بازدید 2761

بیانیه انتخاباتی نظام پزشکی و 10 درخواست از مجلس دهم

کد خبر: ۵۶۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 08 February 2016
سازمان نظام پزشکی ضمن دعوت از آحاد ملت برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، با توجه به اهمیت مقوله سلامت و نقش مهم قانونگذاری، بیانیه انتخاباتی خود را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در بیانیه این سازمان آمده است:« انسان سالم محور توسعه‌پایدار است و تاثیر سلامت بر بهره‌‏وری نیروی انسانی قابل انکار نیست. توجه به نظام سلامت از یک سو موجب ارتقای رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث تسریع رشد و توسعه کشور خواهد بود. در اصول متعدد قانون اساسی من جمله اصل 3، 29 و 43 بر موضوع سلامت به عنوان حقی همگانی تاکید شده است. ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری خود نشان از اهمیت این موضوع دارد و بند دوم این سیاست‏‌ها تاکید موکدی است بر تحقق رویکرد سلامت همه‏ جانبه و انسان سالم در همه قوانین، سیاست‏‌های اجرایی و مقررات. اینکه دولت تدبیر و امید نیز مقوله سلامت را سرلوحه برنامه‏‌های خود قرار داده، نشان از چرخش نگاه‎ها به سوی سلامت است.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، قدیمی‎ترین تشکل مردم‏ نهاد کشور، به عنوان سازمانی برآمده از صدها هزار ارایه دهنده خدمات سلامت به هموطنان، در راستای رسالت‌‏های بنیادین متعالی مندرج در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی یعنی حفظ و حمایت از حقوق بیماران و شاغلان حرف پزشکی، تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی و حفظ و ارتقای سطح سلامتی در جامعه، همواره دغدغه کاستی‎های نظام سلامت را داشته و هماره در پی ارتقای آن بوده است.

در همین راستا این سازمان با رویکردی سلامت‌‏محور و غیرسیاسی، از همه هموطنان و شهروندان فهیم ایرانی دعوت می‏‌کند تا با حضور پرشور در انتخابات مجلس دهم، نمایندگانی را راهی خانه ملت کنند که سلامت را از اولویت‌‏های اصلی در توسعه کشور و حقوق شهروندی بدانند و با تمام توان جهت ارتقای نظام سلامت به طرق زیر بکوشند:

- تحقق عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور با توجه ویژه به مناطق محروم و اقشار آسیب‏‌پذیر

- تمرکز بر پیشگیری و حفظ سلامتی و تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان‏ محور به سلامت‌نگر

- تقویت بیمه‌های درمانی با رویکرد علمی و واقع‏ گرایانه و به حداقل رساندن رابطه مالی مستقیم میان ارایه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی

- توجه به اهمیت حفظ و حراست از شان و حرمت جامعه خدمتگزار پزشکی در راستای ارایه خدمات مطلوب و درخور شان به هم‌میهنان و جلوگیری از هر گونه اقدامی که با آسیب زدن به اعتماد عمومی به جامعه پزشکی و نظام سلامت، موجب تشویش و اضطراب هم‏‌میهنان و اختلال در روند درمان بیماران می‏‌شود.

- کسب نظر از تمامی ارکان حوزه سلامت از جمله ارایه دهندگان خدمت، در تدوین و تصویب طرح‏‌ها و لوایح مربوط به این حوزه؛ به‏ ویژه قوانین برنامه توسعه

- توجه به نقش و اهمیت مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه سلامت و سپردن امور غیرحاکمیتی به آن‏ها

- حمایت از بقا و مشارکت بخش خصوصی فعال در حوزه سلامت و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‏‌های مردمی و اجتماعی موجود در بخش خصوصی

- توجه ویژه به راهبرد اساسی استقرار نظام ارجاع و سطح‏ بندی خدمات سلامت

- توجه و تاکید بر شایسته‏ سالاری و نگاه دانش‏ محور در سطوح مدیریتی نظام سلامت

- حمایت از تدوین و تصویب قوانین مترقی متضمن صیانت از حقوق بیماران و ارایه ‏دهندگان خدمات سلامت که ضامن ارتقای کمی و کیفی این خدمات باشد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر