بازدید 36808
۶

آخرین وضعیت و نقشه جدید حلب

عملیات «نصر» حلب ادامه دارد و در دو محور شمال و جنوب شهرک‌های «نبل و الزهراء» ادامه خواهد یافت تا در محور جنوبی، راه برای شکست حصر «فوعه و کفریا» در ادلب هم باز شود.
کد خبر: ۵۶۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 08 February 2016
عملیات «نصر» حلب ادامه دارد و در دو محور شمال و جنوب شهرک‌های «نبل و الزهراء» ادامه خواهد یافت تا در محور جنوبی، راه برای شکست حصر «فوعه و کفریا» در ادلب هم باز شود.

به گزارش فارس، در ادامه عملیات «نصر» حلب ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان و عراق، و شکست حصر چهار ساله دو شهرک نبل و الزهراء، نیروهای سوری، روستاهای «معرسة الخان، مایر و ریتان» را در دست گرفتند.

در جبهه شمالی جبهه نبل و الزهراء، کمیته‌های مردمی کُرد نیز در روزهای اخیر از فرصت به وجود آمده در شکنندگی خطوط دفاعی عناصر تروریستی استفاده کردند و موفق به پیشروی در مناطق شمال شرقی شهرک‌های نبل و الزهراء از جمله مزاع البابلی، الطحان و روستاهای خریبة و الزیارة شدند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر ادامه عملیات نصر (ارتش سوریه + کمیته‌های دفاع مردمی کُرد و رزمندگان مقاومت) در شهر راهبردی «تل رفعت» باشیم که در مسیر نقطه صفر مرزی «باب السلامه» قرار دارد.

آزادی تل رفعت، مقدمه‌ای برای آغاز عملیات پاکسازی شهر مرزی بسیار مهم «اعزاز» به شمار می‌آید و نباید نقش نیروهای کُرد را در این عملیات فراموش کنیم؛ هر چند در روزهای اخیر خبرهایی از توافق نیروهای کرد با عناصر تروریستی منتشر شده که براساس آن خانواده تروریستها که پیشتر در شهرک های مایر، رتیان، بیانون و معرسه الخان ساکن بودند، از طریق شهر عفرین (که تحت کنترل نیروهای کرد است) به استان ادلب منتقل می شوند.


در روزهای اخیر با عملیات هوشمندانه ارتش و نیروهای مقاومت هدف‌های بزرگی از جمله قطع مسیر تدارکات تروریست‌ها به شهر حلب محقق شده که پس لرزه‌های آن باعث شده جبهه غربی-عربی-صهیونیستی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به دنبال اعزام نیروی زمینی به سوریه باشد.

ماه گذشته عناصر تروریستی با تشکیل ائتلاف‌هایی تحت عنوان «فتح حلب» و «انصار الشریعه» در تلاش بودند تا به قلب شهر حلب نفوذ کنند که با هوشیاری نیروهای سوری و مقاومت این عملیات شکست خورد.

در عین حال خبرها از عملیات احتمالی نیروهای ارتش در جبهه غرب و شمال غرب شهر حلب حکایت دارد و مواضع گروه‌های تروریستی در روزهای اخیر در مناطق راهبردی الیرمون، راشدین و خان العسل توسط جنگنده‌های نیروهای روسی و سوری هدف قرار گرفته شده است.
آخرین وضعیت و نقشه جدید حلب
ارتش سوریه در تلاش است با درگیر کردن عناصر تروریستی در چند جبهه، عملیات برای بازپسگیری شهرک‌های شمال غربی حلب از جمله کفر حمره، الیرمون و حریتان را آغاز کند و تسلط بر این شهرک‌ها به معنای تیر خلاص به پیکره‌ی تروریست‌ها در شهر حلب به شمار می‌آید و قلب اقتصادی سوریه می‌تواند احیا شود و نفس بکشد.

از سویی دیگر، در محور جنوبی نبل و الزهراء، نیروهای سوری و مقاومت با توسعه مناطق عملیاتی درصدند خود را به روستاهای بیانون، عندان، حیان، حریتان و کفرحمره برسانند و با محاصره کردن تروریست‌ها در مرکز شهر حلب، همزمان پاکسازی مناطق غربی شهر حلب را نیز ادامه دهند تا نیروهای خودی بتوانند از طریق قطع مسیر تدارکاتی تروریست‌ها از محور شمالی الخالدیه به حومه غربی شهر خان طومان، الزربة و ایکاردا پیشروی کنند و به طور رسمی عملیات شکست محاصره دو شهرک الفوعه و کفریا  آغاز شود.


آخرین وضعیت پیشروی در شمال و جنوب نبل‌والزهراء

آخرین وضعیت و نقشه جدید حلب

آخرین وضعیت و نقشه جدید حلب

آخرین وضعیت و نقشه جدید حلب
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶
خدا محافظتون باشه رزمندگان عزیز و غیور اسلام.
خدا قوت رزمنده اسلام
دمتان گرم خدا با ماست
خدايا يار وحافظتان باشد انشاالله ......براي نابودي وهابيت و آل سعود صلوات .......
خدا قوت
أليس صبح بقريب
صبح پيروزي نزديك است ايشالا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان