بازدید 45036
یک مسئول شهرداری مطرح کرد

جزئیات حادثه «کارواش سعادت‌آباد»

کد خبر: ۵۶۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 09 February 2016
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران جزئیات حادثه «کارواش سعادت آباد» را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، فیضی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر در خصوص جزئیات حادثه شنبه شب کارواش سعادت آباد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اراضی شهرک غرب متعلق به شرکت توسعه و عمران قدس است که ارتباط گسترده‌ای با شهرداری تهران داشته است.

وی با بیان اینکه سال 71 زمینی به متراژ 5050 متر تحت عنوان ساخت مسجد و کانون فرهنگی در اختیار هیئت امنای محله قرار گرفت گفت: سال 74 توسط مدیران پلاکی در شمال این ملک به متراژ 6900 متر توسط شرکت نوسازی و عمران اراضی رسما خریداری و تبدیل به ایستگاه آتش نشانی شد.

وی با بیان اینکه پس از این ساخت و ساز پیشنهاد شد که در ضلع چهارراه دریا – سعادت آباد گذر و گردش به راستی ایجاد شود، ادامه داد: بر همین اساس بخشی از زمین مسجد به متراژ 1073 متر تبدیل به گذر شد.

فیضی با بیان اینکه شهرداری وقت منطقه 2 در 18 آبان ماه سال 82 از شهرداری وقت تقاضا دارد که در پی تبدیل زمین مسجد به گردش به راست یا وجه مورد نظر را داده یا اقدام به تهاتر و یا ارائه پروانه تجاری به مسجد کنند گفت: شهردار وقت با واگذاری از املاک سطح منطقه به عنوان تهاتر موافقت می‌کند و سال 83 طی صورتجلسه‌ای این بحث نهایی شد اما انتقال سندی در این خصوص صورت نگرفت و زمینی به مساحت 3297 متر به تولیت مسجد واگذار شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال 83 تا 92 همه اقدامات شهرداری وقت در راستای واگذاری به تولیت مسجد بوده افزود: تا سال 92 صرفا صورتجلسه برای بهره برداری از ملک بوده است تااینکه شهرداری در آن زمان صرفا اجازه 200 متر بهره برداری تجاری را به تولیت می‌دهد تا اینکه چندی پیش شهردار منطقه عنوان می‌کند که ضرورتی ندارد در ازای اخذ 1000 متر از اراضی مسجد، 3000 متر به تولیت مسجد داده شود و بر همین اساس پیشنهادات زیادی به هیئت امنا داده می‌شود که در ازای ارائه ملک تا سقف 25 میلیارد تومان وجه دریافت کنند اما تولیت مسجد این پیشنهادات را رد می‌کند تا اینکه نهایتا هیئت امنای مسجد استفتایی در خصوص فروش املاک مسجد اخذ می‌کنند که این اجازه به آنها داده نمی‌شود و مجددا قائم مقام شهردار تهران نیز در پی سوال مسئولان منطقه در خصوص چگونگی عملکرد در خصوص بازپس گیری این زمین عنوان می‌کند که با رضایت هیئت امنا باید این زمین باز پس گرفته شود.

فیضی با بیان اینکه در 14 اسفند سال 92 ملک مورد نظر فروخته می‌شود و سند رسما به نام مالک می‌شود گفت: شهرداری اقدامات زیادی را در خصوص تحویل ملک انجام می‌دهد اما هیئت امنا از برگزاری جلسه‌ای که به نتیجه برسد، استنکاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد ادعا دارد که کل ملک از جمله پلاک آتش نشانی و ... نیز متعلق به این مسجد است اظهار کرد: با اینکه همگان می‌دانند مسئولیت گذر و خدمات عمومی حق شهرداری است باز هم هیئت امنا از تحویل زمین خودداری می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی 50 درصد ملک را فروخته و 50 درصد دیگر را تبدیل به کارواش می‌کنند گفت: این در حالی است که حداکثر اجازه 200 متر تجاری را داشتند و از لحاظ قانونی و حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بارها توسط شهرداری اخطار به صاحب ملک داده شده است تصریح کرد: چهارشنبه قبل از حادثه ماموران برای اجرای حکم به کارواش می‌روند اما عوامل کارواش نسبت به تخریب خودرو و تعرض به ماموران اقدام می‌کنند تا اینکه شنبه شب این حادثه رخ می‌دهد و قطعا نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده و آنرا قبول نداریم اما جمعی از افرادی که داخل کارواش بودند آماده درگیری بودند.

وی افزود: این موضوع از سوی شهرداری تهران نیز برای پیگیری دستور ویژه داده شده است و گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۷
انتشار یافته: ۱۹
اين توضيحات هيچ توجيهي براي لت و پاره كردن مردم و خودروهاي داخل كارواش نميشود!!!
خلاصه اینکه جونم برات بگه، شهرداری دست به دامان شاه مازندران میشه و. . . .
هرچی حق داشته باشی و سند و مدرک بیاری ربطی به این اوضاع پیش آمده نداره که نداره !!!
مگه مملکت قانون نداره؟؟؟؟
300-400 نفر نیروی انتظامی و شهرداری از کجا و با هماهنگی چه مقامی جمع و جور شده اند ؟؟؟؟
اتفاقی و یا با هماهنگی مقامات جزء که نبوده قطعاً .. سر خود هم که نبوده .. آن همه در نیمه های شب!!!!
چه دلیل محکمی برای حمله بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الحمد لله هر روز به قانون جنگل نزدیک تر می شویم
الحمدلله
اگر قانونا حق با شهرداريست، لازم است مراحل قضايي طي شده و ظابط قضايي با ابزار قانوني اقدام به بازپس گيري حق شهرداري نمايد، نه مامورين شهرداري و عده اي چماق بدست!
اصلن کلن حرف تو قبول. یعنی مملکت اینقدر بی قانونه که عوامل شهرداری با این وضعیت وارد عمل بشوند و این بلبشو رو به بار بیارند؟ شما تو اداره تون با اون همه دبدبه و کبکبه مگه معاون حقوقی ندارین که تو این مسائل از طریق قانونی وارد عمل بشه؟خودتون حکم میدین و خودتون هم اجرا میکنین؟ پس قوه قضاییه این وسط چکاره است؟آقاجون عواملتون یه کار پر از اشتباه رو انجام دادند شما هم به عنوان مسئول باید پاسخگو باشید. اگر حق با شما بوده باشه و تا الان نتونستین اون رو به نفع بیت المال احقاق کنین پس این سمت برای شما خیلی خیلی گنده است و باید برید دنبال یه کار دیگه. اگر هم حق با شما نبوده و با زور میخواستید وارد عمل بشید که دیگه حرفی برای گفتن نیست.
مگه ملک و با زمین مسجد تهاتر نکرده بودید پس چرا ملک و به غیر فروختید.
حالا چون سند بنام مسجد نزده بودید ( سال ۸۳) زدید زیر حرفمون.
گیریم حرف‌های شما درست نصف شب اونم با لشگرکشی و چوب چماق میارن ملک و رفع تصرف کنن مگه قانون نداریم اجرای احکام دادگستری برای چیه؟اگه شهرداری حق داشته میرفته شکایت میکرده بعدش حکم رفع تصرف می‌گرفت ماشاالله شما که دایره حقوقی دارید.
آقای شهردار اگر این وسط یه نفر از بین میرفت کی جواب میداد مثل اون پدر دستفروشی که جلوی چشم فرزندش کشته شد و فقط اون مامور بدبخت محاکمه شد امرکنندگان راست راست دارن میگردن.
خواننده همیشگی تابناک.
از این هيت امناها زیاد داریم که منافع وسیعی ازقبال خانه خدا در محلشان دارند و هیچ ارگانی آنهارا کنترل نمیکند
چرا شبانه ؟
مگر حكم قانوني و نيروي انتظامي نيست ؟
تمام صحبت در مورد جمله اخر است برخورد صحیح نیست والادعوا باشهرداری وسایر مسائل
به خودشان مربوط است
این حرف ها باز هم توجیهی بر این حمله وحشیانه نیست
من که نفهمیدم چی شد؟
برید ملک را طبق قانون تخریب کنید مساله ای نیست
ولی حق ضرب و شتم و سرقت که ندارید
اگر کسی مانع می شود باید توسط عوامل انتظامی بازداشت گردد نه کتک بخورد و دست و پایش بشکند
در ثانی چاقو مگر سلاح ماموران است؟
تقریباً 35 سطر ایشان تخلفات طرف مقابل رو خاطرنشان کردند و تنها یک عبارت " طبعا نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده.." به تخلف عوامل شهرداری اشاره شده !
جزئیات باید دقیق و شامل تمام تخلفات هر دو طرف باشه ، اگر 35 سطر طرف مقابل تخلف داشته ، تخلفات این طرف هم ذکر کنید !
همه حرف هاي شما هم درست باشد رفتار كاركنان شهرداري غير قابل توجيه !اعمال خشونت به آن صورت نياز به بررسي قوه قضاييه داره
اینکه تصمیم شهردارقبلی راقبول ندارند کل ماجراست.دومااستفاده شهرداری برای انجام حکم یاکاری ازچماقداری بدعدیست که ازطرف نزول خورهاوطلبکارها وشرخرها مورد استفاده است .نه یک نهاددولتی . بفرماییدسیستم قضایی کشور کشک .الان بالغ برصدهاجرم ازرعب ووحشت ضرب وجرح .برهم زدن نظم عمومی .سرقت .نقص عضو هتاکی ....صورت گرفته است .شاه مازندران چیکارکرده بود؟
خوب حالا مگر قانون و قوه قضاییه نداریم که با چوب و چماق به جون مردم می افتید
این همه صغرا کبرا چیدن فقط برای ...
ماستمالی کردن عجیبه
حالا با این همه حرافی، آیا باید دهها قلدر چماق گردان و قمه کش را به جان کارگران کارواش بیندازند؟ سؤال این است، نه اینکه در فلان تاریخ چه نامه ای نوشته شد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی