بازدید 3965

تاکید نمایندگان اروپا بر کاهش تنش ریاض و تهران

تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در سفر به عربستان سعودی با اشاره به وضعیت حقوق بشر در این کشور خواستار آزادی رائف بدوی وبلاگ نویس دربند عربستانی و نیز کاهش تنش های عربستان با ایران شده اند.
کد خبر: ۵۶۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸ 09 February 2016
تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در سفر به عربستان سعودی با اشاره به وضعیت حقوق بشر در این کشور خواستار آزادی رائف بدوی وبلاگ نویس دربند عربستانی و نیز کاهش تنش های عربستان با ایران شده اند.

به گزارش ایرنا، رائف بدوی برنده جایزه حقوق بشر ساخاروف به علت انتقاد از سیاست های رژیم سعودی به 10 سال حبس و یکهزار ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس 24 اندره پلنکوویچ نماینده پارلمان اروپا که به همراه 7 تن از دیگر نمایندگان اروپایی به عربستان سفر کرده است به خبرنگاران گفت که این نمایندگان قضیه رائف بدوی را در دیدار با بندر العیبان رییس کمیته حقوق بشر عربستان مطرح کرده اند و از پادشاهی سعودی خواسته اند بدوی را آزاد کند و به حقوق بشر احترام بگذارد.

پلنکوویچ که معاون رییس روابط خارجی پارلمان اروپا است افزود: به مساله رائف بدوی برنده جایزه ساخاروف سال 2015 پرداختیم؛ جایزه ای که هر سال از سوی پارلمان اروپا به فعالان ضد نژادپرستی و تبعیض اهدا می شود. همسر رائف در کانادا این جایزه را به نمایندگی از او دریافت کرده است.

در ماه دسامبر گذشته مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا نیز در مراسم اهدای این جایزه از ملک سلمان پادشاه سعودی خواست بدوی را آزاد کند تا نزد خانواده اش بازگردد.

پلنکوویچ اضافه کرد: العیبان رییس کمیته حقوق بشر عربستان به نمایندگان پارلمان اروپا توضیحاتی درباره نحوه برخورد قانون عربستان سعودی با این موضوع ارائه کرد.

بدوی 31 ساله در ژوئن 2012 دستگیر و حکم او در می 2014 ابلاغ شد. 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق که هر هفته 50 ضربه آن به اجرا در می آید حکمی است که دستگاه قضایی سعودی برای رائف بدوی صادر کرده است. در تاریخ نهم ژانویه ( حدود یک ماه پیش) اولین مرحله حکم او شامل 50 ضربه شلاق در مقابل مسجدی در جده به اجرا گذاشته شد اما از آن زمان هنوز بخش دیگری از حکم وی به دلیل وضعیت جسمانی او و سایر دلایلی که مسئولان سعودی توضیحی درباره آن نداده اند به اجرا در نیامده است.

گفته می شود بدوی موسس پایگاه شبکه لیبرال آزاد سعودی است و خواستار کاهش نفوذ مفتی های سعودی شده است.

بنابر گزارش فرانس 24 به نقل از پلنکوویچ، نمایندگان پارلمان اروپا با پادشاه عربستان سعودی و برخی دیگر از مسئولان این کشور نیز دیدار و درباره سوریه، بحران یمن و ضرورت کاهش تنش بین عربستان سعودی و ایران نیز بحث و گفتگو کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان