها خطوط مقدم داعش، بلکه خطوط بعدی این گروه تروریستی را نیز دچار مشکل کرده است.

قمی با بیان اینکه باید خودمان را برای شرایط پساداعش آماده کنیم، گفت: اختلافات داخلی عربستان، امروز قابل انکار نیست. از طرفی هم آل سعود در هر عرصه‌ای در منطقه که وارد شده، دچار فضاحت و شکست شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از 12 سال که ما را متهم می‌کردند به اینکه به دنبال سلاح هسته‌ای هستیم، امروز ما یک صادرکننده مواد هسته‌ای شده‌ایم و در هسته‌ای هم به رسمیت شناخته شدیم.

وی گفت: امروز کیست نداند ایران در خط مقدم مبارزه با تروریست است و اگر مقاومت راهبردی و حمایت‌های مستشاری ایران نبود، امروز از بغداد، بیروت و دمشق خبری نبود. دنیا امروز خودش را ممنون انقلاب می‌داند.

قمی اظهار داشت: امروز دانشگاهیان، نخبگان و همه ما وظیفه سنگینی برای آگاه‌سازی جهانیان داریم. ما باید به دنیا بگوییم که کوتاه آمدن در برابر گروه‌های تروریستی باعث رشد سریع آنها می‌شود و نتیجه آن، ناامنی در دنیا خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ امروز با توجه با اختلافات داخلی عربستان می‌بینیم که خون شیخ نمر دامان آل‌سعود را گرفته است و امیدواریم به زودی و هر چه زودتر شاهد نابودی آل‌سعود و دشمنان اسلام باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار